Hallo collegae,
Weet iemand wat ik van omruilgarantie van een UsedCar mag verwachten?
Ik heb onlangs een V70 benzine gekocht. Wat naief. Voorheen reed ik V70 D. Ik schrik me rot van het verbuik. Niet goed nagedacht.
Ik zou hem graag omruilen voor een diesel.
Ik verwachtte gewoon een rekensom te kunnen maken: vraagprijs nieuwe auto min vraagprijs huidige auto = bedrag bij te betalen.
Bij mijn dealer werkt dit wel voor een véél duurdere, maar voor een met een vraagprijs van "slechts" 6000€ meer werkt dat niet. Dan wil hij 7500€ vangen. Hij verwijst hierbij naar een definitieve nota, waarin een aanmerkelijk lager bedrag voor de auto is vermeld dan in de offerte (waarin de oorspronkelijke vraagprijs is genoemd).
Ik heb er niet zo'n fijn Volvogevoel bij.
Omruilgarantie
-
- 5th Gear member
Zie onder ogen hoe uw dealer is.
U maakt een fout en wil daar naar aller redelijkheid een vergoeding voor betalen.
De dealer wil hier alleen in meegaan als u voor een veel duurdere auto kiest, dit zou ik niet accepteren en zo naar een collega gaan en het verhaal voorleggen.
99 op de 100 procent kans dat die u wel tegemoed komt al zal het niet kosteloos zijn.
Zo leert u de dealers kennen, deze kan je alleen met harde maatregelen treffen en dit soort dingen melden onder de volvo rijders want tegenwoordig lijkt een stukje service ver gezocht.
U maakt een fout en wil daar naar aller redelijkheid een vergoeding voor betalen.
De dealer wil hier alleen in meegaan als u voor een veel duurdere auto kiest, dit zou ik niet accepteren en zo naar een collega gaan en het verhaal voorleggen.
99 op de 100 procent kans dat die u wel tegemoed komt al zal het niet kosteloos zijn.
Zo leert u de dealers kennen, deze kan je alleen met harde maatregelen treffen en dit soort dingen melden onder de volvo rijders want tegenwoordig lijkt een stukje service ver gezocht.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Klopt. 14 dagen of max. 2500 km.Franswa schreef:Volgens mij heb je 14 dagen omruilgarantie bij een selected used car.
Dus bij een selected used car!
Overigens vind ik het redelijk naief Geart. :roll:
Was het een impulsaankoop of heb je er tevoren goed over nagedacht.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Oceanracer
- Geartronic member
De Volvo dealer geeft u bij de aankoop van uw auto de Volvo Selected Used Car garantie. Hieronder volgt nu een overzicht van de belangrijkste punten die deze garantie biedt.
Gebruikte auto's in de Volvo Selected Used Car selectie
Deze zijn alleen van het huismerk: Volvo.
Kenmerken van deze auto's: Deze auto's zijn maximaal 5 jaar oud en hebben maximaal 150.000km gereden.
De lengte van de garantie: 1 jaar, zonder kilometerbeperking.
Wijzigen de voorwaarden gedurende de garantieperiode: Nee.
APK keuring bij aflevering: Ja.
Vervanging slijtende onderdelen: Het vervangen van onderdelen gaat aan de hand van de APK normen.
Voor aflevering wordt de auto onafhankelijk gekeurd: Nee.
Omruilgarantie: Ja, de voorwaarden zijn dat u de auto ruilt binnen 14 dagen of 2.500km.
Kilometergarantie door middel van de Nationale Auto Pas: Ja. Op verzoek van de klant zal de dealer dit aantoonbaar maken via computer of certificaat.
Mobiliteitsgarantie: Ja, voor de duur van de Volvo Selected Used Car garantie heeft u ook mobiliteitsgarantie.
Gebruikte auto's in de Volvo Selected Used Car selectie
Deze zijn alleen van het huismerk: Volvo.
Kenmerken van deze auto's: Deze auto's zijn maximaal 5 jaar oud en hebben maximaal 150.000km gereden.
De lengte van de garantie: 1 jaar, zonder kilometerbeperking.
Wijzigen de voorwaarden gedurende de garantieperiode: Nee.
APK keuring bij aflevering: Ja.
Vervanging slijtende onderdelen: Het vervangen van onderdelen gaat aan de hand van de APK normen.
Voor aflevering wordt de auto onafhankelijk gekeurd: Nee.
