gok gewaagd Volvo S60 T5 laten tunen bij Ziptuning

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutchman
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 14.09.2007 - 12:20

Vanmiddag was het eindelijk zo ver na weken rond browsen op deze zeer leerzame forum van mede Volvo rijders en na contact met diverse tuners. Heb ik eindelijk vanmiddag de stap gewaagd en mijn auto laten tunen bij Ziptuning te Utrecht.

Ik stond helaas op de weg terug volop in de file dus heb nog weinig echt kunnen proeven van de toename in vermogen.

Alleen bij het invoegen terug de A2 op kon ik heel even genieten van de daadwerkelijk merkbare toename in acceleratie. Tevens voel ik een veel snellere response bij beroering van mijn gaspedaal (automaat).

Morgenochtend vroeg op weg naar mijn werk hoop ik wat meer indrukken te kunnen verkrijgen. Maar vooralsnog een toename van 90 NM aan koppel is zeker merkbaar.

In ieder geval iedereen bedankt voor de vele tips en informatie met betrekking tot chip tuning!
the fonz
4th Gear member
Berichten: 753
Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:10
Locatie: Obbicht

Ik lees graag hoe je het gaat ervaren. Ik zou wel uitkijken metr dit weer....
Maurice

Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...

Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
Gebruikersavatar
Dutchman
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 14.09.2007 - 12:20

Ik ben vandaag extra vroeg naar mijn werk vertrokken (6.00 uur) om profijt te hebben van een rustige vrijdagochtend weg.

Reeds bij het wegrijden uit de parkeer plek bij mijn appartement bemerkte ik al dat ik voorzichtiger de gaspedaal moest indrukken. Je bent na een halfjaar gewent aan je auto en weet hoe hij reageert. Echter na de tuning is er gewoon continue meer koppel beschikbaar zelfs in de lage toeren. Dat was dus even opletten vooral met de -3 op mijn temperatuur meter.

Tegen de tijd dat ik de stad uitreed was mijn motor reeds lekker op temperatuur en kon ik bij de oprit richting de snelweg de motor even voluit laten gaan. Het is echt onbeschrijfelijk hoe lekker het optrekken nu gaat met name de tussensprint gaat bizar snel.

Ik heb nog geen veilige methode ontdekt hoe je in je eentje veilig je acceleratie kan klokken dus dat heb ik dus niet gedaan. Maar subjectief gezien zie je de naald sneller dan je voor mogelijk houd richting rijbewijs gevaarlijke snelheden bewegen.

Op de snelweg zelf heb ik me ingehouden echter dat was nog flink lastig. Want naar mijn gevoel had ik mijn gaspedaal op de stand ingedrukt voor 100-110 echter mijn snelheid meter gaf 125-130 aan. Ik denk dat ik voorlopig meer met cruise control moet rijden omdat ik de gaspedaal naar mijn gevoel al nauwelijks beroerde.

Dus mijn petje af voor de gasten van ziptuning ik heb nu pas voor het eerst het gevoel dat ik alle vermogen van mijn auto tot mijn beschikking heb zelfs in de lage toeren. Ik ben blij dat ik de keuze heb gemaakt.

(kantekening) in lage toeren vanaf stilstand optrekken en zorgen dat de turbo pas volluit meedoet bij de 50+ anders krijg je geheid continue wielspin.. zelfs met winterbanden. Dit kon al veel voorkomen toen hij nog standaard 250 pk maar nu moet je continue hier op je hoede voor zijn.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Lekker he zo'n extra duwtje. Wel gevaarlijk, na 4 weken ben je aan gewend, en wil je nog meer vermogen.
De mijne gaat ook binnenkort aan de computer.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Dutchman
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 14.09.2007 - 12:20

Om eerlijk te zijn heb ik het idee dat nog meer vermogen in ieder geval met een voorwiel aangedreven auto ongezond gaat worden :-) En waarschijnlijk nauwelijks nog rendement opleverd.

Ik vraag me af wat iemand doet die een S60 R versie opvoerd die heeft standaard al 300 pk.. aan de andere kant is er wel 4 wiel aandrijving op dat model..
- in de verkoop : S60 T5 AUT : 2.3 Comf/ Mobi Geartronic - 104.900 + KM (tuned naar 300 PK, 420 NM bij ZIPTUNING utrecht)
- in april 2009 verwacht : Passat CC / executive pakket / 18 inch LM velgen (interlagos) / 2.0 CR 170 PK, 350 NM.
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

Veel plezier!
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Gebruikersavatar
mjeuring
3rd Gear member
Berichten: 494
Lid geworden op: 17.03.2007 - 08:56

Dutchman schreef: Ik heb nog geen veilige methode ontdekt hoe je in je eentje veilig je acceleratie kan klokken dus dat heb ik dus niet gedaan. Maar subjectief gezien zie je de naald sneller dan je voor mogelijk houd richting rijbewijs gevaarlijke snelheden bewegen.
Af en toe best wel prettig dat je een bijna lege A31 in Duitsland op steenworpafstand hebt :P

Marinus
XC70 D5 MY2009 Afbeelding
V70 D5 MY2004 Afbeelding
Volvo Amazon P220 1967
Gebruikersavatar
oudegroen
3rd Gear member
Berichten: 486
Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
Locatie: Soest
Contacteer:

Mag ik zo onbescheiden zijn om te vragen wat je die extra 50 pk en 90nM hebben gekost?
Joost

V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km



......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
Gebruikersavatar
Dutchman
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 14.09.2007 - 12:20

oudegroen schreef:Mag ik zo onbescheiden zijn om te vragen wat je die extra 50 pk en 90nM hebben gekost?
Dat mag omdat het niet echt een publiek geheim is :-) De prijzen zijn per auto type op te vragen op de tuner zijn site.

In mijn geval omdat het een auto ouder dan 5 jaar (2001) betreft kreeg ik 25% korting hierdoor kwam mijn totaal prijs incl. BTW op 499 euro uit.

Ik kon overigens gewoon in de klanten kamer tezamen met andere klanten wachten op mijn tuning. Dit genietend van een bakje koffie terwijl ik via een beeldscherm naar de garage ruimte kon kijken en zien hoe men met de auto's in de weer was.

Ik had tevens prettige gesprekken met een sportmodel mercedes en een BMW-5 series eigenaar die ook aan het wachten waren op hun tuning.

De mercedes rijder liet naast tuning ook de begrenser weghalen. Volgens hem omdat hij het zat was dat in duitsland opgevoerde golfjes hem inhaalden (begrenst op 250). Hij had het erover dat hij in principe na deze aanpassing 310+ zou moeten kunnen halen!!

Ik was hierdoor zo onder de indruk dat ik niet heb gevraagd welk type mercedes het was. Het was in ieder geval geen SLK omdat er geen ' kieuw' achtige lucht inlaten aan de zijkant zaten.

Ik vond het overig wel ironisch dat toen ik mijn auto kon ophalen de jongere BMW-5 rijder me als afscheid 'rijd voorzichtig' toesprak :-)
- in de verkoop : S60 T5 AUT : 2.3 Comf/ Mobi Geartronic - 104.900 + KM (tuned naar 300 PK, 420 NM bij ZIPTUNING utrecht)
- in april 2009 verwacht : Passat CC / executive pakket / 18 inch LM velgen (interlagos) / 2.0 CR 170 PK, 350 NM.
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”