schokken bij gas lslaten

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Eelco_440Turbo
2nd Gear member

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum, zal mij even voorstellen, Ik ben Eelco van Knippenberg 20 jaar en na wat ellende gehad te hebben met Mercedes oldtimers ben ik overgestapt naar een volvo.
Namelijk een Volvo 440 Turbo Phase 3 uit 1995, de auto heeft 182.000 km op de teller.

Nou wil ik de auto wat gaan perfectioneren want wil er toch nog wel even mee rijden haha... Heb een paar dingen die mij opgevallen zijn.

De auto schokt nogal hevig als ik laag in de toeren +/- 1500-2000 toeren het gas los laat.(is handgeschakeld) Natuurlijk schokt iedere auto wel wat maar ik vind dit otch wel behoorlijk hevig. Misschien is het iets wat wel vaker vorkomt dus denk vraag het ff...

Verder doet mijn benzine meter het niet, en was me af aant vragen of het mogelijk is een boordcomputer in te bouwen of is dat onbegonnen werk? Heb een stuur met airbag en weet niet of ik dit zelf kan demonteren...

Alvast bedankt,

groeten Eelco
Eelco_440Turbo
2nd Gear member

Hey,

Heeft niemand een idee wat het kan zijn.

K zag vandaag dat als ik het gas loslaat de motor dan heel even(een fractie van een seconde) wegvalt, net of hij een slag overslaat.

Groeten Eelco
Volvo 440 Turbo Rood 1995 Vol Leer, boordcomputer, electrische ramen voor, nieuwe turbo, stoelverwarming 203.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
Iroll
6th Gear member

Op dit forum wordt je probleem besproken. Daar hebben ze het over een turbo recirculatieklep die zwak is en vervangen moet worden. Misschien heb je er wat aan. (In de 440turbo hangt dezelfde motor als in de 480turbo) En een airbagstuur zelf demonteren is geen goed idee. De airbag kan afgaan en daar wordt je niet vrolijk van...Volvo adviseerd trouwens om de airbag na 10jaar te vervangen omdat ze niet meer kunnen garanderen dat ie dan nog werkt.
http://volvo480.dragons.org.uk/forum/vi ... hp?t=15323
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”