Ik ben hier nieuw op het forum omdat ik van plan ben een Volvo klassieker aan te schaffen. Ik ben op zoek naar een leuke 144 of 164. Daar mijn budget gering is, zou de keuze dus naar een 144 gaan, die toch net even goedkoper zijn in aanschaf.
Echter, heb ik een leuke 164 bekeken, en ik ben zeer onder de indruk van de rijstijl van dit model. Prachtig, die 3 liter!

Maar nu mijn vraag. Ik ben niet op zoek naar een Volvo in nieuwstaat en dat is deze 164 ook echt niet. Maar ik wil toch wel een idee hebben van wat ik in huis haal. De 164 had roest onderaan de deuren, rondom de achterlichten, wielkassen een beetje en achter de voorbumper. Wel hard overal. Geen/amper roest bij de ramen, dorpels, motorkap, koplampen, reservewiel, etc. Bodem hard (wel aan gelast, maar netjes).
De auto heeft nieuwe apk en zoals hij er bij staat is-ie best netjes. Motor en technisch zeer goed. Voor mij precies wat ik zoek. Maar ik ben dus bang dat-ie er met een half jaar een stuk slechter uitziet. Vandaar dus dat ik graag van de kenners een indicatie zou horen van hoe vatbaar Volvo-plaatwerk is voor roest (in vergelijk bv met Opel of Bmw). Is een bruine rand over 6 maanden volledig weggeteerd? Ps. de auto zou bij mij buiten komen te staan (helaas).
Ik ben niet van plan de auto te verwaarlozen, maar ook niet om hem tot op het bot op te knappen. Gewoon, onderhouden wanneer dat nodig is.
Nou ja, laat maar wat horen. Alle inormatie is welkom. Alvast bedankt!