Hulp gevraagt Bigfront er uit, telefoon behouden

Plaats reactie
Callpoint
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 06.12.2005 - 01:44
Locatie: Nieuwkoop

Hallo,
Ik heb afglopen week een S80 overgenomen uit 2000. Hier zit af fabriek een bigfront HU-601 plus autotelefoon in. Nu was ik in mijn V40 verwend met een Pioneer DEH-P9600MP systeem met MP3 speler, 12 CD wisselaar en woofer.

De HU-601 klinkt prima maar kan slechts 1 CD tegelijk aan, geen MP3 en geen wisselaar. Ik wil dus mijn Pioneer systeem ook in deze auto.

Probleem is dat er geen enkele informatie door mij is gevonden of dit en hoe dit te doen. Ik wil namelijk de telefoon behouden want ik heb er een nieuw abonnement voor genomen (kan alleen op 900 netwerk).

Ik zoek eigenlijk iemand die dit kan doen (tegen betaling) of een tip waar een inbouw station is die dit zeker kan. Na een mail aan Volvo Nederland was het antwoord kan niet. Mijn garage (geen volvo dealer) had bij bevriende Volvo monteurs gevraagd, die zeiden dat het wel kon maar de multiplexer bekabeling en software zijn het probleem. De telefoon zou samenwerken met de radio. Als dit alleen de mute functie is... die heb ik ook op de pioneer.

PLease als iemand mij kan helpen zou ik zeer dankbaar zijn want nu heb ik een heerlijk rijdende wagen maar een enorm teleurstelend systeem en ik ben gek op muziek zeker een beetje hard en thuis krijg ik direct mijn vrouw op mijn nek dus... HELLUP


Alvast heel bedankt

Fred Hofstede
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Volgens mij heb je echt een HU-x01 radio nodig om je volvo telefoon te laten functioneren. Wellicht met een hoop geknutsel dat je het separaat kan laten werken. Er zijn wel frames beschikbaar om een gewone din-radio in te zetten.
Persoonlijk zou ik eens op zoek gaan naar een HU-801 radio. En wellicht samen met een premium setje luidsprekers. Ik weet zeker dat dit een bevredigend geluid geeft. 8)
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
VolvoZoeker
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 23.10.2005 - 21:25
Locatie: Amersfoort

Ik heb de hu801 radio icm de telefoonmodule en dolby surround. Ik vind het geluid fantastisch en de telefoon is heel erg handig, en dit alles werkt prima met elkaar. :-)
Gebruikersavatar
HMG
4th Gear member
Berichten: 769
Lid geworden op: 09.11.2005 - 18:48
Locatie: Veynes

Hoi,

Ik heb gezien dát het kan alleen heb je het probleem dat er geen goed paneel voor te krijgen is. Een DIN paneel heeft geen opening voor een telefoon module. je zult dus moeten zagen. Hoe de eerder genoemde telefoon nu werkt zonder HU radio is mij een raadsel.

Mvg HMG
Callpoint
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 06.12.2005 - 01:44
Locatie: Nieuwkoop

Beste HMG,

Ik heb nu nog de HU-601 plus de telefoon beiden af fabriek in de S80.

Ik heb inderdaad begrepen dat de telefoonmodule zonder radio niet werkt.
Gezien volgens Volvo NL ombouwen helemaal niet mogelijk zou zijn en dealers zeggen dat vervanging van radio en telefoon wel mogeijk is. Vroeg ik mij dus af in hoeverre wat ik wil, misschien toch wel mogelijk is.

De rottigheid is dat er niets geen informatie te vinden is over de bigfronts, ik zie wel wisselaars voor de bigfronts op Marktplaats die uiterlijk identiek zijn aan de Pioneer wisselaars die ik heb, behalve dat ze nu zwart zijn en er VOLVO op staat. Helaas staat er dan geen afbeelding bij van de aansluitsnoeren zodat ik tenminste weet of de bigfront een Pioneer is.

Ik hoopte via dit forum aan informatie (technische) te komen om zo aan de weet te komen wat er nu werkelijk wel en niet kan.

In ieder geval bedankt voor een ieders reactie

Groeten

Fred
s80 1999
4th Gear member
Berichten: 502
Lid geworden op: 13.09.2004 - 17:05

Hey

Wil de telefoon + eventueel radio wel over nemen hoor.

Bouw je de pioneer terug en voor het geld wat je voor je HU en telefoon krijgt koop je een (nokia) bleutoot carkit.

Groeten
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Vraag eens wat info bij www.volvos.nl
Hij heeft veel verstand van bigfronts. :razz:
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Emiel
3rd Gear member
Berichten: 262
Lid geworden op: 01.03.2005 - 20:43

Het kan wel, de combinatie van geintergeerde telefoon met bv. een Pioneer, je moet alleen verrekte handig zijn met zaag en vijl. Je hebt een paneel met de din openingen nodig. Die moet je net zo lang verzagen totdat het toetsenblok ernaast past.
Heb het zelf een aantal keren mogen inbouwen, leuk klusje hoor!

Emiel... :P
Afbeelding
NordicTurbo.nl
Gebruikersavatar
streetie
5th Gear member
Berichten: 1062
Lid geworden op: 31.03.2005 - 19:54
Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)

ik zou de hu801 aanschaffen of de nieuwere versie. Beide kunnen 4cd's aan in het front evt te kombineren met een wisselaar achterin.

Wel heb je een aparte versterker nodig onder de passagiersstoel.

Heb deze kombinatie zelf ook en dit klinkt fantastisch. zeker met de dure speakers.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
Plaats reactie

Terug naar “S80”