Boekjes..

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
kasbahT4
Starter

Hey allen,deze newbie hier is sinds enige dagen eigenaar van een T4 fase 1 uit 98.Gekocht bij een Bovag dealer 6 maand garantie NAP.Op een paar kleine dingetjes na leek alles te kloppen,en de inruil was ook leuk.Auto heeft wel erg weinig km (90k)voor een bijna 8 jaar ouwe auto , is schoon en netjes op een kleine butsje na..Ging er van uit dat bij een dealer met een goede reputatie boekjes vanzelfsprekend zijn, maar deze blijken ergens met een verhuizing bij de vorige eigenaar te zijn verdwenen..jaja.. en nu tweifel ik aan de km..Dealer wil alles doen om de historie boven water te krijgen...maar volgens mij zijn boekjes de enige zekerheid voor een vlotte verkoop in the toekomst.Vind de auto prima eigenlijk maar 't zit me toch niet lekker..Wat is wijsheid in deze?Terugbrengen met pijn in m'n hart?
Marco.
wicky
2nd Gear member

als deze auto bij de dealer is onderhouden kan hij toch een uitdraai maken van de historie van de auto , zoek anders de dealer op waar deze auto in onderhoud is geweest.

gr WICKY
kasbahT4
Starter

[quote="wicky"]als deze auto bij de dealer is onderhouden kan hij toch een uitdraai maken van de historie van de auto , zoek anders de dealer op waar deze auto in onderhoud is geweest.

Gaat de dealer voor me proberen,auto is bij deze dealer ook door inruil verkregen,dus dat wordt puzzelen.Tis ook een gevoelskwestie,die dealer lult en was zich zeer zeker bewust dat de boekjes mistten.
Ook al vind ik de auto netjes, bij wederverkoop gelooft me niemand als ik geen boekjes kan produceren lijkt me.Zal in elk geval veel meer moeten laten dan.Ik weet gewoon liever wat dat ding echt gedaan heeft zodat ik daar qua beurten riemen enzo op kan anticiperen.Zijn die km niet op een of andere electronische manier uit te lezen ofzo door een Volvo dealert?
wicky
2nd Gear member

geef me even je kenteken door bij pb
ik werk bij volvo dus ik kan mischien wat voor je opzoeken.

gr WICKY
danny V40
2nd Gear member

als de auto ingeruild is bij een garage en deze zet het op bedrijfsvoorraad dan krijgt de gargae via mail een NAP van deze auto.dat weet ik heel zeker is bij ons ook zo
V40 TD
S40 2.0 16v aut.
-------------------------------------------------------------
joost
7th Gear member

Als de onderhoudshistorie eenmaal achterhaald is kan je de betreffende dealer ook het onderhoudsboekje laten invullen en afstempelen. Daartoe zijn ze vast wel bereid. Ze halen immers de gegevens uit hun eigen administratie.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
S.Brouwer
2nd Gear member

heb op het 850 forum gelezen dat je zelf de km stand kan uitlezen als je er een zelfdiagnose kasje in hebt zitten.

Nu zullen deze waarschijnlijk niet meer in de nieuwe types zitten, maar voor een ieder die het wel wilt weten, dit is de link:

http://www.volvo850forum.com/index.php? ... #msg156444
chefmonteur
2nd Gear member
Contacteer:

Vraag bij het leverende bedrijf naar de NAP (Nationale Auto Pas) . Heeft hij die niet of doet ie daar moeilijk over dan kan je ook bij een ander autobedrijf deze opvragen.http://www.autopas.nl/ De km standen die bij de autopas geregistreerd zijn zijn betrouwbaar te noemen.
Afbeelding
kasbahT4
Starter

[quote="chefmonteur"]Vraag bij het leverende bedrijf naar de NAP (Nationale Auto Pas) . Heeft hij die niet of doet ie daar moeilijk over dan kan je ook bij een ander autobedrijf deze opvragen.http://www.autopas.nl/ De km standen die bij de autopas geregistreerd zijn zijn betrouwbaar te noemen.

Goed plan kan altijd die pas opvragen dus,maar is dat evenveel waard als een boekje met stempels bij verkoop?Heb wat kenissen in de autobiz en die beweren dat alleen de afgestempelde boekjes echt tellen.Weet gewoon zelf te weinig van de handel maar begrijp dat die boekies essentieel zijn.
kasbahT4
Starter

[quote="joost"]Als de onderhoudshistorie eenmaal achterhaald is kan je de betreffende dealer ook het onderhoudsboekje laten invullen en afstempelen. Daartoe zijn ze vast wel bereid. Ze halen immers de gegevens uit hun eigen administratie.

Das juist het punt..dat boekje is er niet.Tis een Seat/Mazda dealer geen Volvo dealer ,d'r was ook geen instructieboekje bij maar dat kon wel bestelt worden.Als ik weet waar de beurten zijn gedaan valt er hopelijk wat te doen.
joost
7th Gear member

Gewoon bij de Volvo dealer even een boekje ophalen/kopen (waarschijnlijker).

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”