Omruilgarantie: Ja, de voorwaarden zijn dat u de auto ruilt binnen 14 dagen of 2.500km.
Kilometergarantie door middel van de Nationale Auto Pas: Ja. Op verzoek van de klant zal de dealer dit aantoonbaar maken via computer of certificaat.
Mobiliteitsgarantie: Ja, voor de duur van de Volvo Selected Used Car garantie heeft u ook mobiliteitsgarantie.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
Omruilgarantie is in mijn ogen niets anders dan dat de dealer bereid is om bij aankoop van een andere auto (net zo duur, of duurder) de net aangeschafte auto terug te nemen voor de prijs die er voor betaald is. De prijs waarvoor de auto in de showroom stond is niet relevant.Bij een ander bedrijf zal je altijd minder (inruil) terugkrijgen dan wat je er zelf net voor betaald hebt. Je zult dan ook altijd duurder uit zijn.
Ik ga ook met Ben mee. Een Volvo op benzine lust een aardige slok benzine. Dat weet (haast) iedereen. Neem geen overhaaste beslissing. Want om die € 7.500,00 terug te verdienen, moet je wel heel veel km's maken. Ik rij zelf ca 35.000 per jaar. Op benzine. Want voor de prijs waar ik mijn auto voor kon kopen, kon dat heel goed uit. Diesels kosten naar verhouding echt veel geld extra. Ik zou nog maar even rekenen. Of je moet nog meer redenen hebben, om je nieuwe aanwinst weer in te ruilen.
Ik ga ook met Ben mee. Een Volvo op benzine lust een aardige slok benzine. Dat weet (haast) iedereen. Neem geen overhaaste beslissing. Want om die € 7.500,00 terug te verdienen, moet je wel heel veel km's maken. Ik rij zelf ca 35.000 per jaar. Op benzine. Want voor de prijs waar ik mijn auto voor kon kopen, kon dat heel goed uit. Diesels kosten naar verhouding echt veel geld extra. Ik zou nog maar even rekenen. Of je moet nog meer redenen hebben, om je nieuwe aanwinst weer in te ruilen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
- V70Rene
- 4th Gear member
Bij mijn dealer werkt dit wel voor een véél duurdere, maar voor een met een vraagprijs van "slechts" 6000€ meer werkt dat niet. Dan wil hij 7500€ vangen. Hij verwijst hierbij naar een definitieve nota, waarin een aanmerkelijk lager bedrag voor de auto is vermeld dan in de offerte (waarin de oorspronkelijke vraagprijs is genoemd).
Je hebt dus feitelijk meer voor je oude auto terug gekregen toen je die inruilde dan op de nota staat , om zodoende aan de lagere aanschafwaarde van je huidige V70 te komen ??
Bij mij was dit ook zo , gaven ze alleen minder terug voor mijn oude auto , maar dan wel nog wat korting zodat het leek alsof de V70 minder koste dan de eigenlijke aanschafprijs.... :? :? De meeste dealers werken wel zo , dit heeft te maken met de marge's die ze willen maken op de 2e hands automarkt. Zodoende werd mijn oude auto voor minder ingekocht dan dat ik er voor terug kreeg , zodat de winstmarge bij verkoop door hun groter werd.
Snappen we het nog :? :?
Ik denk wel dat de verkopende partij in z'n recht staat dat ze de auto niet terug willen nemen dan de prijs die op de definitieve nota staat , en dat je er weinig anders aan kan doen. Ga je naar een andere garage krijg je wellicht nog minder terug voor je auto.
Lees het stukje maar eens over de afschrijving van een V70 ...pas geleden gepost hier....je schrikt je rot...
Wat betreft de benzine prijs , ja die is schrikbarend hoog , echter de V70 die ik met veel plezier gebruik is met een gemiddelde van 1:10 tot 1:11 niet echt een grootverbuiker ( in vergelijking met m'n vorige auto (Ford Focus c-Max) die niet goedkoper was).
Je hebt dus feitelijk meer voor je oude auto terug gekregen toen je die inruilde dan op de nota staat , om zodoende aan de lagere aanschafwaarde van je huidige V70 te komen ??
Bij mij was dit ook zo , gaven ze alleen minder terug voor mijn oude auto , maar dan wel nog wat korting zodat het leek alsof de V70 minder koste dan de eigenlijke aanschafprijs.... :? :? De meeste dealers werken wel zo , dit heeft te maken met de marge's die ze willen maken op de 2e hands automarkt. Zodoende werd mijn oude auto voor minder ingekocht dan dat ik er voor terug kreeg , zodat de winstmarge bij verkoop door hun groter werd.
