Volgens de verkoper heeft mijn S60 geen klasse 3 Alarm, enkel Klasse 1.
Nu was ik laatst spullen in mijn kofferbak aan't laden, en toen ik het bestuurdersportier opendeed begon er een sirene te loeien onder mijn motorkap (schelle, fluitende toon, dus niet de claxon).
en begonnen de alarmlichten te branden.
Voor zover ik weet was mijn auto gewoon ontgrendeld van binnenuit (uitgestapt) waarna ik de kofferbak opengemaakt heb.
Dit was nadat ik de autolock functie had laten activeren bij de dealer (auto rijden = deuren op slot).
Betekend dit dat ik wél een Klasse 3 alarm heb? De knop boven de pennenhouder werkt namelijk niet, of ik hem kort of lang inhoud maakt niet uit, het lampje in de knop gaat niet branden, ook zie ik geen melding op de BC.
Is er een manier om het e.e.a te testen? Of ergens te zien of ik een alarm heb. Lees er nl. ook niets over in de handleiding van de auto.
Edit: Heb wel een rood knipperend ledje op het dash midden onder de voorruit.
Alarm S60?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 27.08.2007 - 16:44
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
S60 D5 Geartronic - 2004 - Black Saphire - Mobility - 17"; Almathea - Schuifdak - PDC - iMIV - Fasttech 200PK/420Nm
- Fabian
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 01:39
- Locatie: Zuidhorn
Als ik me niet vergis is Klasse3 voornamelijk de hellingshoek detectie. (extra naast de Klasse1 specs)
Lijkt mij goed te testen. Auto op slot en krik er onder. (auto niet beschadigen!
)
Lijkt mij goed te testen. Auto op slot en krik er onder. (auto niet beschadigen!

07-2004 - 12-2007: Peugeot 307 1.6 xs
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
12-2019 - heden: Tesla Model S
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
12-2019 - heden: Tesla Model S
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 27.08.2007 - 16:44
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Volgens SCM zijn er de volgende klassen:
Klasse 1, automatisch inschakelende dubbele startblokkering
Klasse 2, alarm met sirene, ultrasoon sensoren en automatisch inschakelende dubbele startblokkering
Klasse 3, alarm met noodstroomsirene, ultrasoon sensoren, hellingshoekdetector en automatisch inschakelende dubbele startblokkering
Klasse 4 & 5, alarmsysteem gecombineerd met een voertuigvolgsysteem
Dus zou het een klasse 2 of 3 moeten zijn, gezien de sirene. Waar zouden de ultrasone sensoren moeten zitten?
Klasse 1, automatisch inschakelende dubbele startblokkering
Klasse 2, alarm met sirene, ultrasoon sensoren en automatisch inschakelende dubbele startblokkering
Klasse 3, alarm met noodstroomsirene, ultrasoon sensoren, hellingshoekdetector en automatisch inschakelende dubbele startblokkering
Klasse 4 & 5, alarmsysteem gecombineerd met een voertuigvolgsysteem
Dus zou het een klasse 2 of 3 moeten zijn, gezien de sirene. Waar zouden de ultrasone sensoren moeten zitten?
S60 D5 Geartronic - 2004 - Black Saphire - Mobility - 17"; Almathea - Schuifdak - PDC - iMIV - Fasttech 200PK/420Nm
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Onder het klepje in het midden van het plafond zitten de bewegingssensoren volgens mij.
En bij mij in de handleiding van de auto staat hoe je het alarmsysteem kunt testen.
En bij mij in de handleiding van de auto staat hoe je het alarmsysteem kunt testen.
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 25.05.2005 - 10:05
Inderdaad. Raam opendraaien. Auto op slot met de AB. 30 sec wachten en zwaai daarna is met je armen door de ruiten. Als jouw volvo bewegingssensoren heeft zal hij je begroeten met een mooie toon.
Btw die schakkelaar werkt alleen als je de auto afgezet hebt maar de sleutel nog in het contact hebt zitten??? of in stand I, weet het niet meer zeker. Zal het vandaag is proberen.
Btw die schakkelaar werkt alleen als je de auto afgezet hebt maar de sleutel nog in het contact hebt zitten??? of in stand I, weet het niet meer zeker. Zal het vandaag is proberen.
- trax
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 31.10.2007 - 20:17
- Locatie: Groningen
dealer informeerde mij volgende test :
klasse 3 :
met sleutel op Lock drukken wacht ca. 2 min en open portier met sleutel (rijderszijde) als sirene/claxon afgaat heb je 3
klasse 2 is niet meer mogelijk in te bouwen allen keuze uit alarm klasse 3 , zou dus zeggen dat s60 met klasse 2 niet mogelijk is of misschien wel af fabriek ?
klasse 3 :
met sleutel op Lock drukken wacht ca. 2 min en open portier met sleutel (rijderszijde) als sirene/claxon afgaat heb je 3
klasse 2 is niet meer mogelijk in te bouwen allen keuze uit alarm klasse 3 , zou dus zeggen dat s60 met klasse 2 niet mogelijk is of misschien wel af fabriek ?
Life is measured in achievements not in years alone
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 27.08.2007 - 16:44
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Heb bovenstaande dingen getest, en hij begon te loeien. Heb dus gewoon Klasse 3 alarm inderdaad. De knop werkt ook gewoon, alleen in Stand 1 inderdaad.
Tnx guys, weer wat leuks ontdekt
Tnx guys, weer wat leuks ontdekt

S60 D5 Geartronic - 2004 - Black Saphire - Mobility - 17"; Almathea - Schuifdak - PDC - iMIV - Fasttech 200PK/420Nm
- C 30 T5
- 4th Gear member
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41
Sorry jongens maar een S60 kan nog altijd worden uitgerust met klasse II, dit is meestal achteraf ingebouwd en voor de verzekering geen klasse III vereist. Dit scheelt toch wel weer een paar €€€
Af fabriek systemen zijn voor de Nederlandese markt klasse III.
Af fabriek systemen zijn voor de Nederlandese markt klasse III.