Hoi,
Mijn naam is Joris en ik ben helemaal nieuw op dit topic en in de wereld van Volvo.. Ik ben van origine een Honda rijder. Heb 2 crx'en gehad en heb nu 2 civics voor de deur staan! Mijn vrouw rijdt de beste peugot ooit gemaakt (een 205 uit 98 met 80dkm op de teller)!
Wat doet een honda rijder nu hier?
Die is aan het zoeken naar een veiligere, nettere en een meer op gezinsuitbreidings gerichte auto en kwam uit op volvo. Heb al lang een voorkeur voor dit merk..Vind het een duffe naam, maar tevens een robuust merk met zeer nette modellen..
Ik vind de 340 bijvoorbeeld echt een heel gaaf wagentje!
Afijn, ik zou dus het liefst een zwarte S/V40 willen rijden op gas!
Nu hoor ik daar het volgende over:
Een V40 op gas is kwetsbaar, heeft problemen met de kleppen (inbranden) en is niet zo degelijk. Ik heb hier en daar al wat gelezen over het vervangen van een gaspomp. Hoewel dat rond de 700 euro kost vind ik dat nog wel de moeite.. Echter, kopreparaties zijn een ander verhaal..
Is een V40 op gas een goed plan? Of heeft 'men' gelijk en is een V40 op gas een kat in de zak kopen?
Ik doel op een G3 volvo
s/v 40 kopen op g3
- J
- 3rd Gear member
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 15.09.2006 - 10:31
- Locatie: Hoofddorp
Alleen die bifuel's ,andere hebben serieuze kwaliteitsproblemen (enige zoekacties op dit forum maken je ook een stuk wijzer)
waarom geen diesel? enfin zie verder de onderdelen "over alle vloeistoffen" en "bifuel" , om een discussie over de voor- en nadelen van diverse brandstofsoorten te voorkomen
waarom geen diesel? enfin zie verder de onderdelen "over alle vloeistoffen" en "bifuel" , om een discussie over de voor- en nadelen van diverse brandstofsoorten te voorkomen
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
- Ron 123gt
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 04.02.2005 - 17:50
Ha Joris,
Ik ben nu al bijna 4 jaar in bezit van een V40 op lpg G3 (met nu 232000km) en heb nog geen enkel probleem gehad ( ff afkloppe :happy7: ). Zoek er wel een met een goed onderhoudsverleden!
Grappig: Mijn vrouw rijdt ook een 205 ('97 met 76000km), dat is pas goedkoop rijden!
Ik ben nu al bijna 4 jaar in bezit van een V40 op lpg G3 (met nu 232000km) en heb nog geen enkel probleem gehad ( ff afkloppe :happy7: ). Zoek er wel een met een goed onderhoudsverleden!
Grappig: Mijn vrouw rijdt ook een 205 ('97 met 76000km), dat is pas goedkoop rijden!
960 2.5 24v '97
(V60 T4 R Design '12 verkocht)
(123gt 1967 verkocht )
(V70 2.5 at '98 verkocht)
(V70 2.0D Limited Edition '09 verkocht)
(C30 1.6 Momentum '10 verkocht)
mini 1986
mini clubman 1972
(V60 T4 R Design '12 verkocht)
(123gt 1967 verkocht )
(V70 2.5 at '98 verkocht)
(V70 2.0D Limited Edition '09 verkocht)
(C30 1.6 Momentum '10 verkocht)
mini 1986
mini clubman 1972
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 28.10.2007 - 00:59
hoi ron.. op jouw bericht zit ik te wachten..Ik hoor immers liever postieve dan negatieve ervaringen..al hoewel ik de negatieve kanten ook wil horen zodat ik weet wat ik kan verwachten.. Betreft het onderhoudsverleden ben ik het me je eens. Een 'gestempeld boekje' is zeer belangrijk lijkt me.