Snappen we het nog :? :?
Ik denk wel dat de verkopende partij in z'n recht staat dat ze de auto niet terug willen nemen dan de prijs die op de definitieve nota staat , en dat je er weinig anders aan kan doen. Ga je naar een andere garage krijg je wellicht nog minder terug voor je auto.
Lees het stukje maar eens over de afschrijving van een V70 ...pas geleden gepost hier....je schrikt je rot...
Wat betreft de benzine prijs , ja die is schrikbarend hoog , echter de V70 die ik met veel plezier gebruik is met een gemiddelde van 1:10 tot 1:11 niet echt een grootverbuiker ( in vergelijking met m'n vorige auto (Ford Focus c-Max) die niet goedkoper was).
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
- S60 170pk Lpi
- 4th Gear member
Als je het mij vraagt is de beste en voordeligste optie in dit geval om een LPG-installatie in te laten bouwen.
Anders gewoon doorkachelen op benzine.
Anders gewoon doorkachelen op benzine.
Foto's van mijn huidige en vorige auto's:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]
- Frumpy
- 5th Gear member
Ben schreef:Klopt. 14 dagen of max. 2500 km.Franswa schreef:Volgens mij heb je 14 dagen omruilgarantie bij een selected used car.
Dus bij een selected used car!
Kan het per dealer nog schelen, die omruilgarantie, of betreft het "Aan deze website kunnen geen rechten worden ontleend"?
Hooftman geeft 30 dagen (tot max. 2.500 km)?
http://www.hooftman.nl/dealer/suc1.php
De selecte zekerheden van Volvo Selected Used Cars:
- 1 Jaar Volvo Garantie
- Topkwaliteit en zekerheid met 140 punten checklist
- Standaard uitgerust met AIRCO, ABS, AIRBAG en SIPS
- Altijd jonger dan 60 maanden
- Altijd jonger dan 150.000 km.
- Gegarandeerd geen onderhoudskosten tot eerste beurt
- Gegarandeerde KM-stand via nationale autopas
- Aantoonbaar onderhouden door de officiële Volvo-dealer
- 30 Dagen omruilgarantie (tot max. 2.500 km.)
- Uiterlijke reconditionering (wassen/schoonmaken)
- Volvo Advantage
- Volvo Assistance
- Gratis vervangend vervoer (bij reparaties langer dan 1 dag)
- APK keuring
- Volvo afleveringsbeurt
Volvo Used Cars Voorwaarden
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Dan is Hooftman gewoon een hele aardige dealer! 

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 3rd Gear member
Mee eens. Heb ook bijna altijd diesel gereden, nu dit jaar op benzine over gegaan (2003, 140pk). Natuurlijk ben je bij iedere tankbeurt ziek .... maar over het geheel genomen moet je echt veel kilometers rijden wil je goedkoper uit zijn met diesel. VEEL factoren spelen mee (aanschafwaarde, onderhoud, wb, verzekering, etc). Heb ondertussen 20 jaar ervaring, zo'n 50dkm / jaar (verschillende auto's), en bij mij (alhoewel je het nooit helemaal exact zal kunne bepalen) ligt het omslagpunt ongeveer op 30dkm, met nog een redelijk ruime variantie.Oceanracer schreef:, moet je wel heel veel km's maken. Ik rij zelf ca 35.000 per jaar. Op benzine. Want voor de prijs waar ik mijn auto voor kon kopen, kon dat heel goed uit. Diesels kosten naar verhouding echt veel geld extra. Ik zou nog maar even rekenen. Of je moet nog meer redenen hebben, om je nieuwe aanwinst weer in te ruilen.
Welke motor heb je? Mijn verbruik is 1op11,5 tot 1op12, vind ik reuze meevallen (voor een benzine), als ik het verbruik van de diesels hoor, is het verschil niet schrikbarend groot.
Blijf je ook veel rijden? Hou er rekening mee dat als je opeens (ivm werk of verhuizing) je minder gaat rijden een diesel een behoorlijke vaste kostenpost is.
-
- Starter
Hallo collega's,
Bedankt voor alle attentie en de moeite die jullie namen om te reageren. het heeft me geholpen zelfinzicht te verkrijgen en een nieuwe start te maken bij de dealer.
