Ik heb een eigenaardig probleem.
Soms tijdens het rijden hoor ik een krakend geluid uit mijn speakers. Heel soms valt dan ook de radio en de airco uit (ook de alarm lichten doen het niet meer) -> kortom de gehele middelconsole.
Soms gebeurd het als de auto in de garage staat of stil staat op een parkeer terrein. Dan doet ook de sleutel (afstand bediening) het niet meer.
Na een paar minuten schakelt alles weer terug en werkt het weer naar behoren. Voor de radio moet ik de pin code in toetsen... hierna staat deze weer terug op alle basis instellingenm maar werkt wel.
M'n dealer zegt niet te weten waar dit vandaan komt en geeft aan dat dit niet een "known"issue is.
Zijn er hier mensen met dezelfde ervaring of enig idee wat dit kan zijn ?
alvast bedankt
Auto V40 2.0 2003
gr
Gillian
kortsluiting ?
-
- 4th Gear member
Massa op de accu?
Dat is hier wel meer voorbij gekomen...
Dat is hier wel meer voorbij gekomen...
480 es my 1988 225.000 sold
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
-
- 1st Gear member
Massa nagelopen: lijkt allemaal goed
Inmiddels komt dit probleem dagelijks voor. Als de auto stilstaat lijkt het te helpen als ik de auto start (dan is het binnen een minuut of 5 weer verdwenen en werkt alles weer) -> alleen de radio is naar fabriekssettings gereset.
Kan er een zekering "bijna"defect zijn die dit veroorzaakt ? Nogmaals het is alleen m'n middenconsole (climat control, sloten, radio en alarm lichten werken niet meer tijdens een dergelijke storing)
Ik heb het nu 2 keer rijdend gehad maar momenteel dagelijks als de motor uit staat (maakt niet uit hoe lang na uitzetten...soms is het een direct probleem dat de deuren niet op slot willen, soms pas veel later als ik de auto weer open wil doen)
Vandaag nog even naar de dealer gegaan, maar die hebben ook geen idee. Ze willen een uitgebreid onderzoek gaan doen (storing zoeken)...wat dus weer een kostbare grap wordt
Iemand nog suggesties en/of ideeen.....?
alvast bedankt
Inmiddels komt dit probleem dagelijks voor. Als de auto stilstaat lijkt het te helpen als ik de auto start (dan is het binnen een minuut of 5 weer verdwenen en werkt alles weer) -> alleen de radio is naar fabriekssettings gereset.
Kan er een zekering "bijna"defect zijn die dit veroorzaakt ? Nogmaals het is alleen m'n middenconsole (climat control, sloten, radio en alarm lichten werken niet meer tijdens een dergelijke storing)
Ik heb het nu 2 keer rijdend gehad maar momenteel dagelijks als de motor uit staat (maakt niet uit hoe lang na uitzetten...soms is het een direct probleem dat de deuren niet op slot willen, soms pas veel later als ik de auto weer open wil doen)
Vandaag nog even naar de dealer gegaan, maar die hebben ook geen idee. Ze willen een uitgebreid onderzoek gaan doen (storing zoeken)...wat dus weer een kostbare grap wordt
Iemand nog suggesties en/of ideeen.....?
alvast bedankt
- The Real Master
- 3rd Gear member
Ik heb (niet met de x40, maar met 4xx serie) gehad dat mijn dynamo niet lekker liep waardoor het eea uitviel en tegen het eind van de dynamo zelfs de auto wel eens helemaal afsloeg.
De lagers van mijn dynamo zijn vervangen en probleem was weg.
Gr.TRM
PS:bij mij begon het altijd met het uitvallen van de radio
De lagers van mijn dynamo zijn vervangen en probleem was weg.
Gr.TRM
PS:bij mij begon het altijd met het uitvallen van de radio
-
- 2nd Gear member
Dit lijkt mij TOCH het bekende accupoolklem-probleem !!
Meten is weten, als je weet wat je meet !!