Ik lees regelmatig dat er bij de D5 "bekende" problemen kunnen optreden na geruime tijd, zoals lekkende injectoren en turboslangen, die scheuren. Nooit wordt dit gemeld door / voor een 2.4D. Nou kan dit twee dingen betekenen:
1) Er zijn veel minder 2.4D's verkocht en dus komt het minder vaak voor;
2) Dankzij de downtuning van het vermogen heeft de 2.4D hier geen last van.
Ik heb zelf een 2.4D en heb nog nergens last van, maar vraag me soms af of mij ook die problemen nog te wachten staan. Hoe zien jullie dit ?
Problemen D5 niet bij de 2.4D ?
- M'n eerste Volvo
- 4th Gear member
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 26.03.2007 - 23:15
- Locatie: Helmond (of eigenlijk Brandevoort)
Ron
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
waarschijnlijk zijn het wat oudere auto`s die uit de begin fase zijn, is mij namelijk ook vaker op gevallen, en zijn de meeste problemen vanaf `04 opgelost
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27529
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik heb een S60 D5 modeljaar 2004 en kan nergens ook maar iets terug vinden van de "bekende" problemen.
Je zou indd kunnen zeggen dat de problemen vanaf 2004 op zijn gelost.
Je zou indd kunnen zeggen dat de problemen vanaf 2004 op zijn gelost.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- M'n eerste Volvo
- 4th Gear member
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 26.03.2007 - 23:15
- Locatie: Helmond (of eigenlijk Brandevoort)
Als dat zo is, dan kom ik er ook goed vanaf. Hopelijk heeft Volvo inderdaad deze "mankementen" verholpen in de latere productiejaren.
Ron
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
- dci725_s60
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 30.10.2007 - 07:09
- Locatie: zele
De 2.4D heeft ind. dezelfde "kinderziektes" als de D5, het betreft dan ook dezelfde auto.
Lekkende injectoren zouden (volgens fabricant bosch) te wijten zijn aan een te hoog kwikgehalte in de dieselbrandstof.
Zou te verhelpen zijn door telkens na het tanken een extra smeermiddel bij te voegen, zo zou je (volgens zelfde fabricant) de levensduur kunnen verhogen tot 400 000km.
Maar net als bij de turboslangen en de intercooler (deze scheurt vaak af aan de 2e of 3e lamel) ondervind je deze ziektes normaal pas na de 180 000km.
Ik heb net nieuwe injectoren en intercooler in mijn 2.4D steken en weet opnieuw waar dit jaar mijn eindejaarspremie voor moet dienen.
Lekkende injectoren zouden (volgens fabricant bosch) te wijten zijn aan een te hoog kwikgehalte in de dieselbrandstof.
Zou te verhelpen zijn door telkens na het tanken een extra smeermiddel bij te voegen, zo zou je (volgens zelfde fabricant) de levensduur kunnen verhogen tot 400 000km.
Maar net als bij de turboslangen en de intercooler (deze scheurt vaak af aan de 2e of 3e lamel) ondervind je deze ziektes normaal pas na de 180 000km.
Ik heb net nieuwe injectoren en intercooler in mijn 2.4D steken en weet opnieuw waar dit jaar mijn eindejaarspremie voor moet dienen.
- M'n eerste Volvo
- 4th Gear member
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 26.03.2007 - 23:15
- Locatie: Helmond (of eigenlijk Brandevoort)
En welk modeljaar c.q. bouwjaar heb jij ?
Ron
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
- dci725_s60
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 30.10.2007 - 07:09
- Locatie: zele
ik ben sins 2 jaar de trotse eigenaar van een s60uit 2002 met nu 180 000km op de tellen.
Een 2.4D maar na aankoop opgepept naar 200pk op krukas (originele sturing van volvo uit).
Zeer tevreden van de wagen ook na deze ietwat zware kosten die ik nu heb gehad, maar als ik nu de volgende 180 000km gespaart kan blijven van dergelijke ziektes zou ik nog meer tevreden zijn hè
Een 2.4D maar na aankoop opgepept naar 200pk op krukas (originele sturing van volvo uit).
Zeer tevreden van de wagen ook na deze ietwat zware kosten die ik nu heb gehad, maar als ik nu de volgende 180 000km gespaart kan blijven van dergelijke ziektes zou ik nog meer tevreden zijn hè
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat misverstand is ongelofelijk hardnekkig.dci725_s60 schreef:ik ben sins 2 jaar de trotse eigenaar van een s60uit 2002 met nu 180 000km op de tellen.
Een 2.4D maar na aankoop opgepept naar 200pk op krukas (originele sturing van volvo uit).
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5303
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Bart heeft gelijk de 163 pk D5 is NIET mechanische gelijk aan de 130 pk 2.4 D het voornaamste verschil is de turbo. Komt bij da VOLVO GEEN chiptuning doet.
De D5 163 pk is geintroduceerd in de S60 later kwam pas de 130 pk 2.4 d wellicht dta in da leter versies meteen al aangepast verstuivers zijn geplaatst....
De D5 163 pk is geintroduceerd in de S60 later kwam pas de 130 pk 2.4 d wellicht dta in da leter versies meteen al aangepast verstuivers zijn geplaatst....
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
De 2.4 heeft toch een turbo? Is de turbo van een ander type, minder kracht of zo dan?NielsS60 schreef:Bart heeft gelijk de 163 pk D5 is NIET mechanische gelijk aan de 130 pk 2.4 D het voornaamste verschil is de turbo.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Er is hier al meer over gezegd en geschreven. Tot nu toe heb ik nog niemand, ook Bart Simpson niet, horen vertellen wat dan precies het mechanische verschil is tussen de 2.4D en de D5.NielsS60 schreef:Bart heeft gelijk de 163 pk D5 is NIET mechanische gelijk aan de 130 pk 2.4 D het voornaamste verschil is de turbo. Komt bij da VOLVO GEEN chiptuning doet.
De D5 163 pk is geintroduceerd in de S60 later kwam pas de 130 pk 2.4 d wellicht dta in da leter versies meteen al aangepast verstuivers zijn geplaatst....
Het lijkt dat er in het eerste jaar, dus in 2001, inderdaad verschillende turbo's gemonteerd werden. Maar volgens mij was dat later niet meer het geval.
Dus, wie weet nu concreet op te noemen wat het verschil is tussen 2.4D en D5 ?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
je moet het anders zien, ze gunnen jou je input :propellerhead:bart simpson schreef:Dat misverstand is ongelofelijk hardnekkig.dci725_s60 schreef:ik ben sins 2 jaar de trotse eigenaar van een s60uit 2002 met nu 180 000km op de tellen.
Een 2.4D maar na aankoop opgepept naar 200pk op krukas (originele sturing van volvo uit).
is niet het enige merk die aan dit soort verkoop geintjes doet, en trouwens is niets mis mee, jaren geleden toen i ik er zelf werkte was het echt list en bedrog!
2.0 voor 2.3 verkopen, nu zet je de knop om en het beest gaat los en de eigenaar is gelukkig, toch?

XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
verder als behalve de remmen is hij gelijk alleen zal Bart dit nooit zeggen, ik denk dat het beroeps geheim is
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- dci725_s60
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 30.10.2007 - 07:09
- Locatie: zele
Naar mijn stelling zou de wagen technisch hetzelfde moeten zijn,
wat de tuning betreft, is dit weldegelijk mogelijk bij uw volvo dealer.
Ze wijzigen dan uw stuuring van de 2.4D 130pk naar die van een D5 180pk, met nog enkele wijzigingen heb je dan 200pk. En met deze nieuwe sturing vervalt je garantie op de wagen niet, en dit is ook niet onbelangerijk. Kostprijs hiervoor in belgië: 550€.
wat de tuning betreft, is dit weldegelijk mogelijk bij uw volvo dealer.
Ze wijzigen dan uw stuuring van de 2.4D 130pk naar die van een D5 180pk, met nog enkele wijzigingen heb je dan 200pk. En met deze nieuwe sturing vervalt je garantie op de wagen niet, en dit is ook niet onbelangerijk. Kostprijs hiervoor in belgië: 550€.
