Ik ben zoekende in de range 140/240 en mijn oog viel op deze http://link.marktplaats.nl/136956189
Weet iemand hier (toevalloig) meer van? Ik vraag dit in verband met de verhalen over kilos plamuur.
Klaasjan
145 accu laad niet
- Peter Timmer
- 2nd Gear member
als je dar bang voor bent, neem je gewoon een magneetje mee.
Blijft dat op bepaalde plekken niet plakken, weet je genoeg.
bij deze auto zou voor mij de achterkant van de auto verdacht zijn, het gedeelte boven de reservewielbakken ziet er verdacht netjes uit.
Maar evenzogoed is het netjes gerepareerd
Blijft dat op bepaalde plekken niet plakken, weet je genoeg.
bij deze auto zou voor mij de achterkant van de auto verdacht zijn, het gedeelte boven de reservewielbakken ziet er verdacht netjes uit.
Maar evenzogoed is het netjes gerepareerd
Volvo 240 GL 1987 automaat
Volvo 245 L 1977
Volvo 265 DL 1977 in (veel ) onderdelen
Volvo 142 1972 nog geen 100.000 km
Volvo 245 L 1977
Volvo 265 DL 1977 in (veel ) onderdelen
Volvo 142 1972 nog geen 100.000 km
- Klaasjan
- 2nd Gear member
Ik ben vanmiddag wezen kijken, imo niet goed genoeg. Wel gerepareerd maar met errug veel plamuur ipv een stukje laswerk (met name de dorpel en de deur)
@Peter Timmer de reservewielbak staat roestwater in, de wielkasten zaten keurog in de tektiel ik weet alleen niet wat onder de tektiel zit.
De auto rijd overigens prima maar ik heb hem niet gekocht, iemand nog een nette 142/144/145/242/244/245 in de aanbieding in de omgeving van Bolsward?
@Peter Timmer de reservewielbak staat roestwater in, de wielkasten zaten keurog in de tektiel ik weet alleen niet wat onder de tektiel zit.
De auto rijd overigens prima maar ik heb hem niet gekocht, iemand nog een nette 142/144/145/242/244/245 in de aanbieding in de omgeving van Bolsward?
- Klaasjan
- 2nd Gear member
Ik ben voorzien, vanmiddag een redelijke 145 gekocht. Zie de foto. Auto is (weer) hard maar het afwerken van de lasnaden en dergelijke is lelijk gedaan.

Ik hoop op veel plezier van de auto
http://img86.imageshack.us/my.php?image ... dqqxb2.jpg

Ik hoop op veel plezier van de auto
http://img86.imageshack.us/my.php?image ... dqqxb2.jpg
- Klaasjan
- 2nd Gear member
Ikheb de auto gestart met de choke aan, dat schijnt niet te moeten als hij nog enigzins warm is. Starten zonder choke en de eerste paar minuten rijden met de choke aan is mij verteld.
Vanmorgen de auto gestart met een Booster en het was starten en lopen. Echter een nieuw probleem dient zich aan de accu laad niet meer bij. Ik neem aan een dynamo probleem?
Iemand tips of een goede dynamo over?
Klaasjan
Vanmorgen de auto gestart met een Booster en het was starten en lopen. Echter een nieuw probleem dient zich aan de accu laad niet meer bij. Ik neem aan een dynamo probleem?
Iemand tips of een goede dynamo over?
Klaasjan
- Klaasjan
- 2nd Gear member
Ik heb vandaag een ruildynamo gehaald voor 75 euries. Heb hem er bijna op krijg alleen de onderste bout slecht vast omdat je daar niet bij kan.
Ik heb trouwens bij mijn dynamo ook nog een draad over.
Ik de B+ de de 61 nog iets en de draad op de spanningswisselaar al aangesloten.
Maar uit mijn auto komt ook nog een zwarte (dikke) draad welke niet aangesloten was en is. Iemand een idee waar deze voor dient?
Ik heb trouwens bij mijn dynamo ook nog een draad over.
Ik de B+ de de 61 nog iets en de draad op de spanningswisselaar al aangesloten.
Maar uit mijn auto komt ook nog een zwarte (dikke) draad welke niet aangesloten was en is. Iemand een idee waar deze voor dient?
- JaapP
- 2nd Gear member
142 1974 rood B20A
- Klaasjan
- 2nd Gear member
JaapP,
Bedankt voor de link ik heb het boekje opgeslagen en grotendeels doorgelezen. Ik wordt echter niet veel wijzer inzake mijn zwarte draad, dit kom denk ik ook omdat ik de schemas niet begrijp.
De situatie is als volgt: Ik heb de "nieuwe" dynamo erin zitten en heb vandaag 250 km gereden zonder problemen. De nieuwe dynamo zit er dus goed in.
Toch knaagt er nog iets omdat eruit de auto nog een zwarte draad komt die niet is en was aangesloten. Ik heb nog eens gekeken wat er zoal op de dynamo is aangesloten en dat is het volgende:
- een groene draad met een stekkertje, aangesloten op de spanningsregelaar.
- 2 dunne draden samen op een schroef en wel op de 61
- 1 draad op de plus.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat die zwarte draad doet en of hij standaard is.
Klaasjan
Bedankt voor de link ik heb het boekje opgeslagen en grotendeels doorgelezen. Ik wordt echter niet veel wijzer inzake mijn zwarte draad, dit kom denk ik ook omdat ik de schemas niet begrijp.
De situatie is als volgt: Ik heb de "nieuwe" dynamo erin zitten en heb vandaag 250 km gereden zonder problemen. De nieuwe dynamo zit er dus goed in.
Toch knaagt er nog iets omdat eruit de auto nog een zwarte draad komt die niet is en was aangesloten. Ik heb nog eens gekeken wat er zoal op de dynamo is aangesloten en dat is het volgende:
- een groene draad met een stekkertje, aangesloten op de spanningsregelaar.
- 2 dunne draden samen op een schroef en wel op de 61
- 1 draad op de plus.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat die zwarte draad doet en of hij standaard is.
Klaasjan
- Iroll
- 6th Gear member
Als je verteld welk merk dynmo erin zat en welke er nu inzit dan weten we wat meer. Er zijn veel mogelijkheden, Motorola, Bosch of whatever de vorige eigenaar heeft ingebouwt En die verschillen hier en daar, interne of externe spanningsregelaar bijv. Dus ook de aansluitings mogelijkheden verschillen. Ik denk dat de zwarte draad gewoon een massa draad is (meet eens of dat zo is). De nwe dynamo haalt zijn massa waarschijnlijk via de ophanging.