En idd, die 205 is echt goedkoop ja! Ik moet wel zeggen dat mijn civic coupe uit 94 even zuinig rijdt. MEt de 205 rij ik altijd rond de 110 en met de civic rij ik tussen de 120 en 130. verbruik is dan hetzelfde..Reed van de week van berlijn naar arnhem op 1 tank (650 km's op 40 liter)
afijn, nu dus veiligheid!
En idd, die 205 is echt goedkoop ja! Ik moet wel zeggen dat mijn civic coupe uit 94 even zuinig rijdt. MEt de 205 rij ik altijd rond de 110 en met de civic rij ik tussen de 120 en 130. verbruik is dan hetzelfde..Reed van de week van berlijn naar arnhem op 1 tank (650 km's op 40 liter)
afijn, nu dus veiligheid!
Will my dream come true?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 28.10.2007 - 00:59
een diesel vind ik te duur in de belasting en ik vind diesel vies. Heb ooit een diesel gereden en vond het maar ranzig.. afijn, wil niet zeggen dat ik toch voor een diesel ga, zij het niet dat g3 nu mijn voorkeur heeft..J schreef:Alleen die bifuel's ,andere hebben serieuze kwaliteitsproblemen (enige zoekacties op dit forum maken je ook een stuk wijzer)
waarom geen diesel? enfin zie verder de onderdelen "over alle vloeistoffen" en "bifuel" , om een discussie over de voor- en nadelen van diverse brandstofsoorten te voorkomen
Mbt het zoeken op dit forum..door LPI en Bifuel in te typen bij 'zoek' heb ik inderdaad al wat gevonden..Toch is een apart topic voor mij handiger zodat ik mijn vragen concreter kan stellen..
gr Joris
Will my dream come true?
- rickbrok
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 26.03.2007 - 16:47
- Locatie: Heino
Hoi Joris,
ik rij een S40 uit 1996 met een LPi installatie. De auto is goed onderhouden en ben er inmiddels ruim mee over de 400.000 km! Geen enkel probleem. Misschien een uitzondering, maar mijn ervaring is dat dit prima kan. Volvo blokkken blijken vrij onverwoestbaar. Ik reed hiervoor een 850 op gas (geen G3) en die heb ik pas opgegeven na 556.000 km! Tot die tijd ook geen (serieuze) problemen kunnen waarnemen.
ik rij een S40 uit 1996 met een LPi installatie. De auto is goed onderhouden en ben er inmiddels ruim mee over de 400.000 km! Geen enkel probleem. Misschien een uitzondering, maar mijn ervaring is dat dit prima kan. Volvo blokkken blijken vrij onverwoestbaar. Ik reed hiervoor een 850 op gas (geen G3) en die heb ik pas opgegeven na 556.000 km! Tot die tijd ook geen (serieuze) problemen kunnen waarnemen.
...:::Volvo 850 2.5 20v GLT:::... 1993 556.000km gas
...:::Volvo S40 2.0I 16v:::... 1996 499.000km G3
...:::Volvo S40 2.0I 16v:::... 1996 499.000km G3
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 04.09.2007 - 21:12
Ik sprak vorige week een LPG-inbouwer over LPG in mijn V40, maar hij was niet zo positief. Kan het zijn dat de risico's verschillen van motor tot motor? Iemand al langere tijd ervaring met een G3 in een 2.0T (2004, dat is een B...T3 geloof ik).
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 03.11.2006 - 18:45
- Locatie: Tilburg
Ik kan je mededelen dat er op mijn V40 met bijna 200.000 op de teller zelden problemen zijn met de motor. Dus als je zin hebt in 'n mooie V40 uit 2001 dan stuur je me maar een mailtje/pm. Verder wens ik je succes met je zoektocht. Je keuze voor een volvo zal je zeker niet teleurstellen. Ik rijd al tientallen jaren volvo's op gas.
Volvo S60 140 pk. automaat 2004.
Volvo V70 170 pk. automaat 2006.
Volvo V70 170 pk. automaat 2006.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 28.10.2007 - 00:59
de meeste v40's die ik zie en betaalbaar zijn hebben een km stand vanaf 190.000 tot en met 3**.*** en verder...
