Waan? Leg dat eens uit aan Bover en Oceanracer.bart simpson schreef:ik laat je graag in die waanIkeV70 schreef:Hoe lang geeft Volvo garantie op een nieuwe auto?
Ik zou denken dat je voor de zekerheid tijdens deze periode dan in elk geval maar bij de dealer onderhoud laat plegen. Daarna eventueel ergens anders, dan speelt de hele garantie / coulance kwestie toch geen rol meer.
garantie bij nieuwe volvo's
- IkeV70
- 5th Gear member
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 4th Gear member
Wat ik met mijn eerdere betoog wilde zeggen: de importeur bepaalt:
hoe het onderhoud moet worden uitgevoerd
hoe de showroom van de dealer eruit moet zien
welke onderdelen mogen worden gebruikt
hoe de klant moet worden behandeld
op welk gebied er service moet worden verleend
kortom de dealer zit volledig bij de importeur in de tang.
het is niet voor niets dat er op europees niveau zo sterk tegen geageerd wordt.
Overigens verschuilen sommige dealers wat al te makkelijk achter de importeur.
Er zijn kennelijk veel autorijders (waaronder ook Volvorijders) die alleen maar bij de officiele dealer komen omdat de garantievoorwaarden dat voorschrijven. Dat geeft toch te denken zou je zeggen.
Heel lang geleden reed ik Honda. De dealer waar ik toen kwam zat naast een wasstraat. Bij iedere beurt was de auto gewassen en uitgezogen door een scholier die op die manier wat bijverdiende. Ongewtijfeld zat deze service in de prijs begrepen, maar ik betaalde er niet zichtbaar voor. Toch vond ik dat geweldig.....
De kleine dingen.... (goede) koffie in een kopje i.p.v. een plastic beker. dat soort zaken.
Als meer dealers nu eens waar voor hun geld gaven zouden wij er niet eens een topic aan wijden.......
hoe het onderhoud moet worden uitgevoerd
hoe de showroom van de dealer eruit moet zien
welke onderdelen mogen worden gebruikt
hoe de klant moet worden behandeld
op welk gebied er service moet worden verleend
kortom de dealer zit volledig bij de importeur in de tang.
het is niet voor niets dat er op europees niveau zo sterk tegen geageerd wordt.
Overigens verschuilen sommige dealers wat al te makkelijk achter de importeur.
Er zijn kennelijk veel autorijders (waaronder ook Volvorijders) die alleen maar bij de officiele dealer komen omdat de garantievoorwaarden dat voorschrijven. Dat geeft toch te denken zou je zeggen.
Heel lang geleden reed ik Honda. De dealer waar ik toen kwam zat naast een wasstraat. Bij iedere beurt was de auto gewassen en uitgezogen door een scholier die op die manier wat bijverdiende. Ongewtijfeld zat deze service in de prijs begrepen, maar ik betaalde er niet zichtbaar voor. Toch vond ik dat geweldig.....
De kleine dingen.... (goede) koffie in een kopje i.p.v. een plastic beker. dat soort zaken.
Als meer dealers nu eens waar voor hun geld gaven zouden wij er niet eens een topic aan wijden.......
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)