Polyurethaan bussen
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
ES international heeft Volvo PU bussen, en ook Wagner&Gunther in Duitsland(klik produkte, daarna IPD sortiment). Of IPD zelf, met de lage $$koers misschien voordeliger. En soms staan er ook aanbiedingen op Ebay van andere fabrikanten.
http://www.es-international.nl/index.htm
http://www.w-und-g.de/willkommen.htm
http://www.ipdusa.com/Volvo-140/Suspens ... -1-78-309/
http://www.es-international.nl/index.htm
http://www.w-und-g.de/willkommen.htm
http://www.ipdusa.com/Volvo-140/Suspens ... -1-78-309/
- Funk
- 2nd Gear member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 27.06.2006 - 00:57
Thanks.
Moet nog wel 'n beetje thuis worden in de Volvo onderdelenscene
Als ik het goed zie lijkt het erop dat ik in de US ga bestellen.
€ 611,80 voor een complete kit voor de voorzijde, dat vind ik nogal wat zeg! Gezien ik voor pakweg 100 dollar een complete kit heb voor de voorkant van m'n '74 Impala.
Nu begrijp ik wat je bedoelde met het overschrijden van de 1500 euro met de V8 conversie
Moet nog wel 'n beetje thuis worden in de Volvo onderdelenscene

Als ik het goed zie lijkt het erop dat ik in de US ga bestellen.
€ 611,80 voor een complete kit voor de voorzijde, dat vind ik nogal wat zeg! Gezien ik voor pakweg 100 dollar een complete kit heb voor de voorkant van m'n '74 Impala.
Nu begrijp ik wat je bedoelde met het overschrijden van de 1500 euro met de V8 conversie

- Funk
- 2nd Gear member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 27.06.2006 - 00:57
Alles z'n charme, geen problemen mee. Al gaan er nog net zoveel bushings aan de voorzijde van 'n Yank als een Zweed hoor.
Maar zonder gekheid; tuurlijk was het principe van conventionele bladveren in de jaren '70 ook al achterhaald. De mensen die het hardst van de daken roepen dat Amerikanen over de weg dweilen hebben óf nog nooit in zo'n ding gereden, óf in een exemplaar met (zoals ik elders al meldde) compleet rotte veren, dempers, bussen etc. Dan wil het wel ja.
Vaak ook nog met (typisch NL's/Duits) veel te brede sloffen met te hoge wangen, noem maar op.
Overigens zijn bladveren niet helemaal achterlijk, bijv. de Corvette Z06 met dwarsgeplaatste composiet bladveer rijdt ook in de bochten menig concurrent zoek.
Maar die discussie heb ik vaker gevoerd, ik rij geen Yank om rally's mee te winnen.
Gewoon lekker cruisen, en zo nu en dan laten zien wie er de baas is bij de stoplichten
Maar zonder gekheid; tuurlijk was het principe van conventionele bladveren in de jaren '70 ook al achterhaald. De mensen die het hardst van de daken roepen dat Amerikanen over de weg dweilen hebben óf nog nooit in zo'n ding gereden, óf in een exemplaar met (zoals ik elders al meldde) compleet rotte veren, dempers, bussen etc. Dan wil het wel ja.
Vaak ook nog met (typisch NL's/Duits) veel te brede sloffen met te hoge wangen, noem maar op.
Overigens zijn bladveren niet helemaal achterlijk, bijv. de Corvette Z06 met dwarsgeplaatste composiet bladveer rijdt ook in de bochten menig concurrent zoek.
Maar die discussie heb ik vaker gevoerd, ik rij geen Yank om rally's mee te winnen.
Gewoon lekker cruisen, en zo nu en dan laten zien wie er de baas is bij de stoplichten

- dopdedouwer
- 3rd Gear member
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 05.01.2005 - 16:58
Funk ik heb een keer gemailed voor PU bussen vanuit de states, dat was wel een stuk goedkoper dan de 600+ die jij noemde. Of heb je met invoer gerekend?
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Als je alle bussen van de 142 voortrein in PU wilt hebben zou ik eerst bij IPD informeren of een set wel volledig PU is. Voor de 1800 en Amazon leveren ze de onderste draagarmbussen in rubber, en de rest in PU. Dat kan het prijsverschil verklaren. Ik heb trouwens verschillende onderdelen in de US bestelt en ik heb nog nooit invoerbelasting hoeven betalen! Zal wel een kwestie van geluk hebben geweest zijn.
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 11:53
Geachte heer,
Is de naam Ben Flierman op dit forum niet bekend? Kijk eens op http://www.tinustechniek.nl/ hier vind je behalve die pu bussen ook de bijpassende verlagingsset en dikkere voor-stabilisatorstang en een extra stabilisatorstang achter.
Ik heb de hele set onder mijn 142 en de wegligging is echt super
succes
Is de naam Ben Flierman op dit forum niet bekend? Kijk eens op http://www.tinustechniek.nl/ hier vind je behalve die pu bussen ook de bijpassende verlagingsset en dikkere voor-stabilisatorstang en een extra stabilisatorstang achter.
Ik heb de hele set onder mijn 142 en de wegligging is echt super
succes
- v164
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 23:36
Hier staat ook het eea ter vergelijking
http://www.es-international.nl/Poly/pol ... 01967-1975
http://www.es-international.nl/Poly/pol ... 01967-1975
Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70
2004 XC70R
- v164
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 23:36
Een stuk voordeliger zijn 'rubbers' te vinden bij
http://stores.ebay.nl/VOLVO-SPARES-FROM-STEVE-QUINN
Moet je 'm even mailen
http://stores.ebay.nl/VOLVO-SPARES-FROM-STEVE-QUINN
Moet je 'm even mailen
Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70
2004 XC70R