Hallo!
Om mijn 240 op te leuke heb ik een Toerenteller (80mm ter vervanging van de grote klok) voltmeter en een klokje (beiden 52mm) aangeschaft. Het installeren was, zoals bekend, een peuleschilletje. Tip overigens voor iedereen die iets soortgelijks wil proberen: Achterop de toerenteller zit de aansluiting voor het klokje. Kabeltje ertussen en je bent klaar! Nu het probleem: Het klokje doet het niet (het lampje in de klok wel) en de voltmeter doet het wel maar het lampje in de meter weer niet. Voordat ik de boel helemaal uit elkaar sloop en ik alleen nog een stapel onderdelen heb en twee gaten in mijn dashboard: Zijn die lampjes te vervangen en is het klokje te repareren (althans heeft iemand daar ervaring mee?).
Ik hoor het graag.
Klokjes
- Peter Timmer
- 2nd Gear member
de lampjes zijn (uiteraard) te vervangen.
of het klokje te repareren is weet ik niet, maar heb je wel voeding en msa op je klokje?
of het klokje te repareren is weet ik niet, maar heb je wel voeding en msa op je klokje?
Volvo 240 GL 1987 automaat
Volvo 245 L 1977
Volvo 265 DL 1977 in (veel ) onderdelen
Volvo 142 1972 nog geen 100.000 km
Volvo 245 L 1977
Volvo 265 DL 1977 in (veel ) onderdelen
Volvo 142 1972 nog geen 100.000 km
- pomoek
- 2nd Gear member
@Peter: Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels het lampje weten te vervangen. Het klokje heeft permanente voeding en massa, dus ik ga er van uit dat ik gewoon een bokje geschoten heb met het klokje. Pech gehad, het heeft me geen bakken met geld gekost, mischien dat ik in de toekomst nog eens een poging waag met een nieuw klokje.