Waar zitten de krikpunten voor een hydraulische krik?
-
- 3rd Gear member
Ik neem aan dat ik niet de normale plaatsen van de handkrik moet gebruiken als ik mijn V40 1.8 (1999) met een hydraulische krik wil opkrikken. Kan iemand aangeven met een foto of een tekening waar ik precies de auto moet opkrikken?
-
- 2nd Gear member
Als je een hydraulische krik wilt gebruiken " ik ga even uit van garage of potkrik " leg dan een stuk hout of kunststof tussen de krik en de krikpunten ivm lakschade.
Je mag een auto alleen maar opkrikken bij de krikpunten, evt. rechtstreeks onder de wielophanging, achteras (kort bij het wiel) of carterpan.
De krikpunten zijn zogenaamde versterkte punten in de carosserie deze krikpunten zijn zo gemaakt dat men tijdens de fabricage van de auto in de fabriek men deze in een kraan kan hangen en zo van werkstation naar werkstation kan brengen. Bij bijvoorbeeld de kwikfit zetten ze de hefbokken (hefbrug met armen) ook op deze krikpunten om je auto van nieuw schoeisel te voorzien.
Er is nog een andere manier om je auto op te krikken zonder een krikpunt te gebruiken met een zogenaamde uitlaatgaszak.
Je legt de zak onder de auto sluit de slang op de uitlaat aan en start de motor. De zak duwt als het ware de bodemplaat over een groter oppervlak omhoog.
Groetjes Richard
Je mag een auto alleen maar opkrikken bij de krikpunten, evt. rechtstreeks onder de wielophanging, achteras (kort bij het wiel) of carterpan.
De krikpunten zijn zogenaamde versterkte punten in de carosserie deze krikpunten zijn zo gemaakt dat men tijdens de fabricage van de auto in de fabriek men deze in een kraan kan hangen en zo van werkstation naar werkstation kan brengen. Bij bijvoorbeeld de kwikfit zetten ze de hefbokken (hefbrug met armen) ook op deze krikpunten om je auto van nieuw schoeisel te voorzien.
Er is nog een andere manier om je auto op te krikken zonder een krikpunt te gebruiken met een zogenaamde uitlaatgaszak.
Je legt de zak onder de auto sluit de slang op de uitlaat aan en start de motor. De zak duwt als het ware de bodemplaat over een groter oppervlak omhoog.
Groetjes Richard
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik heb in de handleiding van mijn S60 gelezen dat er inderdaad 4 ándere punten zijn voor garagebruggen (met 4 punten/schijven waarop de auto wordt opgetild). Er staat bij mij een tekening bij waar dat is, voor zover ik kon zien was dat tussen de handkrik-punten en de wielen in.
S60 D5 Geartronic - 2004 - Black Saphire - Mobility - 17"; Almathea - Schuifdak - PDC - iMIV - Fasttech 200PK/420Nm
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
zet ze iig niet op de felsnaad, je drukt deze dan open
Volvo for life
- The Real Master
- 3rd Gear member
Lekker makkelijk zo een hydrolische krik he 
Wellicht een garage brug een idee
Gr.TRM

Wellicht een garage brug een idee

Gr.TRM
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Kijk eens in je handleiding/instructieboekje van je auto
Bij mij staat het er gewoon in waar je de garagekrik moet plaatsen. Weet niet of de auto-handleidingen on-line in te zien zijn..

S60 D5 Geartronic - 2004 - Black Saphire - Mobility - 17"; Almathea - Schuifdak - PDC - iMIV - Fasttech 200PK/420Nm
- The Real Master
- 3rd Gear member
Bij mijn V40 loopt er een balk van onder de motor tot iets voor de kat.
Hier zitten bij de kat 2 grote bouten op vandaag moest ik de steun daar plaatsen waarna ik de brug kon laten zakken en de voorkant van de auto vrij kwam van de brug wellicht ook geschikt voor de krik
Gr.TRM
Hier zitten bij de kat 2 grote bouten op vandaag moest ik de steun daar plaatsen waarna ik de brug kon laten zakken en de voorkant van de auto vrij kwam van de brug wellicht ook geschikt voor de krik
Gr.TRM
-
- 5th Gear member
ik lees ergens dat je hem ook kan op tillen onder het carterpan..... als je dat probeert ben ik bang dat je krik in je onderkant van je motorblok verdwijnt en dat alle motorolie je krik even in smeert... lijkt mij althans.....
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
-
- Starter
heb hem opgekrikt op de carterpan krik ging er dwars doorheen
moet nu mijn carterpan vervangen.
kan dat met de motor er nog in?
-
- 6th Gear member
Ding op de brug, olie er uit(als er nog iets is in zit) en schroeven maar. Wordt wel een dure les.ruudroelofsma schreef: heb hem opgekrikt op de carterpan krik ging er dwars doorheen

-
- Starter
kan je de carterpan losmaken en terugplaatsen zonder de versnellingsbak los te hoeven maken?
kan niet duidelijk zien of de pan los zit van de bak
kan niet duidelijk zien of de pan los zit van de bak