

Als je een volvo gaat chippen moet je bij Rica zijn. Ik heb me laten vertellen dat zelfs een volvo-specialist als Heico de software van Rica 'leent'.AndreK schreef:Wil ook mijn S60 (2.4 D5) wel chippen maar vind de prijzen eeerrrrgg hoog
Heb twee auto's geleden de Rover 620 gehad en gechipt. Prijs daarvan is/was behoorlijk wat goedkoper
Ik zie overigens alleen maar de modules en niet de bestaande chip/eprom herprogrammeren op het niet voorde S60
Weten de kenners hier wel een (internet)-adres?
Ik zal heel eerlijk zijn, een tuningsbox, ook als ik een diesel heb, komt er bij mij niet in.AndreK schreef:Ik vind dit wel aantrekkelijk: Amh-Booster www.amh-booster.de
nee je betaald wegenbelasting volgens fiscaal pk.zowel de 2.4d als de d5 vallen onder dezelfde schijf van 13 fiscale pk dus iets van een 780 euro per jaar :?Marinus schreef:In belgie heb je een probleem toch? Daar betaal je toch ook belasting per pk? (of vergis ik me?) Werkt het met de verzekering niet hetzelfde?
Misschien moet je het eens anoniem navragen bij verzekeringsbedrijf.
"Hallo met de Vries...Ik heb een vraagje???" ofzo
BartT5R schreef:In Belgie mag je er niet mee op de openbare weg, dus chippen mag maar dan mag ie niet meer op de weg. :evil:
Dus tunen mag, als het maar niet opvalt
heel juist EEN TUINIGSBOX IS BROLLLLLLLL!!!!Marinus schreef:De software van de ECU veranderen heeft een ander effect op het totale motormanagement dan een apparaatje ertussen zetten, wat tegen de motor, cq. tegen de ECU staat te liegen.
Het zal best werken, maar aangepaste ECU software zal optimaler werken en preciezer in te stellen zijn.
Nogmaals zo'n apparaatje zal best wel werken, maar bij mij komt het er gewoon niet op.
ik heb een mail gekregen van Heinz in Belgie met het volgende :AndreK schreef:Wil ook mijn S60 (2.4 D5) wel chippen maar vind de prijzen eeerrrrgg hoog
Heb twee auto's geleden de Rover 620 gehad en gechipt. Prijs daarvan is/was behoorlijk wat goedkoper
Ik zie overigens alleen maar de modules en niet de bestaande chip/eprom herprogrammeren op het niet voorde S60
Weten de kenners hier wel een (internet)-adres?
ik neem aan dat je het over een powerbox hebt.slammy schreef:Kent iemand Küberl tuning?
Zij implementeren een afzonderlijk bakje wat als voordeel heeft dat het steeds weg te nemen is... .
Na tuning heb je 155 pk en 320 NM. Geen idee of dit dan veel uitmaakt?
trouwens slechts 320NM is geen vette.slechts een winst van 40NM.. :?slammy schreef:Kent iemand Küberl tuning?
Zij implementeren een afzonderlijk bakje wat als voordeel heeft dat het steeds weg te nemen is... .
Na tuning heb je 155 pk en 320 NM. Geen idee of dit dan veel uitmaakt?
Dan moet je eens beter lezen AndreAndreK schreef:Kan iemand al de goed bedoelde adviezen ook onderbouwen want tot op heden heb ik geen motivatie gezien
Is wel welkom !
Dit staat bovenaan ergens.juweeltje schreef:heel juist EEN TUINIGSBOX IS BROLLLLLLLL!!!!Marinus schreef:De software van de ECU veranderen heeft een ander effect op het totale motormanagement dan een apparaatje ertussen zetten, wat tegen de motor, cq. tegen de ECU staat te liegen.
Het zal best werken, maar aangepaste ECU software zal optimaler werken en preciezer in te stellen zijn.
Nogmaals zo'n apparaatje zal best wel werken, maar bij mij komt het er gewoon niet op.