info over S80 t6

Plaats reactie
volvoT6
Starter

Ik sta op het punt om een S80 T6 te kopen met 170.000 km. Waar kan ik problemen in de nabije toekomst mee verwachten en waar moet ik bij deze auto op letten. Alle tipszijn welkom. Alsvast hartelijk dank voor uw advies
avanderendeS80
2nd Gear member

Aller eerst kijk goed naar het exterieur nooit in de regen kopen ! mijn fout geweest en dan kom je hier en daar toch een lelijk krasje tegen. Jah heb verder geen ervaring met de motor die jij er in hebt liggen. Kijk of de auto goed onderhouden is maar jah dat zijn eigenlijk de standaard tips wat wel de moeite waard is om eens te kijken naar andere s80 gewoon goed vergelijken want af en toe staan er toch wat mooiere tussen maar jah voor de rest succes er zal denk ik nog wel iemand reageren die meer over jouwe type motor kan melden
Volvo S80 2.5TD *Verkocht* , My other hobby : bmw r1200c
peterenjac
2nd Gear member

Ik heb er een gehad,let vooral op de versnellingsbak,is een zwakke schakel van de T6,deursloten,ABS unit al doorgesoldeerd?branden er geen controle lampjes van bv emissie?Onderhoudsboekje aanwezig en ingevuld?Is de distributieriem op tijd vervangen(160.000 km)?
Maak er een uitgebreide proefrit mee en let vooral op het schakelen van de geartronic,schakel ook even met de hand.
Vraag op z'n minst een half jaar garantie want als de auto kwaaltjes heeft kun je dat nog onder garantie laten repareren(dure grappen).
Gasklephuis is ook een van die dingen die vaak vervangen moeten worden bv.

Succes met de aanschaf.
gr peter
S80 Executive
5th Gear member

Beste T6 liefhebber,

Ik heb momenteel 125.000 kilometer praktijkervaring met m'n S80 T6 van juni 2003 (na facelift). Ik kocht 'm met slechts 20.000 km op de klok bij een handelaar, dus geen dealer. Het was een gok maar ik heb er geen seconde spijt van gehad. Ik kan je nog geen opmerkelijke punten opnoemen. Het enige waar ik "last" van heb gehad:
- vocht in xenon lampen; onder garantie opgelost met modificatie
- speling bevestiging stuurwiel; nieuwe aluminium ring geplaatst en geen last meer
- minder soepel opschakelen van 1 naar 2 door automaat; nieuwe software geïnstalleerd bij 140.000 km beurt. Probleem is minder maar niet geheel weg, zal toch deels slijtage zijn.

Verder geen zaken naast de normale slijtage gevoelige onderdelen. Ondanks dat ik een met elektronica volgehangen Executive heb, leverde de elektronica gelukkig nog geen enkel probleem op. Slechts 1 keer bleef de binnenverlichting aan na het sluiten van de deuren. De deur opnieuw openen en sluiten was voldoende om het te verhelpen. Ik heb gedurende die 125.000 kilometer slechts 1 achterlampje hoeven te vervangen! En dat terwijl ik altijd met licht aan rijd.

Als je nog meer info wilt, hoor ik het wel.

S80
Plaats reactie

Terug naar “S80”