Wij hebben een paar weken geleden een 850 aangeschaft met een in elkaar gelopen blok. Een 850 10v 2.5 automaat uit 1995
Probleem 1:
Het blok hebben we vorige week vervangen door een zelfde exemplaar.
Automaat bak er weer aan en hebben er 1 middag beetje mee rond gereden.
De dag daarna reageerde de bak niet meer als de motor koud was. Dus eerst 3 á 4 min laten lopen en daarna pakte de bak weer op.
Ook op foutcodes gecontroleerd en daar kwamen geen meldingen uit.\
Vanmorgen gingen we er nog ff naar kijken maar ook na een kwartier lopen deed de bak nog helemaal niks. en na 20 minuten begon er een oranje pijl te knipperen. (in alle versnellingen)
En nu loopt de motor perfect maar kunnen we alsnog niet rijden, terwijl we dat wel al gedaan hebben.
Is er iemand die weet hoe dit probleem op te lossen?
Probleem 2:
De 850 is voorzien van een Volvo guard alarm system, hier hebben we geen hand zenders bij. Nu is de accu pool eraf geweest en bleef het alarm elke keer weer afgaan.
Uiteindelijk dachten we de oplossing gevonden te hebben. Motorkap open, deuren dicht en opslot.
- pool eraf, motorkap weer dicht.
Deur weer losmaken en motorkap open en -pool er weer op.
Alarm ging even af en daarna vanzelf uit.
Alleen nu gaat het alarm af en toe spontaan af. Ook is er een startonderbreker aanwezig die normaal werkt.
Zou dit met het niet willen schakelen te maken kunnen hebben?
Of staat dit er los van en is er een oplossing om het spontaan afgaan tegen te kunnen gaan.
Hoop dat jullie ons hier mee kunnen helpen, want zo hebben we weining plezier van de auto
Diverse problemen 850
- v40pokemon
- 3rd Gear member
Een kapot gelopen motor; heeft de bak ook niet een opdonder gehad? Dat knipperen van het oranje pijltje geeft iig een storing aan in de bak. Het kan ook wel 'ns ooit de keuzeschakelaar zijn. Een paar keer goed met de pook op en neer in alle standen (event. icm contactspray)wil wel eens verbetering bieden.
Verder is de bak electronisch aangestuurd: is de kabelboom geheel compleet? kloppen de stekkers wel? (beide delen dienen dezelfde pins te hebben)
Persoonlijk zou ik het alarm loskoppelen. Het geeft vaak alleen maar ellende en ongemak. Het relais vind je terug onder bij de stuurkolom.
Verder is de bak electronisch aangestuurd: is de kabelboom geheel compleet? kloppen de stekkers wel? (beide delen dienen dezelfde pins te hebben)
Persoonlijk zou ik het alarm loskoppelen. Het geeft vaak alleen maar ellende en ongemak. Het relais vind je terug onder bij de stuurkolom.
-
- 2nd Gear member
dat van de bak is ook vreemd, vorige week hebben we er een vervangend blok in geplaatst en een middag gereden. de problemen begonnen een dag later.
er was een drijfstang gebroken in het blok, het blok draaide nog wel dus denken we dat de bak er niks van heeft opgelopen.
Stekkers zijn we 100% van overtuigd dat ze goed zitten aangesloten. Kabelboom is zo te zien ook compleet en niet ingeknipt.
Zal straks is onder de stuurkolom kijken of ik wat kan vinden.
iig vast bedankt
er was een drijfstang gebroken in het blok, het blok draaide nog wel dus denken we dat de bak er niks van heeft opgelopen.
Stekkers zijn we 100% van overtuigd dat ze goed zitten aangesloten. Kabelboom is zo te zien ook compleet en niet ingeknipt.
Zal straks is onder de stuurkolom kijken of ik wat kan vinden.
iig vast bedankt
- liquid_force
- 6th Gear member
in mijn V70 die ik een aantal jaren geleden reedt is een nieuwe bak gekomen nadat de motor prima draaide maar de bak geen overbrenging mee gaf naar de wielen. Wat precies het probleem was ben ik nooit achter gekomen (het gebeurde in spanje, en mijn spaans is wat roestig moet ik zeggen) nadat er een nieuwe bak in zat liep tie weer als de brandweer ...
ik had dan niet de lampjes die knipperden, maar van het ene op het andere moment leek het dat de 'koppeling' bleef slippen ... het was al stress genoeg om de auto weer rijdent te krijgen
4000 euri lichter ging ik terug naar huis.
ik had dan niet de lampjes die knipperden, maar van het ene op het andere moment leek het dat de 'koppeling' bleef slippen ... het was al stress genoeg om de auto weer rijdent te krijgen

-
- 2nd Gear member
je weet zeker dat ze er ook een nieuwe bak in hebben gezet?liquid_force schreef:in mijn V70 die ik een aantal jaren geleden reedt is een nieuwe bak gekomen nadat de motor prima draaide maar de bak geen overbrenging mee gaf naar de wielen. Wat precies het probleem was ben ik nooit achter gekomen (het gebeurde in spanje, en mijn spaans is wat roestig moet ik zeggen) nadat er een nieuwe bak in zat liep tie weer als de brandweer ...
ik had dan niet de lampjes die knipperden, maar van het ene op het andere moment leek het dat de 'koppeling' bleef slippen ... het was al stress genoeg om de auto weer rijdent te krijgen4000 euri lichter ging ik terug naar huis.
ik ga morgen een vervangende sensor halen de pnp switch. deze schijnt volgens Volvo het probleem te zijn. omdat we de auto net gekocht hebben bij garage mochten we hem gratis ophalen. het is dan ook geen nieuwe maar als het verandering in de problemen brengt kan er altijd nog een nieuwe in.
Nieuwe pnp sensor kost €79,50
niet te hopen dat ze die bij jou ook vervangen hebben en je daarna zogenaamd een "nieuwe" bak hebben aangesmeerd.
maar morgen weet ik meer en hoop dat dan het probleem is opgelost.
- liquid_force
- 6th Gear member
de oude automaat bak lag op een pallet om verscheept te worden naar ergens in azië (dacht ik) waar die bakken geproduceerd schijnen te worden ...Volvo_440 schreef: je weet zeker dat ze er ook een nieuwe bak in hebben gezet?
ik ga morgen een vervangende sensor halen de pnp switch. deze schijnt volgens Volvo het probleem te zijn. omdat we de auto net gekocht hebben bij garage mochten we hem gratis ophalen. het is dan ook geen nieuwe maar als het verandering in de problemen brengt kan er altijd nog een nieuwe in.
Nieuwe pnp sensor kost €79,50
niet te hopen dat ze die bij jou ook vervangen hebben en je daarna zogenaamd een "nieuwe" bak hebben aangesmeerd.
maar morgen weet ik meer en hoop dat dan het probleem is opgelost.
voor een simpel sensortje hadden ze geen 2 weken nodig ... anders voel ik me redelijk in mijn kruis gegrepen ...
-
- 6th Gear member
hoe hebben ze dit vastgesteld?.Volvo_440 schreef:ik ga morgen een vervangende sensor halen de pnp switch. deze schijnt volgens Volvo het probleem te zijn.
als door de standensensor de pijl gaat knipperen is er altijd een foutcode opgeslagen.
je schrijft hierboven dat je 100% zeker bent van de aangesloten stekkers, zijn ze ook goed schoongemaakt?.
een slecht contact kan dan eerder een oorzaak voor dit euvel zijn.
-
- 2nd Gear member
dat van de foutcodes klopt, heb er vandaag geen tijd voor gehad om opnieuw te kijken. we hadden gekeken dat de bak niet reageerde maar nog geen oranje pijl gaf.Ludo schreef:hoe hebben ze dit vastgesteld?.Volvo_440 schreef:ik ga morgen een vervangende sensor halen de pnp switch. deze schijnt volgens Volvo het probleem te zijn.
als door de standensensor de pijl gaat knipperen is er altijd een foutcode opgeslagen.
je schrijft hierboven dat je 100% zeker bent van de aangesloten stekkers, zijn ze ook goed schoongemaakt?.
een slecht contact kan dan eerder een oorzaak voor dit euvel zijn.
ze hebben het ook niet vastgesteld maar het is een veronderstelling, volgens hun gingen ze ook wel vaker stuk en was het een 850 kwaal.
stekkers hebben we allemaal opnieuw losgehad en in gesprayed met contactspray, en zo goed als het kan nagekeken op beschadigingen en of breuken.
De sensor kan ik morgen zo meenemen. De zaak waar we de auto hebben gekocht zit vlak bij mij school. dus het is goed te doen om hem op de terugweg mee te nemen.