Nu rijdend in een handbak zou ik termijn weer terug willen naar automaat. Nu probeer ik uit te vinden of het verstandig is om een geartronic te kopen omdat ik vlg mij regelmatig lees dat deze traag is. Zelf heb ik nog geen ervaring met een geartronic, wel een automaat van een 850 t5r, en die was geweldig. Is de geartronic iets persoonlijks?
gr ronald
geartronic of automaat?
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40419
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik ben tevreden met de geartronic in mijn XC70.
Ik had 'm eerder al in de S60 en de vorige XC.
Ik gebruik overigens de 'handbak' van de GT nooit.
Ik had 'm eerder al in de S60 en de vorige XC.
Ik gebruik overigens de 'handbak' van de GT nooit.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- xc90t6
- 4th Gear member
- Berichten: 685
- Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
- Locatie: Onbekend
- Contacteer:
Ik ook niet. Veel mensen in de V50 wel. Bart Simpson weet hier heel veel over volgens mij.
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14377
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
De geartronic is geoon een andere schakelbeleving dan een handbak.
Inderdaad de geartr. is zeker onderin wat indirecter dan een handbak. Maar het gemak weegt niet op tegen het verschil.
en als je er veel last van hebt dat de geartr. traag reageert kun je ook nog je motormanagement laten aanpassen.
Maar al met al ben ik super tevreden over mijn derde automaat. Wil geen handbak meer met al dat file gedoe.
Inderdaad de geartr. is zeker onderin wat indirecter dan een handbak. Maar het gemak weegt niet op tegen het verschil.
en als je er veel last van hebt dat de geartr. traag reageert kun je ook nog je motormanagement laten aanpassen.
Maar al met al ben ik super tevreden over mijn derde automaat. Wil geen handbak meer met al dat file gedoe.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- gertsan
- 3rd Gear member
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04
ik heb geen automaat gereden maar ik vind mijn geartronic het einde, en in de bergen kan je zelf schakelen. Maar dat kan op een andere manier natuurlijk ook met een gewone automaat. Verder is hij zelflerend. Hij past het schakelgedrag aan aan je rijstijl.
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
- xc90t6
- 4th Gear member
- Berichten: 685
- Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
- Locatie: Onbekend
- Contacteer:
Ja dat vind ik ook erg fijn. Dat hij zich automatisch aanpast. Kan je dat ding ook nog een soort van reseten?
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14377
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Natuurlijk kun je de geartronic resetten.
Dat doet ie zelf door mee te denken en zich aan te passen aan je rijstijl. Is al menig topic over vol geschreven.
Dat doet ie zelf door mee te denken en zich aan te passen aan je rijstijl. Is al menig topic over vol geschreven.

BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- xc90t6
- 4th Gear member
- Berichten: 685
- Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
- Locatie: Onbekend
- Contacteer:
Nee maar kijk, je koopt een auto van een stoplichtsprinter (is dat een woord?) en jij zelf rijdt als een bompa (opa). Kan je 'm dan een soort van resetten?
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de bak is zelflerend, met een paar uurtjes is hij gewend aan een andere rijstijl
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 28.03.2006 - 22:35
- Locatie: Erica
En toch blijf ik het raar vinden, mijn GT heeft een hele snelle prettigebart simpson schreef:de bak is zelflerend, met een paar uurtjes is hij gewend aan een andere rijstijl
reactietijd, je moet hem alleen wel goed bedienen he. Het is in mijn geval
heel simpel, ik rij best wel stevig maar de bak is normaalgesproken vrij
rustig wat betreft zijn schakelgedrag. Als ik plotseling wil versnellen vol-
staat het om het gaspedaal kort in te drukken tot voor daar waar de kick-
down begint en vervolgens schakeld de bak direct een versnelling lager.
Als de combinatie snelheide en toerental het toelaten zelfs twee ver-
snellingen terug. Echt ik wil geen andere bak meer dan een GT.
Groet,
Bert
@Bart ik quote je omdat ik weet dat de bak zelf lerend is maar zich zeker
ook laat reguleren door bovengenoemde actie. Heb jij hier nog een tech-
nische opmerking over?