kan iemand mij vertellen waar de stappenmotor zit ?
- bikermouse3
- 1st Gear member
ik heb een volvo 440 van 93 en nu wil hij wel een onregelmatig stationair lopen zo als ik hier heb gelezen zou het de stape motor zijn maar waar kan ik hem vinden ?
- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
De stappen motor is een rond cilindrisch gevormd grijs metalen ding. Het zit voorop de motor. Er zitten twee slangen op en een elektrische aansluiting. Daarnaast wordt hij met een rubber aan het blok vastgehouden.
Naast het reinigen van dit deel, is het ook verstandig om de bypass van de gasklep te reinigen. De vervuiling hierin zorgt ervoor dat de motor slecht lucht aan kan zuigen als de klep dicht zit en hij stationair draait.
Naast het reinigen van dit deel, is het ook verstandig om de bypass van de gasklep te reinigen. De vervuiling hierin zorgt ervoor dat de motor slecht lucht aan kan zuigen als de klep dicht zit en hij stationair draait.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- bikermouse3
- 1st Gear member
tnx ga ik daar eens mee aan de gang om die schoon te maken
-
- 1st Gear member
En waar zit deze precies?480S60 schreef:
Ik heb namelijk hetzelfde probleem.
-
- 4th Gear member
Ligt aan de motor.
De singlepoint injectiemodellen hebben de stappenmotor op het injectiehuis, zwart ding, staat bosch op.
De singlepoint injectiemodellen hebben de stappenmotor op het injectiehuis, zwart ding, staat bosch op.
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
- Kanaleneiland_zuid
- 2nd Gear member
Zit de klep dicht als je van het gas af gaat? Mijn 440 1.7 uit '91, loopt nl. ook niet zo lekker stationair en als ik op de motor rem en dan het toerental onder de 2000 komt...480S60 schreef:Naast het reinigen van dit deel, is het ook verstandig om de bypass van de gasklep te reinigen. De vervuiling hierin zorgt ervoor dat de motor slecht lucht aan kan zuigen als de klep dicht zit en hij stationair draait.
Als de motor warm wordt wordt het probleem trouwens minder.
- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
de klep zit inderdaad dicht als je van het gas af gaat. Er loopt dan lucht door de bypass die je kan regelen met een stelschroef.
De gasklep zit als je voor de motorkap staat rechts tussen het motorblok en het luchtfilter. Je herkent de klep door de stalen kabel die erheen loopt. Je bouwt de gasklep uit door de slang naar het luchtfilter los te maken en 4 moertjes met een MAGNETISCHE dopsleutel los te halen. Anders ben je de moertjes kwijt. Bij het terugplaatsen moet je een nieuwe pakking hebben. Kost minder dan een euro per stuk.
De gasklep zit als je voor de motorkap staat rechts tussen het motorblok en het luchtfilter. Je herkent de klep door de stalen kabel die erheen loopt. Je bouwt de gasklep uit door de slang naar het luchtfilter los te maken en 4 moertjes met een MAGNETISCHE dopsleutel los te halen. Anders ben je de moertjes kwijt. Bij het terugplaatsen moet je een nieuwe pakking hebben. Kost minder dan een euro per stuk.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- Kanaleneiland_zuid
- 2nd Gear member
dat ga ik dan dus even checken, de bypass van de gasklep reinigen.
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
Wel een gepruts, hele injectiehuis moet eraf voordat je de stappenmotor kunt demonteren. In anderhalf uur de stappenmotors, rotors en verdelerkappen gewisseld met mijn 440's.
-
- 4th Gear member
Gaat er eentje gesloopt worden en is die toevallig bordeaux rood?Gustaf Larson schreef:Wel een gepruts, hele injectiehuis moet eraf voordat je de stappenmotor kunt demonteren. In anderhalf uur de stappenmotors, rotors en verdelerkappen gewisseld met mijn 440's.

1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
-
- 7th Gear member
altijd even precies opgeven wat voor soort motor er in zit
bij een B18U hoef je de monopoint niet te demonteren om de stappen motor te vervangen.die kun je met drie schroefjes verwijderen.
Bij een B18FP Of B20 is het simpel om hem schoon te maken..
bij een B18U hoef je de monopoint niet te demonteren om de stappen motor te vervangen.die kun je met drie schroefjes verwijderen.
Bij een B18FP Of B20 is het simpel om hem schoon te maken..
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
@YannickvanRooyen
1 staat nog op eigen terrein, maar is al verkocht aan een opkoper via de verzekering, is technisch toto. Heb na het klussen ook pas papier ondertekend dat ik niets meer van de auto haal
1 staat nog op eigen terrein, maar is al verkocht aan een opkoper via de verzekering, is technisch toto. Heb na het klussen ook pas papier ondertekend dat ik niets meer van de auto haal

In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.