Sinds januari 2007 ben ik in het bezit van een nieuwe S80 T2.5 Geartronic Summum. Vanaf het begin heb ik klachten over het veercomfort van de auto.De schokdemping is heel erg stug, elke oneffenheid wordt keihard doorgegeven aan de carrosserie. Enige weken geleden heb ik met drie man een vergelijkende testrit gemaakt met een zelfde S80 van de ouders van een kennis. Alle drie de chauffeurs waren het er over eens dat mijn S80 veel stugger was en duidelijk minder lekker reed. De dealer zegt dat hij geen afwijking aan mijn auto kan vinden. Heeft iemand soms dezelfde ervaring met het nieuwe model S80?
Heeft iemand een oplossing? Vervangende schokdempers (bijv. Koni FSD) zijn nog niet leverbaar.
Veerconfort nieuwe S80
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de velgmaat is (door de bank) groter bij de nieuwe S80 dan bij de oude
Volvo for life
-
- 4th Gear member
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 11.03.2007 - 21:57
Het verschil tussen 18 en 17 inch velgen is super groot. Heb een tijdje een S80 met 18 inch gereden en ik vond het stugge niet erg, maar op de lange afstanden reed ik toch liever met 17 inch. Vooral op korte oneffenheden merk je duidelijk het verschil.
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Bandenspanning??
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27693
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Daar heb je een hele goede, nadat ik een tijdje geleden de banden van mijn S60 op een hogere spanning heb gezet rijd die van mij ook een stuk stugger.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 24.03.2008 - 16:39
Ik heb net een S80 D5 (2001) aangeschaft. Ook bij mij een stug rijgedrag. Kan aan de bandenspanning liggen, maar ik ontdekte dat de vorige eigenaar 5 maanden geleden progressieve veren + heavy duty schokbrekers (achter heeft laten monteren.
Wat kan ik het beste doen om de auto weer wat te laten "deinen"?
Wat kan ik het beste doen om de auto weer wat te laten "deinen"?
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 24.03.2008 - 16:39
Bedankt voor je snelle reactie. Bedoel je te zeggen dat ik die veren gewoon kan laten zitten of wordt de auto nog wat soepeler als ik die ook weg laat halen.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11
Als je de veren ook vervangt door originele,zal hij natuurlijk nog iets soepeler zijn ,maar grootste verschil word toch door de dempers bepaald.Heb zelf ooit 4,5 jaar met S60 gereden met progressieve veren en straffere dempers origineel volvo,en vond dat nog best soepel.