Ik heb een apart probleem met het koelsysteem van mijn Volvo 850 2.5 20V (Motor 85254S).
Het begon met een behoorlijk koelvloeistof verbruik.

De oorzaak werd gevonden in de waterpomp. Deze was compleet versleten. Eind goed al goed, leek het. Helaas was er nog een extra addertje verstopt. De motor gooide nu zijn koelvloeistof eruit bij de dop. Dat gebeurde niet bij stationair draaien maar wel op gewone ritten. De dop is net vervangen dus moet goed zijn. De koelvloeistof is getest op lekke koppakking. Gelukkig was dit niet het geval. De koelvloeistof bleek te koken en de thermostaat is dus vervangen. Nu verbruikt de auto geen koelvloeistof meer tijdens het rijden, ook niet bij lange ritten. Wel gooit hij er koelvloeistof uit nadat hij geparkeerd is. Wat verder opvalt is dat de kachel nauwelijks warm wordt. Als ik bij warme motor voorzichtig de koeldop losdraai komt het vloeistof nivea zeker een halve liter omhoog, maar kookt niet.
Ik krijg de indruk dat er een luchtbel in de kachel zit wat de expansie zou verklaren. Maar dat zou toch vanzelf ontlucht moeten worden?
Kan iemand mij op het goede spoor zetten?