ik heb een vraagje betrekkende de MOOSE
ik ben zelf geen volvo rijder :oops:
en daarmee weet ik natuurlijk niet waar ie nu eigenlijk voor staat :oops:
heeft iemand me daar eens een uitleg voor
khoop om (wanneer er wat meer geld in het laatje komt ) om me een volvo C30 te kopen maar voor de moment is het nog TOYOTA STARLET P9 bwj1999
alvast bedankt,
mss domme vraag
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
De Stijgerende Eland is in de USA bedacht als alternatief voor het stijgerende paard van Ferrari. Gewoon een grapje dus.
Zie onder
Zie onder

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Oceanracer
- Geartronic member
En die heet dan MOOSE? Nou rij ik toch al jaren Volvo, maar daar had ik echt nog nooit van gehoord. :oops:
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Robert
- 5th Gear member
En bedacht in USA ?? zou toch denken dat het haast in Zweden bedacht zou zijn, zo zie je maar weer.
---------------------------------------Hier langs afknippen--------------------------------
V40 1.9 T4 200pk 1997
S60 2.4 170pk 2003
V50 2.4 170pk 2006
V40 1.9 T4 200pk 1997
S60 2.4 170pk 2003
V50 2.4 170pk 2006
- Franswa
- 5th Gear member
In Canada maken ze Moosemilk, de bestanddelen zijn o.a.: vanilleijs, rum, tia maria, kalua etc. etc. De grap is dat je niet doorhebt dat je aan de "hard liquer" zit. Het komt echter wel keihard aan.
V60 Plus Dark. Fusion red.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Er lopen in Noord America/Canada waarschijnlijk meer van die lollige beesten dan ik Zweden/Noorwegen/Finland.
Volvo for life
- Amieke850
- 4th Gear member
Ja op Wikipedia lees ik dat inheemse indianenvolkeren in de Grote Merenregio van Noord-Amerika die beestenbart simpson schreef:Er lopen in Noord America/Canada waarschijnlijk meer van die lollige beesten dan ik Zweden/Noorwegen/Finland.
'mooz' noemden [Stam/ Taal: Ojibwe, ook wel Anishinaabemowin of Ojibwemowin genoemd] of
'moz' [Stam/ Taal: Abnaki]
hetgeen 'bas-eter' betekent.
De talen Abnaki en Ojibe vallen overigens weer onder de Algonkische talen en dit is weer een subtaal-familie van zo'n 40 verschillende indiaanse talen.. leuk he?
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Jeetje Annemieke! Dat is lang geleden dat je hier was !
Leuke weetjes over die talen
Leuke weetjes over die talen

-
- 2nd Gear member
Hier nog een leuk weetje dat niet met volvo te maken heeft maar wel met "moose"
Een militair transportvliegtuig de C17 heeft de bijnaam "moose" gekregen
omdat ie net zo een geluid maakt tijdens het tanken als een bronstige eland.

Vraag me nu aleen af hoeveel mooses kunnen er in een "moose"?
Groetjes Richard
Een militair transportvliegtuig de C17 heeft de bijnaam "moose" gekregen
omdat ie net zo een geluid maakt tijdens het tanken als een bronstige eland.

Vraag me nu aleen af hoeveel mooses kunnen er in een "moose"?
Groetjes Richard
witte 460 1.9TD weer in nieuwstaat gelukkig!!!!
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
@ Obelix71, ikzelf heb nog nooit een bronstige moose afgetankt, ik geloof je derhalve op je woord...
Volvo for life
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ik heb de Moose nu ook geborduurd:

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat is nog wat, maar naar het geluid een bronstige moose die ook nog eens afgetankt wordt ben ik nog nieuwsgierigerAmieke850 schreef:Aangezien ik altijd overal het fijne van wil weten.. hoe klinkt een bronstige eland eigenlijk?
[geluidsfragmenten welkom]
- M'n eerste Volvo
- 4th Gear member
Als ik me niet vergis kunnen sommige mannen na het consumeren van voldoende bier het geluid aardig immiteren.... 
Ron
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
- geestschrijver
- 5th Gear member
- Contacteer:
Heb je daar ook een foto van? Dat je aan het borduren bent, bedoel ik.Ben schreef:Ik heb de Moose nu ook geborduurd:
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
-
- 2nd Gear member
Geluidsfragment heb ik nog niet gevonden maar kwam wel dit tegen.
Bron nu.nl.
Eland rukt op naar Nederland
Uitgegeven: 19 december 2005 10:45
Laatst gewijzigd: 19 december 2005 22:24
DIEREN - De eland rukt langzaam op richting Nederland. De reuzenherten, die hier al honderden jaren niet meer voorkomen, zijn al vanuit Oost-Europa in Duitsland terechtgekomen. Volgens de Stichting Kritisch Bosbeheer is het heel goed mogelijk dat de dieren binnen tien jaar tijd in Nederland terugkomen.
Volgens onderzoeker G. Groot Bruinderink van instituut Alterra zal dat niet zo snel gaan als de stichting voorspiegelt. "Als ze komen, denk ik niet dat wij dat nog mee gaan maken", stelt hij.
Door de betrekkelijk grote afstand, die de dieren nog moeten afleggen, en obstakels als wegen, waterwegen en bebouwing onderweg zal het nog lang duren voordat de dieren terug in Nederland zijn en er sprake zal zijn een populatie.
De eland, die nog iets groter is dan een paard, kwam tot in de middeleeuwen in heel Europa voor, maar werd door de jacht in West- en Centraal-Europa uitgeroeid.
"In Scandinavië en veel Oost-Europese landen zijn de elanden nooit weggeweest", aldus een woordvoerder van de stichting. "Maar de elanden die vroeger in West-Europa voorkwamen, zijn teruggedrongen naar de grens tussen Oostenrijk en Hongarije. Vanuit deze streek komen ze nu weer langzaam terug. De dieren zijn al in het noordoosten en midden van Duitsland gesignaleerd."
Veluwe
Volgens de stichting is het goed mogelijk dat de reuzenherten, die jaarlijks grote afstanden kunnen afleggen, binnen afzienbare tijd ook weer in Nederland opduiken. "Ze zouden geen enkel probleem hebben om hier te overleven", aldus de woordvoerder. "Met name op de Veluwe kunnen met gemak een paar honderd elanden terecht.
De enige problemen zijn wegen die in de buurt van de natuurgebieden lopen. Door het gevaar van aanrijdingen moeten er manieren komen waardoor de dieren zich veilig kunnen verplaatsen zoals meer wildviaducten." Groot Bruinderink heeft voor het Wereld Natuur Fonds (WNF) en Staatsbosbeheer onderzocht of elanden in Nederland kunnen overleven. Hij concludeerde dat er eigenlijk alleen in de Oostvaardersplassen plaats is voor een 'kleine tiental' dieren.
Gebrek aan voedsel
Deze groep zou wel in de wintermaanden in de problemen kunnen komen door gebrek aan voedsel. De eland kan verder bij zijn verhuizing zijn natuurlijke vijand de wolf meebrengen, meldt de Alterra-onderzoeker.
Staatsbosbeheer zal binnentrekkende elanden 'van harte welkom' heten, aldus een woordvoerster. Mede op grond van het onderzoek van Alterra heeft de natuurbeheerder besloten zelf geen elanden in haar natuurgebieden te zetten. "Nederland is te klein en heeft te weinig geschikte locaties", aldus de woordvoerster van Staatsbosbeheer. Met de ontwikkeling van nieuwe moerasnatuur komen er wel steeds meer geschikte plekken bij.
binnen 10 jaar nieuw verkeersbord op de veluwe ?