- M'n eerste Volvo
- 4th Gear member
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 26.03.2007 - 23:15
- Locatie: Helmond (of eigenlijk Brandevoort)
Het was niet mijn bedoeling om hier een tuning-topic van te maken, die zijn er op dit forum al genoeg, inclusief bijbehorende discussies
Mij ging het om de vraag, of ik met mijn 2.4D ook die problemen met de verstuivers en klappende slangen kon verwachten. En naar ik mag opmaken uit de reacties, zou dat zo ongeveer vanaf mijn MY verholpen moeten zijn en heb ik dus geluk. Maar die conclusie zie ik graag nog onderbouwd door de technische mannen hier op het forum, die dagelijks met Volvo's te maken hebben.
Mij ging het om de vraag, of ik met mijn 2.4D ook die problemen met de verstuivers en klappende slangen kon verwachten. En naar ik mag opmaken uit de reacties, zou dat zo ongeveer vanaf mijn MY verholpen moeten zijn en heb ik dus geluk. Maar die conclusie zie ik graag nog onderbouwd door de technische mannen hier op het forum, die dagelijks met Volvo's te maken hebben.
Ron
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Waar haal jij dat vandaan? De turbo's van de D en D5 verschilen niet! Voor 2001 is er een turbo toegepast zonder wastegate op beide modellen, daarna een met wastegate, maar de turbo's zijn hetzelfde (Garret GT2052V). Deze is overigens ook nog op andere motoren toegepast, BMW, VW enzNielsS60 schreef:Bart heeft gelijk de 163 pk D5 is NIET mechanische gelijk aan de 130 pk 2.4 D het voornaamste verschil is de turbo. Komt bij da VOLVO GEEN chiptuning doet.
De D5 163 pk is geintroduceerd in de S60 later kwam pas de 130 pk 2.4 d wellicht dta in da leter versies meteen al aangepast verstuivers zijn geplaatst....
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
en dat doet Edraket dus en ik heb het ook van div Volvo spec. die waarschijnlijk meer ervaring hebben op dit gebied dus vandaar, en kijk eens naar de VW 1.9tdi, 1 motor en tal van div pk`s te krijgen, het zelfde verhaalM'n eerste Volvo schreef:Het was niet mijn bedoeling om hier een tuning-topic van te maken, die zijn er op dit forum al genoeg, inclusief bijbehorende discussies![]()
Mij ging het om de vraag, of ik met mijn 2.4D ook die problemen met de verstuivers en klappende slangen kon verwachten. En naar ik mag opmaken uit de reacties, zou dat zo ongeveer vanaf mijn MY verholpen moeten zijn en heb ik dus geluk. Maar die conclusie zie ik graag nog onderbouwd door de technische mannen hier op het forum, die dagelijks met Volvo's te maken hebben.
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 28.11.2013 - 22:31
heb ook een v70, eerste ingebruikname 2003, maar ik denk dat het model 04 is..? na 180.000 km begon de motor te brommen, te blazen bij het afleveren van vermogen. meestal ging dit gepaard met een anti-skid control melding, en nam het vermogen af. en remde de auto zeer slecht. blijkbaar was er een probleem met de ecm module. na het vervangen van de turboslang, geen foutmelding meer. maar wel nog slecht remmen en het gebrom is nog steeds hoorbaar.
heb de auto 2ehands gekocht bij een dealer, maar een kleine maand geleden, merkte ik op dat het kleppendeksel eral van is geweest. en dat op 3 injectoren het serienummer aan de bovenkan,onder elkaar bijna gelijk is maar in vgl met de andere 2 de nummers toch wel redelijk verschillen van elkaar. kan ik er dan ook van uitgaan dat deze al vervangen zijn, en dat eral problemen zijn geweest met het injectiesysteem enof de auto een joint de caulasse heeft gehad,..
mvg
heb de auto 2ehands gekocht bij een dealer, maar een kleine maand geleden, merkte ik op dat het kleppendeksel eral van is geweest. en dat op 3 injectoren het serienummer aan de bovenkan,onder elkaar bijna gelijk is maar in vgl met de andere 2 de nummers toch wel redelijk verschillen van elkaar. kan ik er dan ook van uitgaan dat deze al vervangen zijn, en dat eral problemen zijn geweest met het injectiesysteem enof de auto een joint de caulasse heeft gehad,..
mvg