Koppakking V40 1.9 TD

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
AR
2nd Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: 03.01.2006 - 08:36

Ik heb de volgende auto:
V40 1.9TD 90PK uit 1999.
220.000 op de teller.

Nu zit er bovenop het koelvloestof reservoir een olielaagje... waarschijnlijk dus de koppakking....

een korte omschrijving van de auto:
V40 1.9TD 90PK Europa
- half leer
- Cruise Control
- Stoelverwarming
- High performance audio
- Manuele Airco
Begin januari 2006 gekocht met 160.000 op de teller.

Waar moet ik aan denken qua bedrag om de koppakking te laten vervangen? of is het gezien de auto verstandiger een nieuwer type V40 te kopen?
Heeft iemand suggesties ?

btw, zou het aandraaien / nadraaien van de kopbouten nog positief effect kunnen hebben ?
- V40 1.9 TD Europa - D4192T - 01/1999 - Kleur 241.
- Amazon P130 - B20 - Weber DCD36 - 01/1967 - Kleur 46.
- Saab 9-3 Sport Estate TTiD Aero
Gebruikersavatar
volv40
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 18.11.2006 - 17:56

garage loopt op van 800 tot 1400 heb ik bedragen gehoord daarom heb ik dit zelf gedaan (zie foto links) was toen 5 mnd geleden 10 maal 6 euro voor de kopbouten deze moeten vervangen worden en de pakking was 76 euro.(distributie gelijk vervangen daar deze los moet 36 euro)

niet aandraaien heb geen zin, twee kanalen van de olie en koelvloeistof liggen vlak bij elkaar daar is de pakking lek en kun je niet verhelpen door nog vaster te draaien.

advies is daarom ook kun je het zelf doe het dan, werkzaamheden vallen mee, en niet doorrijden dit geeft meerschade dan gedacht. en als de boel los ligt! stel gelijk de kleppen. de kop hoeft en mag niet gevlakt worden gewoon een XL pakking halen bij volvo dealer.

PS: de auto is wederom precies op tijd ze staan erom bekend bij de 2 ton.

kijk even in je mailbox (PM) meer info
Volvo. Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
LUBERO
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 07.12.2006 - 20:43

Je kunt het ook positief bekijken !
het vervangen kost een paar uur extra werk en de kost van een koppaking
ongeveer een 95 €
alle andere werken die erbij horen had je toch aan 240.000 km groot onderhoud distributie riem , omloopriem , spanrollen, filters ,olie ,kleppen stellen enz
de kop word niet gevlakt bij deze types .
ik heb het bij mijn wagen laten uitvoeren bij een volvo niet daeler garage en was hiervoor 900 € kwijt

mvg
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20787
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Nee, het is niet verstandig de auto te vervangen. Je bent er meer aan kwijt dan aan het vervangen van de koppakking.

Ik zou oppassen met het zelf doen want het is nogal nauwkeurig werk. Alleen als je er verstand van hebt en het vaker gedaan hebt is het wel te doen.
En die 800 Euro is ongeveer waar je aan moet denken.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
AR
2nd Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: 03.01.2006 - 08:36

Bedankt voor alle informatie.
Ik heb het reservoir gespoeld en ga hem nu eerst ff een paar keer goed warm rijden en kijken in welke mate het lekker terugkomt.

Zoals Lubero ook schetst, over 20.000 km moet het zaakje toch voor een groot deel los, dus dat zat er toch al aan te komen. Alleen ben ik met me huidige rijstijl dan bijna een jaar verder, en dat zal de pakking wel niet uithouden...
- V40 1.9 TD Europa - D4192T - 01/1999 - Kleur 241.
- Amazon P130 - B20 - Weber DCD36 - 01/1967 - Kleur 46.
- Saab 9-3 Sport Estate TTiD Aero
zjelko
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 24.11.2007 - 00:59

Hallo.....


Het vervangen van de auto lijkt me wel heel rigoreus.........Net zoiets als dat als je gootsteen niet meer gangbaar is door verstopping dat je een nieuw keukenblok laat plaatsen ......... Gewoon laten repareren dan kan je minimaal weer 2 jaar rijden..........



pv
LUBERO
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 07.12.2006 - 20:43

In verband met de koppaking valt dat nog mee ik heb met de mijne nog 20 000 km doorgereden er was ook maar sprake van een beetje olie die bovenkwam in het expansievat . Het grootste gevaar zit hem in de rubberen leidingen van de koeling indien er veel olie in zit
( olie en rubber is blijbaar geen goed huwelijk )
In verband met je onderhoud ben je iets vroeger , maar langs de andere kant heb je dan weer het voordeel dat je kleppen terug gesteld zijn en daar zijn deze ook gevoelig aan
gr
AR
2nd Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: 03.01.2006 - 08:36

er blijven wat spetters terugkomen in het koelvloestof reservoir en het niveau zakt voor mijn gevoel ook iets, niet hard maar toch wel iets.

Ik heb net bij de dealer gevraagd en die komt met +/- € 2.000,- als kosten indicatie, 240.000km beurt + kleppenstellen + koppakking.
- V40 1.9 TD Europa - D4192T - 01/1999 - Kleur 241.
- Amazon P130 - B20 - Weber DCD36 - 01/1967 - Kleur 46.
- Saab 9-3 Sport Estate TTiD Aero
zjelko
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 24.11.2007 - 00:59

2000 Euro is echt belachelijk veel.........Als ik dat moest betalen dan zou ik er niet aan beginnen...........



pv
Gebruikersavatar
volv40
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 18.11.2006 - 17:56

2000? is heel erg veel geld
Volvo. Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Gebruikersavatar
prademak
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 09.04.2006 - 09:35
Locatie: Nieuwegein

bij de volvo utrecht kost het ongeveer 1100 euro, das al aanzienlijk minder dan 2000 euro.
tm1974
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 23.12.2007 - 11:27

hoi, ik heb zojuist de kop vervangen (de motor heeft er nu 210K gedraaid, en de auto zelf staat nu op de 400K km.)

Omdat de kachelslang is gaan lekken is er lucht in de kop gekomen, en is hij waarschijnlijk zo heet geworden dat de kop op diverse plekken gescheurt was.

Kosten voor een nieuwe kachelslang zijn 70 euro (daar zit een ontluchtingskraantje in), kosten nieuwe kop 700 euro (VeGe kop, dus nieuwe kleppen en al)

Al met al ben ik nu zo'n 1000 euro verder

Met andere woorden, direct de pakking vervangen als dat het enige is. Dat kun je inderdaad goed zelf. De kopbouten moeten een bepaald aandraaimoment hebben, en daarna nog 210 graden erbij draaien.

by the way: De mijne blijft nu verschrikkelijk roken, en loopt onregelmatig als hij warmer wordt. Dieselpomp afstellen??? Distributie ligt er prima op in elk geval.
zjelko
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 24.11.2007 - 00:59

Kleppen stellen schijnt de mogelijke oplossing te zijn tegen overmatig roken.
Deze informatie heb ik van anderen......
tm1974
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 23.12.2007 - 11:27

by the way: De mijne blijft nu verschrikkelijk roken, en loopt onregelmatig als hij warmer wordt. Dieselpomp afstellen??? Distributie ligt er prima op in elk geval.
zjelko schreef:Kleppen stellen schijnt de mogelijke oplossing te zijn tegen overmatig roken.
Deze informatie heb ik van anderen......
Denk dat de kleppen het ook niet zijn, aangezien ik een nieuwe Kop erop heb gelegt. Hierbij waren de kleppen en nokkenas ook nieuw en afgesteld.

Ik hoop maar dat het geen koelvloeistof is!! Kan bijna niet want de kop en de koppakking zijn nieuw ... maar ja, heb het gezien toen de kop scheurde, toen kwam er ook neens héééél veééél rook uit achter.

Kan de dieselpomp verdraaid zijn tijdens het vervangen van de kop, waardoor deze nu niet mooi op tijd staat? Of zou het toch nog iets anders kunnen zijn...
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”