Nadat het toerental bleef hangen op 4000tpm stappenmotor los gehaald en getest, 12V er op en polen omwisselen dingetje deed het prima!
Volgende logische stap is het doormeten van de bedrading, immers dat ding ging niet meer naar binnen...
Lijkt me logisch dat de bedrading rechtstreeks naar de ECU gaat en zou dan ook graag willen weten welke stekker en welk pin-nummer dat moet zijn.
Overigens hangt er ook een lpg ECU in het systeem en vraag me af of die ook de stappenmotor gebruikt.
btw: Kenteken vermeld G2 maar met ECU is dit toch een G3 systeem?
bedrading schema B18u nodig
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Ik zou je gasklepbehuizing eerst eens goed schoonmaken, kan de gasklep zijn die blijft hangen. En nu je hem er toch af hebt, van binnen heel goed schoonmaken. Flink inspuiten met bijv. spruitstuk-, carb-, of remmenreiniger zodat alle zwarte aanslag oplost. Een andere mogelijkheid is een vacuumlek. Controleer alle vacuumslangen en klemmen op luchtdichtheid. Dit zijn de meest voorkomende oorzaken van een hoog stationair.
Oh, ja het bedradingsschema kan je vinden op de site van de 480europe club.
http://www.volvo-480-europe.org/volvo480/downloads.php
Oh, ja het bedradingsschema kan je vinden op de site van de 480europe club.
http://www.volvo-480-europe.org/volvo480/downloads.php