Hallo,
sinds 2 weken ben ik de bezitter van een 3 1/2 jaar oude V70 D5 met 185.000 km's. Ik heb bij aflevering laten chippen. De garage heeft er een F1-tuning box in gezet (niet helemaal mijn keus, maar dat hadden we niet goed besproken. Ik wilde fasttech). Op zich allemaal geen probleem, en de auto kreeg een geweldig koppel (vroeger een niet-gechipte S60 D5 gereden, dus ken het verschil). Dezelfde avond begonnen de problemen. Bij starten enorm lawaai van motor, tikkend geluid. Leek op 4 cylinders te lopen, en enorm roken. Als ik veel gas gaf, liep ie weer even op 5 cylinders. Melding: Storing Motormanagement, spoed.
Volgende dag probleem weg, maar direct laten uitlezen bij garage. Meldingen over branstofdruk te laag of zo. Garage riep: kan vuiltje zijn in verstuiver. Alles gereset, en weer proberen. Een week later zelfde liedje. Na 5 minuten wachten weer gestart en probleem weg. Weer uitlezen in garage. Zelfde meldingen.
Nu zegt garage: we halen de chip even eruit, zodat we kunnen zien of het kastje kaduuk is. Als het nu weer gebeurd, neem ik em niet meer mee totdat het gevonden en opgelost is.
Ik denk zelf dat er gewoon een verstuiver kaduuk is. Enige wat dit zou weerspreken is, dat ik dat ook bij de S60 D5 gehad heb, en die wou toen gewoon niet meer starten.
Ter info: Brandstoffilter is bij aflevering vervangen (zegt de garage).
Heeft iemand ook vergelijkbare problemen gehad ?
Het vreemde vind ik dus dat het niet altijd gebeurd, en vanzelf weer goed gaat.
D5 hapert NA tuning
-
- Starter
--------------------------------------
740 U9 11-1990
V70 D5 04-2004
A6 Avant 2.7 07-2007
740 U9 11-1990
V70 D5 04-2004
A6 Avant 2.7 07-2007
- liquid_force
- 6th Gear member
tuningboxen 'foppen' het motormanagement systeem ... dat doet een Fasttechtuning niet ... persoonlijk nog nooit gehoord van een F1-tunings-box ...
je zou de box er weer tussenuit kunnen halen en dan eerst een tijdje 'ongetuned' rijden ... en dan naar een echte tuner gaan.
je zou de box er weer tussenuit kunnen halen en dan eerst een tijdje 'ongetuned' rijden ... en dan naar een echte tuner gaan.
- edraket
- 7th Gear member
Maar heb je al geprobeerd wat de auto doet zonder de box? Overigens zou ik die troep erniet eens tussen willen. Totaal onbekende tuner. Kan je uiteindelijk veel geld gaan kosten. Ik neem aan dat je nog wel garantie hebt?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 7th Gear member
Er staat al zoveel over geschreven in dit forum en men trapt er nog steeds in,in deze nep tuning apparaatjes...
-
- 7th Gear member
Het fopt niet alleen je motor,maar meer je portemonnee.
terwijl er zoveel andere mogelijkheden zijn die geen problemen opleveren,via de dealer bijvoorbeeld.
terwijl er zoveel andere mogelijkheden zijn die geen problemen opleveren,via de dealer bijvoorbeeld.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Of via de Forumsponsors:
Hartog Tuning en Fasttech Tuning
Zie de voorpagina voor het forum voor een directe link.
Hartog Tuning en Fasttech Tuning
Zie de voorpagina voor het forum voor een directe link.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- DeNNiS_
- 4th Gear member
Tuningbox... het is niet voor niks een box..
foute waarden en zeker met deze tempraturen een killer voor de motor
NIET DOEN haal hem er gelijk uit en pak het beter aan OBD / chip is beter
foute waarden en zeker met deze tempraturen een killer voor de motor
NIET DOEN haal hem er gelijk uit en pak het beter aan OBD / chip is beter
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Hallo,David Schaap schreef:Hallo,
sinds 2 weken ben ik de bezitter van een 3 1/2 jaar oude V70 D5 met 185.000 km's. Ik heb bij aflevering laten chippen. De garage heeft er een F1-tuning box in gezet (niet helemaal mijn keus, maar dat hadden we niet goed besproken. Ik wilde fasttech). Op zich allemaal geen probleem, en de auto kreeg een geweldig koppel (vroeger een niet-gechipte S60 D5 gereden, dus ken het verschil). Dezelfde avond begonnen de problemen. Bij starten enorm lawaai van motor, tikkend geluid. Leek op 4 cylinders te lopen, en enorm roken. Als ik veel gas gaf, liep ie weer even op 5 cylinders. Melding: Storing Motormanagement, spoed.
Volgende dag probleem weg, maar direct laten uitlezen bij garage. Meldingen over branstofdruk te laag of zo. Garage riep: kan vuiltje zijn in verstuiver. Alles gereset, en weer proberen. Een week later zelfde liedje. Na 5 minuten wachten weer gestart en probleem weg. Weer uitlezen in garage. Zelfde meldingen.
