Standkachel

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
V70 D5 05
Starter

Mijn V70 D5 (duits) heeft een standkachel. De vorige eigenaar heeft de software toen de auto een half jaar oud was laten installeren maar de kachel nooit aan de praat gekregen.
De dealer heeft de software ververst en kan hierin geen storingen ontdekken. Hij geeft aan dat het probleem nader moet worden onderzocht. Minimaal 4 uren werkplaats met de kans dat de kachel vervangen moet worden. Iemand een idee?
NOS
7th Gear member

De standkachel moet mischien even schoongemaakt worden bij de dealer. (zo ging het bij ons)
eaarsen
2nd Gear member

Een collega van mij had hetzelfde probleem. Bleek dat de ventilator in de standkachel het niet meer deed. Moest vervangen worden. 280 euro armer.
Kwam bij hem omdat de standkachel lange tijd niet gebruikt was.
Een software probleem was het niet en schoonmaken hielp niet.
Ook zijn Volvo was een Duitse uitvoering.
Eric. V70 D5 2002. Full options.
super60
Starter

ja, ik heb de voorbumper gedemonteerd, daarna de standkachel los gekoppeld ,waterslangen en stekkers los .
de losse kachel geheel gedemonteerd, en in de verbrandings ruimte zit een klein schoepen rad ,die in veel gevallen gewoon los loopt..
dan doet de kachel het niet meer ,en moet hij eerst weer worden uitgelezen bij de dealer...
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”