Ik wil niet verder gaan dan 220.000km of de kop moet gereviseerd zijn en hier moet dan een aantoonbaar bewijs van zijn. Uiteraard is ook een afgestempeld onderhoudsboekje een pre. Verder vraag ik me af of een g3 installatie veel onderhoud nodig heeft en welk deel je daarvan zelf kunt doen..
Ik wil niet verder gaan dan 220.000km of de kop moet gereviseerd zijn en hier moet dan een aantoonbaar bewijs van zijn. Uiteraard is ook een afgestempeld onderhoudsboekje een pre. Verder vraag ik me af of een g3 installatie veel onderhoud nodig heeft en welk deel je daarvan zelf kunt doen..
Will my dream come true?
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Het verschilt inderdaad van motor tot motor! Per modeljaar 2000 (dus de laatste phase 1 ook) zijn er nieuwe motoren gekomen. En die hebben wat meer problemen met gas, dan moet je echt een bifuel hebben of de zekerheid hebben dat de cilinderkop is vervangen door die van een Bifuel. Sindsdien bouwen de dealers ook geen gas meer in, Volvo NL levert het niet meer.Ripley schreef:Ik sprak vorige week een LPG-inbouwer over LPG in mijn V40, maar hij was niet zo positief. Kan het zijn dat de risico's verschillen van motor tot motor? Iemand al langere tijd ervaring met een G3 in een 2.0T (2004, dat is een B...T3 geloof ik).
De oudere modellen (1996-1999) hebben een G3 installatie en die auto's kunnen veel km's aan. Het blok is in basis hetzelfde als die in een 850 dus waarom zou dat niet kunnen?
Succes met zoeken en leuk dat je na de Honda's serieus Volvo overweegt!
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- trompetje
- 5th Gear member
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
- Locatie: Oostelijk Westfriesland
- Contacteer:
Mijn V40 (2.0 Lpi uit 1996) heb ik na 334.000 km ingeruild, en rijdt nog steeds ergens rond (volgens de RDW.....)
Met name motorisch niets mis mee, alleen één keer iets aan de brandstofinlaat gehad bij ~180.000 km, wat aardig in de papieren liep. moest iets voor naar Vialle opgestuurd......
een 2.0t werd door de lokale gasboer afgeraden om op gas te zetten. reden? weet ik niet, kleppen en zo, denk ik.....
Met name motorisch niets mis mee, alleen één keer iets aan de brandstofinlaat gehad bij ~180.000 km, wat aardig in de papieren liep. moest iets voor naar Vialle opgestuurd......
een 2.0t werd door de lokale gasboer afgeraden om op gas te zetten. reden? weet ik niet, kleppen en zo, denk ik.....
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 28.10.2007 - 00:59
VolvoMafia schreef:
Succes met zoeken en leuk dat je na de Honda's serieus Volvo overweegt!
Ja ik ben de roest helemaal beu! Ook de veiligheid van de Honda is waardeloos! VOrige week is mijn laatste Honda verkocht. Heb al 2 v40's bekeken en de kans is groot dat er dinsdag of donderdag een v40 hier voor de deur gaat staan! Het gaat om een goed onderhouden v40 uit 97 met g3. Ook de gasinstallatie is goed bijgehouden! Dus wie weet....
Toen ik vorige week voor het eerst in een v40 reed was ik meteen verkocht! Wat een bak! Wat een wegligging!
Will my dream come true?
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Ik weet niet of je budget het trekt, maar probeer eens een PhaseII. Die zijn verder doorontwikkeld en hebben een (nog) betere wegligging. Ze zijn natuurlijk wel wat duurder, maar ook wat jonger.
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Niet dat ik weet. Volgens mij is het motorenprogramma wbt benzinemotoren niet veranderd. Je moet wegblijven van de 1.8i (GDI Mitsubishi) al zijn ook daar de meningen over verdeeld. Voor G3 is de 1.8 prima, maar ook de 2.0 kan het hebben. Ik had een 1.8 en die deed het perfect.