Groetjes Richard
Bron nu.nl.
Eland rukt op naar Nederland
Uitgegeven: 19 december 2005 10:45
Laatst gewijzigd: 19 december 2005 22:24
DIEREN - De eland rukt langzaam op richting Nederland. De reuzenherten, die hier al honderden jaren niet meer voorkomen, zijn al vanuit Oost-Europa in Duitsland terechtgekomen. Volgens de Stichting Kritisch Bosbeheer is het heel goed mogelijk dat de dieren binnen tien jaar tijd in Nederland terugkomen.
Volgens onderzoeker G. Groot Bruinderink van instituut Alterra zal dat niet zo snel gaan als de stichting voorspiegelt. "Als ze komen, denk ik niet dat wij dat nog mee gaan maken", stelt hij.
Door de betrekkelijk grote afstand, die de dieren nog moeten afleggen, en obstakels als wegen, waterwegen en bebouwing onderweg zal het nog lang duren voordat de dieren terug in Nederland zijn en er sprake zal zijn een populatie.
De eland, die nog iets groter is dan een paard, kwam tot in de middeleeuwen in heel Europa voor, maar werd door de jacht in West- en Centraal-Europa uitgeroeid.
"In Scandinavië en veel Oost-Europese landen zijn de elanden nooit weggeweest", aldus een woordvoerder van de stichting. "Maar de elanden die vroeger in West-Europa voorkwamen, zijn teruggedrongen naar de grens tussen Oostenrijk en Hongarije. Vanuit deze streek komen ze nu weer langzaam terug. De dieren zijn al in het noordoosten en midden van Duitsland gesignaleerd."
Veluwe
Volgens de stichting is het goed mogelijk dat de reuzenherten, die jaarlijks grote afstanden kunnen afleggen, binnen afzienbare tijd ook weer in Nederland opduiken. "Ze zouden geen enkel probleem hebben om hier te overleven", aldus de woordvoerder. "Met name op de Veluwe kunnen met gemak een paar honderd elanden terecht.
De enige problemen zijn wegen die in de buurt van de natuurgebieden lopen. Door het gevaar van aanrijdingen moeten er manieren komen waardoor de dieren zich veilig kunnen verplaatsen zoals meer wildviaducten." Groot Bruinderink heeft voor het Wereld Natuur Fonds (WNF) en Staatsbosbeheer onderzocht of elanden in Nederland kunnen overleven. Hij concludeerde dat er eigenlijk alleen in de Oostvaardersplassen plaats is voor een 'kleine tiental' dieren.
Gebrek aan voedsel
Deze groep zou wel in de wintermaanden in de problemen kunnen komen door gebrek aan voedsel. De eland kan verder bij zijn verhuizing zijn natuurlijke vijand de wolf meebrengen, meldt de Alterra-onderzoeker.
Staatsbosbeheer zal binnentrekkende elanden 'van harte welkom' heten, aldus een woordvoerster. Mede op grond van het onderzoek van Alterra heeft de natuurbeheerder besloten zelf geen elanden in haar natuurgebieden te zetten. "Nederland is te klein en heeft te weinig geschikte locaties", aldus de woordvoerster van Staatsbosbeheer. Met de ontwikkeling van nieuwe moerasnatuur komen er wel steeds meer geschikte plekken bij.
binnen 10 jaar nieuw verkeersbord op de veluwe ?

Groetjes Richard
-
- 2nd Gear member
Ja op de vraag we willen een geluidsfragment hebben van een moose
hier is ie dan
http://lei-chipamerikasite.nl/wildlife.html
naar beneden scrollen tot bijna onderaan op de pagina
Groetjes Richard
hier is ie dan

http://lei-chipamerikasite.nl/wildlife.html
naar beneden scrollen tot bijna onderaan op de pagina
Groetjes Richard
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
was die bronstig?
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram