Goeiedag!
Aangezien dit mijn eerste post op dit forum is, even kort voorstellen.
Mijn naam is Tim, ik ben nu ruim een jaar in het gelukkige bezit van een 440 1.8i uit '95. Daarvoor alleen maar 2 oude Fordjes gereden. Ik ben vorig jaar gelijk lid geworden van volvo440.nl, maar zoals ik las hier is die op mysterieuze wijze verdwenen.
Ondanks dat ik erg blij ben met de 440, begint er nu langzamerhand iets te knagen....ik rijd nl. 30.000km per jaar en dat kost aardig wat duitjes met de huidige benzineprijzen en het verbruik van de Volvo.
Nu ben ik dus aan het rondkijken naar een auto waarmee de km-prijs wat omlaag gaat, en kwam een 440 1.6 op LPG-G3 uit '97 tegen.
Nou weet ik onderhand wel het een en ander over aandachtspuntjes bij aanschaf van een 440, alleen die 1.6 weet ik niet zoveel van, hoe doet die het op LPG....hoeveel km kan ie hebben, beetje zuinig? Daarnaast heb ik weinig verstand van aandachtspunten van een LPG installatie..
Alle tips zijn dan ook welkom!!
Alvast dank voor de reacties!!
Grt.
Tim
Even voorstellen + vraagje
- dr hilus
- 2nd Gear member
Welkom!
Ik kan je helaas niet helpen met LPG vragen, mijn 460 verstookt enkel benzine. Mijn ervaring is echter wel dat je op dit forum zeker terecht kunt voor zinvolle antwoorden.
Ik heb over het algemeen trouwens wat sombere associaties met de afkorting 'TS'....
Ik kan je helaas niet helpen met LPG vragen, mijn 460 verstookt enkel benzine. Mijn ervaring is echter wel dat je op dit forum zeker terecht kunt voor zinvolle antwoorden.
Ik heb over het algemeen trouwens wat sombere associaties met de afkorting 'TS'....
- dr hilus
- 2nd Gear member
wikipedia:
"Met de uitdrukking 'poging tot zelfmoord' (tentamen suicidii of TS) wordt vooral bedoeld de 'niet geslaagde' poging, inclusief soortgelijke handelingen waarbij het niet echt de wens van het slachtoffer is om te overlijden; soms gaat het om een kreet om hulp, of om een manier om anderen zich schuldig te laten voelen en zo tot iets te bewegen."
En inderdaad, bij een Charade TS moet ik daar ook altijd aan denken.
Maar goed, dit is wel erg off topic, dus laten we maar snel terugkeren naar je vragen!
"Met de uitdrukking 'poging tot zelfmoord' (tentamen suicidii of TS) wordt vooral bedoeld de 'niet geslaagde' poging, inclusief soortgelijke handelingen waarbij het niet echt de wens van het slachtoffer is om te overlijden; soms gaat het om een kreet om hulp, of om een manier om anderen zich schuldig te laten voelen en zo tot iets te bewegen."
En inderdaad, bij een Charade TS moet ik daar ook altijd aan denken.
Maar goed, dit is wel erg off topic, dus laten we maar snel terugkeren naar je vragen!
-
- 4th Gear member
TS kan ook topicstarter zijn 
440 doet het prima op gas, alleen koop alleen een auto die goed onderhouden is.. ik heb een tijdje een 1.8 op g3 gehad met 250.000 op de teller en nog nooit kleppen gesteld: weg compressie dus.. om de 10.000 kilometer kleppen meten

440 doet het prima op gas, alleen koop alleen een auto die goed onderhouden is.. ik heb een tijdje een 1.8 op g3 gehad met 250.000 op de teller en nog nooit kleppen gesteld: weg compressie dus.. om de 10.000 kilometer kleppen meten

1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL