Hallo mensen,
ik heb net een V70 2.5 10V automaat uit '98 aangeschaft. Ik vind de auto prachtig en hij rijdt als een zonnetje. Er is echter een punt dat me toch lichte zorgen baart:
De auto rookt in mijn ogen net iets te veel. De rook is wit en hij blijft roken met warme motor. De wagen rijdt op LPG, kan het daarmee te maken hebben? Wie heeft hier ervaring mee, graag advies!
Groeten,
Berry
auto rookt als een ketter
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 06.12.2007 - 09:13
- Locatie: Heerlen
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 27.08.2007 - 16:44
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Correct me if i'm wrong, maar witte rook is meestal een indicatie dat er (te veel) olie wordt verbrand, dus misschien een keerring kappot, of een zuigerveer oid.
S60 D5 Geartronic - 2004 - Black Saphire - Mobility - 17"; Almathea - Schuifdak - PDC - iMIV - Fasttech 200PK/420Nm
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 06.12.2007 - 09:13
- Locatie: Heerlen
Zou kunnen, olieverbuik in de gaten houden dus?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 17.12.2007 - 14:12
Wees gerust. Witte rook is warme lucht, blauwe rook is olie! Op gas rijden betekend veel meer(lees langer) witte rook(bij kou). Als ik 15 km heb gereden met dit weer, en ik sta voor het stoplicht, begint mijn S60 benzine ook weer witte rook te produceren...
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20540
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Nee als dat te laag is ben je al te laat! Ik zou eerder direct naar de (kop)pakking(en) dan wel waterslangen kijken.
Dit doet mij denken aan een kapotte koppakking of een lekkende waterslang.
Loopt de koelwatertemperatuur ook hoog op! (drukverlies in het koelsysteem?)
Dit doet mij denken aan een kapotte koppakking of een lekkende waterslang.
Loopt de koelwatertemperatuur ook hoog op! (drukverlies in het koelsysteem?)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24573
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
doet ie het erg met de kou? Dat hebben ze allemaal, die van mij al 100000km. Geeft aan dat het een schone verbranding is en dus is de witte rook alleen maar waterdamp.
Vloeistoffen in de gaten houden en naar mijn idee geen zorgen maken. Zeker als ie het nu ineens erg doet
Vloeistoffen in de gaten houden en naar mijn idee geen zorgen maken. Zeker als ie het nu ineens erg doet
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24573
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- blue nautic
- 3rd Gear member
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 25.08.2007 - 15:06
- Locatie: omgeving arnhem
heel normaal en zeker bij deze temperatuur en in combinatie met de airco,als je het instructie boekje leest dan zal je een stuk tegen komen waar het beschreven wordt. succes
v50 2.4***** black sapphire metallic-off black dala*****17"; phorbus.--04
v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 06.12.2007 - 09:13
- Locatie: Heerlen
Pfff gelukkig. Ik heb alleen nog maar in deze kou gelezen, dus het wordt deuidelijk dat er waarschijnlijk niets aan dehand is. Bedankt mensen voor de feedback. Ik ga maar weer een rondje roken.
Gr.
Berry
Gr.
Berry
- PJR
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 04.10.2007 - 16:08
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Met dit weer zou ik lekker binnen gaan lezen...WIJ ROLLEN schreef:Pfff gelukkig. Ik heb alleen nog maar in deze kou gelezen, dus het wordt deuidelijk dat er waarschijnlijk niets aan dehand is. Bedankt mensen voor de feedback. Ik ga maar weer een rondje roken.
Gr.
Berry
Fijne Kilometers!
V70 2.4D Edition Sport 01-´07
S80 2.5T Summum Graphite 07-'05
S80 2.5D 09-'99
S80 2.5T Summum Graphite 07-'05
S80 2.5D 09-'99
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 06.12.2007 - 09:13
- Locatie: Heerlen
Ehhh... gereden bedoel ik natuurlijk!
- Flash
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 02.01.2008 - 01:36
- Locatie: Gelderland
Zo auto zo baasje.......... lol roken als een ketter
Ongein een auto op LPG heeft altijd meer witte rook dan een benzine of diesel dit door de hoeveelheid waterdamp dat ontstaat bij verbranding van gas.
De oplossing is ruiken aan de witte rook. Ruikt deze scherp en iets zoetig of gewoon prikkelend en anders dan anders dan zou er koelwater bij kunnen zitten. Als dit zo is dan ben je al op een redelijk ver stadium. Dan zou de koppakking het begeven kunnen hebben. Wel is het zo dat er dan ook verlies moet zijn hiervan....... Meestal wanneer een koppakking lekt zal er naar een 2000km zeker een groter lek onstaan waardoor aan de kook problemen komen door uitlaatgassen in het systeem opschuimen van koelwater enz enz. .
VOORALSNOG je rijd een volvo dus dat zit wel ok denk ik zo. Water in de gaten houden en kijken of er geen vocht bij de olie komt.
Momenteel is het koud en zit er zeer weinig vocht in de lucht waardoor wolken van vocht langer blijven hangen......
MVG
Olie is blauw, teveel brandstof is zwart, ach ja het is allemaal wat.
Ongein een auto op LPG heeft altijd meer witte rook dan een benzine of diesel dit door de hoeveelheid waterdamp dat ontstaat bij verbranding van gas.
De oplossing is ruiken aan de witte rook. Ruikt deze scherp en iets zoetig of gewoon prikkelend en anders dan anders dan zou er koelwater bij kunnen zitten. Als dit zo is dan ben je al op een redelijk ver stadium. Dan zou de koppakking het begeven kunnen hebben. Wel is het zo dat er dan ook verlies moet zijn hiervan....... Meestal wanneer een koppakking lekt zal er naar een 2000km zeker een groter lek onstaan waardoor aan de kook problemen komen door uitlaatgassen in het systeem opschuimen van koelwater enz enz. .
VOORALSNOG je rijd een volvo dus dat zit wel ok denk ik zo. Water in de gaten houden en kijken of er geen vocht bij de olie komt.
Momenteel is het koud en zit er zeer weinig vocht in de lucht waardoor wolken van vocht langer blijven hangen......
MVG
Olie is blauw, teveel brandstof is zwart, ach ja het is allemaal wat.