Nu zegt garage: we halen de chip even eruit, zodat we kunnen zien of het kastje kaduuk is. Als het nu weer gebeurd, neem ik em niet meer mee totdat het gevonden en opgelost is.
Ik denk zelf dat er gewoon een verstuiver kaduuk is. Enige wat dit zou weerspreken is, dat ik dat ook bij de S60 D5 gehad heb, en die wou toen gewoon niet meer starten.
Ter info: Brandstoffilter is bij aflevering vervangen (zegt de garage).
Heeft iemand ook vergelijkbare problemen gehad ?
Het vreemde vind ik dus dat het niet altijd gebeurd, en vanzelf weer goed gaat.
Het probleem van deze zogenaamde chiptuning is dat deze powerboxen voor de commonrail motoren tussen de raildruksensor en de ecu komen en hem als het ware voor de gek houden zodat de raildruk met x aantal bar omhoog gaat zodat er in de zelfde inspuiduur meer brandstof ingespoten word. Het enigste grote nadeel is dat je hogedrukpomp en de verstuivers hier behoorlijk van te lijden hebben. De maximale raildruk bedraagt 1600 bar wat al niet weinig is.
Groeten,
Marco
- Edgar
- 5th Gear member
IDD, rommel is het.Ramon&Ramon schreef:Het fopt niet alleen je motor,maar meer je portemonnee.
Een goede tuner, zoals de forumsponsors, plaatsen echt géén box!
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
- robertslaat
- 3rd Gear member
Dag Gevanjegevanje schreef:Ik zou het er nog niet voor niets in willen hebben, nee sterker al krijg ik geld toe. Weg met die dingen!
Daarom heb ik afgelopen zaterdag mijn S60 laten "verwennen" door Marco en Dennis van FASTTECH in Neede.
Ik zat nog te twijfelen omdat ik op zich wel redelijk tevreden was met 163pk en 340nm koppel, maar als een kind zo blij was ik op de terug weg met 202 pk'tjes en iets meer dan 400nm koppel. Het is echt een BOM geworden waar je ook heel goed rustig mee kunt rijden.
Dus de beste tip in mijn ogen (zeker kwaliteit/ prijs verhouding). Ga naar Fasttech in Neede (nee ik heb geen aandelen in dat bedrijf) en je snapt mijn enthousiasme!
Gr Robert
Volvo V70 D5 2007, Geartronic, Electric Silver, Edition Sport, 225pk/485nm by VolvoTune, DPF + EGR off, RTI, S/Kdak, 19" Pegasus, Adaptive-Xenon, Standkachel, PDC, CFE, IMIV
-
- 4th Gear member
Hallo Robert,robertslaat schreef:Dag Gevanjegevanje schreef:Ik zou het er nog niet voor niets in willen hebben, nee sterker al krijg ik geld toe. Weg met die dingen!
Daarom heb ik afgelopen zaterdag mijn S60 laten "verwennen" door Marco en Dennis van FASTTECH in Neede.
Ik zat nog te twijfelen omdat ik op zich wel redelijk tevreden was met 163pk en 340nm koppel, maar als een kind zo blij was ik op de terug weg met 202 pk'tjes en iets meer dan 400nm koppel. Het is echt een BOM geworden waar je ook heel goed rustig mee kunt rijden.
Dus de beste tip in mijn ogen (zeker kwaliteit/ prijs verhouding). Ga naar Fasttech in Neede (nee ik heb geen aandelen in dat bedrijf) en je snapt mijn enthousiasme!
Gr Robert
Ik snap en ken je enthousiasme. Die jongens zijn ook zeker goed. De mijne is echter nu al zo'n raket dat ik mij afvraag of dat wel origineel is. Bloedsnel. Ik wil de auto nog een keertje op een bank laten testen en kijk daarna evt verder.
We moeten nog maar een keertje van stuur wisselen

Groeten.
- Autogek
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ik heb een aantal jaren geleden een powerbox laten plaatsen in een vw.
Niets dan problemen.
In zuid Frankrijk liet hij me bijna helemaal staan met de boot erachter.
Ik heb toen de powerbox los gekoppeld en hij liep weer als een zonnetje.
Heb zelf ook een tuning gehad van Rica in een XC90 163 pk en dit ging perfect!
Ik lees inderdaad ook veel goede dingen over Fasttech in Neede.
Niets dan problemen.
In zuid Frankrijk liet hij me bijna helemaal staan met de boot erachter.
Ik heb toen de powerbox los gekoppeld en hij liep weer als een zonnetje.
Heb zelf ook een tuning gehad van Rica in een XC90 163 pk en dit ging perfect!
Ik lees inderdaad ook veel goede dingen over Fasttech in Neede.
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
- Bover
- 8th Gear member
Daqg Gevanje
Ben wel erg benieuwd naar je snelle volvo.......
Fotootje?
Ben wel erg benieuwd naar je snelle volvo.......
Fotootje?
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....