Hallo,
Ik ben nieuw hier en ik sta op het punt om een nieuwe leasebak te bestellen. Wat ik al zeker weet is het volgende:
- V50 1.6d Edition 2
- Chameleon Blue
- Off black leder
- Zaurak silver bright
Ik heb in een soortgelijke auto een proefrit gemaakt en was er zeer over te spreken. Ik heb echter ook een proefrit gemaakt in de nieuwe VW Golf variant. De V50 heeft absoluut mijn hart gestolen en hij gaat zsm besteld worden. Ik vond alleen dat de VW wat strakker stuurde en een iets communicatiever en stugger onderstel had. Ik moet zeggen dat ik dat altijd erg fijn vind en dat ik graag wat comfort inlever als dat ten goede komt aan een strakker sturende auto en meer feeling met het wegdek. Wat ik op dit forum heb gelezen over het sportchassis mbt de hardheid schrikt me dus ook absoluut niet af. Nou zie ik in de folder eigenlijk alleen nog maar het sportchassis staan als optie, maar volgens mij bestaat het zgn. dynamic chassis ook.
Kan iemand mij hier vertellen wat het verschil tussen deze twee is? En is het dynamic chassis überhaupt nog leverbaar? Verder moet ik zeggen dat ik de 2 cm verlaging van het sportchassis wel heel erg bruut vind staan; het geeft hem net even een "gevaarlijker" uiterlijk.
Groeten Joost
Sportchassis / dynamic chassis
-
- 1st Gear member
Dynamic chassis is het std chassis van de T5, niet verlaagd maar wel iets stuggere dempers dan standaard. Of de stabilisatorstangen ook iets dikker zijn durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar meen van wel.
Sport chassis is het bovenstaande maar dan aangevuld met kortere en progressievere veren, waardoor een verlaging van 20mm. Op mijn MY2005 zat er ook nog een veerpootbrug voor bij, maar geen idee of die er nu nog bijzit.
Mijn advies voor NL: sport chassis doen.
Sport chassis is het bovenstaande maar dan aangevuld met kortere en progressievere veren, waardoor een verlaging van 20mm. Op mijn MY2005 zat er ook nog een veerpootbrug voor bij, maar geen idee of die er nu nog bijzit.
Mijn advies voor NL: sport chassis doen.
- BeePke
- 3rd Gear member
Dynamic Chassis heeft inderdaad ook dikkere stabilisatorstangen!
Voor de rest perfect zoals Sparco omschreven heeft!
Ikzelf heb Dynamic Chassis omdat ik de 2cm niet wou omwille van inleveren van nog meer rijcomfort (17" + dynamic was al genoeg).
Voor de rest perfect zoals Sparco omschreven heeft!
Ikzelf heb Dynamic Chassis omdat ik de 2cm niet wou omwille van inleveren van nog meer rijcomfort (17" + dynamic was al genoeg).
2x Made in Belgium
Huidig 1: Golf V 1.9 TDI MY07 | Spring Edition | Graphietblauw
Huidig 2: V50 2.0D MY08 | Titanium Grey | Topline | R-Design Pack | Family Pack | Leder Offblack | 17"; Serapis | Bi-Xenon + foto's
Vorige: V50 2.0D MY06 | Electric Silver | Business Line (Leasing)
Huidig 2: V50 2.0D MY08 | Titanium Grey | Topline | R-Design Pack | Family Pack | Leder Offblack | 17"; Serapis | Bi-Xenon + foto's
- hans98
- 4th Gear member
Heb je 'm al besteld? Licht leder (ik heb niet de allerlichtste maar cremekleurig) is in deze auto SCHITTEREND!! (edit: zie net dat je al besteld hebt. Zwart is ook mooi hoor!
)
nadeel van de kleur is dat hij snel vies is (maar als hij dan weer gewassen is...)

nadeel van de kleur is dat hij snel vies is (maar als hij dan weer gewassen is...)
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
-
- Starter
Ik kreeg gisteren een telefoontje van mijn dealer dat ze hem binnen hadden. Vandaag dus meteen even gaan kijken. Hij is inderdaad supermooi, zelfs met alle bestickering er nog op. 4 januari kan ik hem ophalen. Nog 15 nachtjes....
- BeePke
- 3rd Gear member
Spannend hé!!! Al foto's?
2x Made in Belgium
-
- Starter
Ik heb al een fotootje, maar hij is helaas flink bewogen. Maar toch kan je wel al zien dat hij als een lekkere dikke bak oogt met dat sportonderstel. Nog 14 nachtjes...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.