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 03.11.2006 - 18:45
- Locatie: Tilburg
Inderdaad, de 1.8 phase II loopt perfect op LPI G3 ik heb hiermee nooit een probleem gehad en toch 200.000 op de teller. Maar ja je moet waarschijnlijk ook een beetje geluk hebben. Ik heb altijd flinke afstanden gereden, alleen de laatste 2,5 jaar alleen maar korte stukjes. En ook de trekkracht is prima, ik had er een caravan van 1200 kg.achter hangen. De auto staat nu te koop bij een handelaar stuur me maar een PM,etje dan zal ik je zijn adres geven.
succes en veel wijsheid !
succes en veel wijsheid !
Volvo S60 140 pk. automaat 2004.
Volvo V70 170 pk. automaat 2006.
Volvo V70 170 pk. automaat 2006.
- S60 170pk Lpi
- 4th Gear member
- Berichten: 506
- Lid geworden op: 06.01.2007 - 11:17
Ik rijd al zolang ik mijn rijbewijs (1986) heb op LPG. In het begin verschillende merken en sinds 1995 in Volvo. Inmiddels mijn vierde Volvo, waaronder ook een V40 1.8.
Met geen van alle auto's heb ik ooit problemen gehad wat iets met de LPG had te maken. Alleen bij de V40 had ik het probleem dat deze niet zo snel starte (8 seconden). Dit had te maken met het lekken van één of meerdere gasinjectoren. Hierdoor lekte er gas in het brandstofsysteem. Bij het starten, wat op benzine gebeurd, kreeg de motor eerst het mengsel van gas/benzine. De kosten voor het vervangen van de injectoren waren echter vrij hoog en heb er maar mee leren leven.
Ik bezoek regelmatig dit forum en moet bekennen dat als ik alle verhalen zo lees ik in staat zou zijn om mijn Volvo (nu een S60) direct te verkopen. Als je alles zo leest zou je soms kunnen gaan denken dat het verschrikkelijk slechte auto's zijn. Helaas (mens eigen, denk ik) word er over de dingen die niet goed zijn geschreven, maar niet over de dingen die WEL goed gaan.
Gelukkig heb ik geen buitensporige kosten gehad, buiten de beurten om.
Succes met je zoektocht!!
Met geen van alle auto's heb ik ooit problemen gehad wat iets met de LPG had te maken. Alleen bij de V40 had ik het probleem dat deze niet zo snel starte (8 seconden). Dit had te maken met het lekken van één of meerdere gasinjectoren. Hierdoor lekte er gas in het brandstofsysteem. Bij het starten, wat op benzine gebeurd, kreeg de motor eerst het mengsel van gas/benzine. De kosten voor het vervangen van de injectoren waren echter vrij hoog en heb er maar mee leren leven.
Ik bezoek regelmatig dit forum en moet bekennen dat als ik alle verhalen zo lees ik in staat zou zijn om mijn Volvo (nu een S60) direct te verkopen. Als je alles zo leest zou je soms kunnen gaan denken dat het verschrikkelijk slechte auto's zijn. Helaas (mens eigen, denk ik) word er over de dingen die niet goed zijn geschreven, maar niet over de dingen die WEL goed gaan.
Gelukkig heb ik geen buitensporige kosten gehad, buiten de beurten om.
Succes met je zoektocht!!
Foto's van mijn huidige en vorige auto's:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Volgens mij speelt er bij een auto ook wel de factor geluk mee, zowel bij nieuw als gebruikt.
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- S60 170pk Lpi
- 4th Gear member
- Berichten: 506
- Lid geworden op: 06.01.2007 - 11:17
Dat is een ding dat zeker is!!joost schreef:Volgens mij speelt er bij een auto ook wel de factor geluk mee, zowel bij nieuw als gebruikt.
Joost.
Foto's van mijn huidige en vorige auto's:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]