Ik kwam deze advertentie tegen, een nooit gebruikt B18E blok. Ben benieuwd wat dat gaat opbrengen :roll:
http://link.marktplaats.nl/131739478
Nieuw B18E blok te koop
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Tja, ik denk niet veel... want een blok dat nog nooit gelopen heeft en een flink aantal jaar oud is zal erg moeilijk lopen..
plus het feit dat je lagers etc ook moet gaan vervangen..
Ik denk dat het niet verstandig is om zo'n blok te kopen..
plus het feit dat je lagers etc ook moet gaan vervangen..
Ik denk dat het niet verstandig is om zo'n blok te kopen..
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
een motorblok wat af fabriek komt,kun je rustig monteren hoor,lagers vervangen en al die kreten dat is puur onzin natuurlijk.
als de montage olie enz er gewoon inzit is er echt niks mis mee.
nieuwe motoren staan soms ruim een jaar voor dat ze gemonteerd worden.
als de montage olie enz er gewoon inzit is er echt niks mis mee.
nieuwe motoren staan soms ruim een jaar voor dat ze gemonteerd worden.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik weet echt niet waar je het over hebt hoor,zal wel aan mij liggen.
Die lagers zijn niet van zoete koek hoor!
Auto,s die een jaar in een museum staan of langer,daar gaan ze de lagers toch ook niet eerst van vervangen voor dat ze er een ritje mee maken?
Wat is je beroep als ik vragen mag?
Die lagers zijn niet van zoete koek hoor!
Auto,s die een jaar in een museum staan of langer,daar gaan ze de lagers toch ook niet eerst van vervangen voor dat ze er een ritje mee maken?
Wat is je beroep als ik vragen mag?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
900 euro vraagt hij ervoor!
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Daar heb je een complete 480 voor! Deze aanbieder heeft nog een paar 480 onderdelen te koop staan en die zijn ook behoorlijk pittig aan de prijs. Maar ja, met dit soort dingen is het natuurlijk net maar wat de gek ervoor wil betalen.900 euro vraagt hij ervoor!
Als dat blok droog gestaan heeft met olie erin, en daar ziet het wel naar uit, dan heb je gewoon een perfect blok.
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Ik ben inventariseur, vulploegleider bij de Super deBoer en heb 2 a 3 jaar sleutelervaring.. mijn informatie haal ik niet zomaar ergens vandaan.Ramon&Ramon schreef:Ik weet echt niet waar je het over hebt hoor,zal wel aan mij liggen.
Die lagers zijn niet van zoete koek hoor!
Auto,s die een jaar in een museum staan of langer,daar gaan ze de lagers toch ook niet eerst van vervangen voor dat ze er een ritje mee maken?
Wat is je beroep als ik vragen mag?
Waarom zul je anders een motor van een oldtimer af en toe moeten starten als ie lang stil staat? Krukassen gaan op ten duur verzakken in de lagerschalen, en de keerringen gaan lekken..
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dan heb je nog een paar sleuteljaren te gaan wil je mij inhalen.

- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Er zit wel een kern van waarheid in, maar dan praat je over scheepsmotoren met zuigers van een meter doorsnee. Als je deze te lang laat stilstaan dan verzakt de krukas inderdaad in de lagerschalen. Daar heb je bij een automotor echt geen last van, neem dat maar van mij aan. Waarom je dan toch een blok moet laten lopen? Om alles te smeren. Als je wel eens een blok hebt opengemaakt wat erg lang heeft stil gestaan dan begrijp je direct wat ik bedoel. Er kan aardig wat condens ophopen in een blok, met alle gevolgen van dien. De delen die kunnen roesten (spanners, starterkoppelingen enz) gaan roesten, en dat vind een motor niet zo fijn als je hem daarna start. Door de motor af en toe (goed warm!) te laten lopen voorkom je dit. Heeft niets met ingeopen lagers te maken.Auk schreef: Waarom zul je anders een motor van een oldtimer af en toe moeten starten als ie lang stil staat? Krukassen gaan op ten duur verzakken in de lagerschalen, en de keerringen gaan lekken..
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken

- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Het verhaal van de lagerschalen heb ik gehoord van iemand die welbekend staat in de 480 wereld..
@ Ramon. Ik heb inderdaad nog wat jaren te gaan, maar ik doe het puur voor mijn hobby, ik heb twee jaar motorvoertuigkunde gedaan, maar ga nu de economische richting van het vak op..
@ Edraket. Dan is het dus ook geen verstandige keuze om motorblok te kopen neem ik aan? Van de condens etc wist ik het inderdaad, maar ik hoorde het een aantal weken geleden ivm doorzakken van lagerschalen.. blijkbaar weer een myth gebust
@ Ramon. Ik heb inderdaad nog wat jaren te gaan, maar ik doe het puur voor mijn hobby, ik heb twee jaar motorvoertuigkunde gedaan, maar ga nu de economische richting van het vak op..
@ Edraket. Dan is het dus ook geen verstandige keuze om motorblok te kopen neem ik aan? Van de condens etc wist ik het inderdaad, maar ik hoorde het een aantal weken geleden ivm doorzakken van lagerschalen.. blijkbaar weer een myth gebust
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
auk,
Van die doorgezakte lagerschalen bij een auto is echt onzin. Zoals Ramon al aangaf kun je een nieuw blok gerust kopen als hij goed (droog) is weggezet. Een blok wat gedraaid heeft wordt vaak niet goed geconserveerd. De gebruikte olie bevat veel zuren wat het roestproces niet ten goede komt (of juist wel eigenlijk). Daarnaast zit er vaak veel condens in omdat het blok niet goed warm is gedraaid voordat het is weggezet. Het beste kun je het klepdeksel lichten om te zien of er (vlieg) roest in zit. Zelfs dan is het blok nog vaak goed te redden. Je zult het echter wel helemaal moeten demonteren en schoonmaken. Vliegroest heeft alleen wat onderdelen aangetast, meestal de plaatstalen delen, en met schoonmaken en vervangen gaat het weer goed. Hier zie je een fotootje van een blok wat ik onlangs gereviseerd heb die een poosje met condens in het carter heeft stilgestaan. De foto's preken voor zich. Op de spanners na was het blok in perfecte staat. Als ik er echter zo mee was gaan rijden had ik zeer veel schade veroorzaakt.


Van die doorgezakte lagerschalen bij een auto is echt onzin. Zoals Ramon al aangaf kun je een nieuw blok gerust kopen als hij goed (droog) is weggezet. Een blok wat gedraaid heeft wordt vaak niet goed geconserveerd. De gebruikte olie bevat veel zuren wat het roestproces niet ten goede komt (of juist wel eigenlijk). Daarnaast zit er vaak veel condens in omdat het blok niet goed warm is gedraaid voordat het is weggezet. Het beste kun je het klepdeksel lichten om te zien of er (vlieg) roest in zit. Zelfs dan is het blok nog vaak goed te redden. Je zult het echter wel helemaal moeten demonteren en schoonmaken. Vliegroest heeft alleen wat onderdelen aangetast, meestal de plaatstalen delen, en met schoonmaken en vervangen gaat het weer goed. Hier zie je een fotootje van een blok wat ik onlangs gereviseerd heb die een poosje met condens in het carter heeft stilgestaan. De foto's preken voor zich. Op de spanners na was het blok in perfecte staat. Als ik er echter zo mee was gaan rijden had ik zeer veel schade veroorzaakt.


V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
lijkt meer op een versnellingsbak dit:)
Ziet er inderdaad niet echt lekker uit.
Ziet er inderdaad niet echt lekker uit.
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Nou, ik vind dit weer een goede uitleg, heb ik weer wat kennis bij mijn grijze massa bij mogen voegen 
Vervelend dat mensen dan gewoon overal maar onzin gaan lopen uitkramen, terwijl ze wel veel ervaring (blijkbaar niet) hebben.. en het goed doen in de Volvo 480 wereld.. :roll:
Vervelend dat mensen dan gewoon overal maar onzin gaan lopen uitkramen, terwijl ze wel veel ervaring (blijkbaar niet) hebben.. en het goed doen in de Volvo 480 wereld.. :roll:
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Ach, mensen vergissen zich weleens, onze grijze massa is nu eenmaal niet digitaal en dus sla je de plank weleens mis ](*,) Daarom zijn deze forums, om alles nog eens te kunnen verifieren of om het lekker oneens met elkaar te kunnen zijn. Kan ook heel leuk zijn!
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Zo is dat maar net! (ben blij dat het er hier niet zo aan toe gaat als op het autoweek forum
)
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Is inderdaad een versnellingsbak, maar dan van een motorfiets. Daar zit de bak natuurlijk in het carter. De hele motor zag er zo uit incl de kop. Na een forse schoonmaakbeurt is tie weer als nieuw. Geen slijtage aan lagers oid.Ramon&Ramon schreef:lijkt meer op een versnellingsbak dit:)
Ziet er inderdaad niet echt lekker uit.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
wel knap dat ik dat zomaar herken die versnellingbak.

- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad

Makkelijk te zien dat dit een versnellingsbak is..
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT
