garantie??

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
symf
1st Gear member

Op 1 november mijn s60( 2003) afgehaald bij een volvo-dealer (trots als een pauw natuurlijk) Auto heeft een grote beurt + apk-keuring+1 jaar garantie werd mij verzekerd, papieren erbij, etc. Allereerst via dit forum de irritante boordcomputer melding weg weten te krijgen dat de auto toe is aan een beurt,(dank hiervoor) en vervolgens gemerkt dat ik 3 soorten merkbanden onder mijn auto had 1x Michellin, 2x Continantal en 1 (voor mij) onbekend merk. Eigen schuld dikke bult zou je zeggen,had je maar beter op moeten letten bij de aankoop. ok het zij zo, merkte dat het niet lekker reed(trok alle kanten op+profiel varieerend van 3 tot 7 mm) tov mijn vorige auto(s70) dus deze week 4 nieuwe Michellins laten monteren. Kreeg telefoon van de dealer dat ook de remblokken achter versleten waren of dat ook verniewd moest worden? Op mijn opmerking dat ik dit vreemd vond aangezien ik er nog geen 1000 km mee had gereden en de apk controle 1 maand terug geen afwijkingen had laten zien en dat dit toch wel onder de garantie viel werd er geantwoord dat er nooit garantie wordt gegeven aan slijtagegevoelige onderdelen!!!!!!!!!!!
Zo lust ik er nog wel een paar!!!!! Alles aan mijn Volvo is slijtage gevoelig dus is garantie een wassen neus???
Naar mijn idee had dit toch boven water moeten komen tijdens de apk/grote beurt? Of denk ik nu te simpel?
s60 2.4 benzine 140pk black sapphire metallic 2003

eerder oa: 144S,244DL,740GL,850,S70
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

nee, denk dat je helemaal gelijk hebt, je zou met een selected used car zonder onderhoudskosten naar je volgende beurt moeten kunnen rijden.
Volvo for life
Fabian
3rd Gear member

Bij een nieuwe auto vallen dingen als remblokken volgens mij ook niet onder de fabrieksgarantie. Zal dan bij een 'normale' bovag garantie ook niet zo zijn?

Misschien dat de remblokken tijdens de APK nog net wel door de keuring kwamen en nu net niet meer goed zijn. Je kunt je ook afvragen hoe grondig die APK is gedaan.

..edit..

Lees nu pas dat 't om een volvo dealer gaat. Daar zou je meer van verwachten.
07-2004 - 12-2007: Peugeot 307 1.6 xs
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
12-2019 - heden: Tesla Model S
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Bij een nieuwe auto zijn ze nog nieuw en is het geen item, bij een gebruikte auto moeten ze in een goede staat zijn en die Selected Used Car garantie schrijft zelfs expliciet voor dat je zonder verdere onderhoudskosten de volgende beurt moet halen.
Rem je een setje nieuwe remblokken in een maand weg ga je die natuurlijk nooit vergoed krijgen
Volvo for life
symf
1st Gear member

bart simpson schreef:Bij een nieuwe auto zijn ze nog nieuw en is het geen item, bij een gebruikte auto moeten ze in een goede staat zijn en die Selected Used Car garantie schrijft zelfs expliciet voor dat je zonder verdere onderhoudskosten de volgende beurt moet halen.
Rem je een setje nieuwe remblokken in een maand weg ga je die natuurlijk nooit vergoed krijgen
Bart, kan ik daar nog iets mee doen betreft de selected used car garantie naar de dealer toe of moet ik naar de importeur?
s60 2.4 benzine 140pk black sapphire metallic 2003

eerder oa: 144S,244DL,740GL,850,S70
Franswa
5th Gear member

Als het niet voor de APK is ontdekt zouden de remblokken toch wel onder het hoofdstuk "grote beurt" vervangen moeten zijn.
Tenslotte stuurt de garage je wel voor 20000km weg tot aan de volgende beurt.
V60 Plus Dark. Fusion red.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

symf schreef:
bart simpson schreef:Bij een nieuwe auto zijn ze nog nieuw en is het geen item, bij een gebruikte auto moeten ze in een goede staat zijn en die Selected Used Car garantie schrijft zelfs expliciet voor dat je zonder verdere onderhoudskosten de volgende beurt moet halen.
Bart, kan ik daar nog iets mee doen betreft de selected used car garantie naar de dealer toe of moet ik naar de importeur?
Confronteer allereerst je dealer ermee... vind het geen sterke actie van hem
Gast

Je hebt ook al 4 nieuwe banden op jouw kosten laten monteren, omdat hij alle kanten optrok? :?
Fijne afleverings beurt is dat dan geweest! :cry:

Een ANWB keuring lijkt mij nu wel op zijn plaats!

Wie weet wat ze nog meer zijn "vergeten"! :roll:
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Denk idd dat die banden ook best onder de aandacht gebracht mogen worden, zo lever je iig geen Selected Used Car af.
Mocht de dealer niet coöperatief blijken is Volvo NL als "bewaker" van het label de partij om contact mee te gaan zoeken.
Volvo for life
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”