Ik ben er uit met de dealer.
Het is me nog steeds niet duidelijk wat exact de omruilgarantie inhoudt, maar ik begrijp wel dat deze aan de orde komt als een auto echt niet bevalt. Daar was bij mij geen sprake van. Ik ben wat naief geweest bij mijn keuze voor benzine in plaats van diesel. Mijn verhaal was dus: ik mis mijn diesel en benzine is te duur. Ja dat had ik kunnen weten.
Sommigen van jullie hebben ook al aangegeven dat e.e.a niet zo snugger was. De naïviteit komt ook doordat ik tot voor een goed jaar circa 18 jaar in de luxe omstandigheid van leaserijden was. Ik had geen enkel zicht op kosten...Tot zover de zelfreflectie.
Ik heb nu toch de "duurdere" gekozen, een full-option D5 uit 2004 met net een ton. Ja dat kost ook wat. De 10000€ die ik betaal is het verschil tussen de vraagprijs van de nieuwe auto en mijn huidige. Ik heb w.s. wel enig verlies, want als ik mijn oude auto gelijk tegen een duurdere had geruild had ik iets meer korting kunnen bedingen. Leergeld.
Of ik helemaal goedkoper uit ben dan via benzinerijden weet ik niet, JJDD. Maar hij zó fraai.
Grtz
Bedankt voor alle attentie en de moeite die jullie namen om te reageren. het heeft me geholpen zelfinzicht te verkrijgen en een nieuwe start te maken bij de dealer.
Ik ben er uit met de dealer.
Het is me nog steeds niet duidelijk wat exact de omruilgarantie inhoudt, maar ik begrijp wel dat deze aan de orde komt als een auto echt niet bevalt. Daar was bij mij geen sprake van. Ik ben wat naief geweest bij mijn keuze voor benzine in plaats van diesel. Mijn verhaal was dus: ik mis mijn diesel en benzine is te duur. Ja dat had ik kunnen weten.
Sommigen van jullie hebben ook al aangegeven dat e.e.a niet zo snugger was. De naïviteit komt ook doordat ik tot voor een goed jaar circa 18 jaar in de luxe omstandigheid van leaserijden was. Ik had geen enkel zicht op kosten...Tot zover de zelfreflectie.
Ik heb nu toch de "duurdere" gekozen, een full-option D5 uit 2004 met net een ton. Ja dat kost ook wat. De 10000€ die ik betaal is het verschil tussen de vraagprijs van de nieuwe auto en mijn huidige. Ik heb w.s. wel enig verlies, want als ik mijn oude auto gelijk tegen een duurdere had geruild had ik iets meer korting kunnen bedingen. Leergeld.
Of ik helemaal goedkoper uit ben dan via benzinerijden weet ik niet, JJDD. Maar hij zó fraai.
Grtz
-
- 3rd Gear member
Ach, gewoon lekker genieten, en verder vergeten, als als als als als.....(everybody makes mistakes)! En (turbo)diesel rijdt inderdaad lekkerrrrr, iha lekkerder dan benzine, ook mee eens.
V70 - 140pk - 2003
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
eind goed al goed
Volvo for life
- PJR
- 2nd Gear member
Je hebt het wel erg snel voor elkaar... Mis je nu die benzine niet al
Veel rijplezier in de D5, maar dat gaat zeker lukken.

Veel rijplezier in de D5, maar dat gaat zeker lukken.
V70 2.4D Edition Sport 01-´07
S80 2.5T Summum Graphite 07-'05
S80 2.5D 09-'99
S80 2.5T Summum Graphite 07-'05
S80 2.5D 09-'99
-
- 5th Gear member
Ach wat is een fout gemaakt?, je weet nu hoe een benzine rijdt en wat dat kost bij de pomp.
Je had ook even aan een forum lid kunnen vragen of je mee kon rijden en de benzine voor hem betaalde.
Geniet nu maar lekker van je D5, ik vind persoonlijk dat je een auto moet rijden waar je plezier in hebt en niet een auto moet kopen omdat je van a naar b moet komen.
Je had ook even aan een forum lid kunnen vragen of je mee kon rijden en de benzine voor hem betaalde.
Geniet nu maar lekker van je D5, ik vind persoonlijk dat je een auto moet rijden waar je plezier in hebt en niet een auto moet kopen omdat je van a naar b moet komen.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.