Hoe zijn de ervaring met olie-additieven als 'slick' of zijn er alternatieven? Haalt het iets uit of gebruik het zeker niet. Laat de kenners hier spreken!

Ik zou toch regelmatig kijken... Kleine moeite en bespaart je veel kosten. Want als het (olie)lampje gaat branden is het (veel) te laat. En als het lampje stuk is gaat het niet eens branden.jesse schreef:olie peilen?
sinds ik mijn volvo heb, is de motorkap alleen opengeweest bij de dealer (bijna dan) en ik heb nog nooit zelf olie bijgevuld. dat was wel anders toen ik nog in die 205 1.9 gti reed, dat ding leek wel een bodemloze put, alles wat vloeibaar was in in die auto moest om hem op de weg te houden, dat vwilde ie dan ook in overvloed toegediend krijgen! M'n V40 is al blij met wat brandstof zo nu en dan
De weg ruikt zich vanzelfJaap schreef:![]()
![]()
'k heb een soeksoeki SJ die elke paar honderd Km wel een litertje (Aldi-olie) lust,...iets te lang met trailer gereden.
Loopt als een naaimachine (die heel mooi loopt) trouwens, maar wel een beetje sneu voor wie d'r achter rijdt
Op dit moment is die 5w40 synthetisch; kun je die 10w40 of 15w40 ook gewoon als synthetisch krijgen? Ik heb me ooit laten vertellen:"eenmaal synthetisch, altijd blijven doen" eea zou anders niet goed zijn voor je krachtbron.Turbodesk schreef:5W40 is wel erg dunne olie voor je auto. 10 of 15W40 lijkt me toch beter.
Als je er te dunne olie in gooit kan hij ook meer gaan verbruiken.