vocht
-
- 2nd Gear member
In het instruktieboekje staat dat de airco tot ca 0 graden gebruikt kan worden :-k Dus dan werkt 'ie niet? Ook al hoor ik die tik dat de airco aan gaat?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 4th Gear member
Is er onlangs niet een nieuwe voorruit ingeplaatst toevallig?
Bij mijn vaders V70 D5 hebben ze van de zomer een nieuwe voorruit geplaatst. Dit was niet goed gebeurd waardoor er bij regen behoorlijk wat vocht onder de bijrijdersmat te vinden is.
Wellicht is dat het niet, maar kun je al iets uitsluiten....
Bij mijn vaders V70 D5 hebben ze van de zomer een nieuwe voorruit geplaatst. Dit was niet goed gebeurd waardoor er bij regen behoorlijk wat vocht onder de bijrijdersmat te vinden is.
Maurice
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
- Oceanracer
- Geartronic member
Ha! Dit ziet er inderdaad anders uit. Maar ik zie een AC schakelaar. Met deze knop schakel je handmatig de compressor in en uit. Alle andere knoppen werken gewoon, ongeacht de stand van de AC-schakelaar.
De compressor zou uit moeten schakelen onder de 4 tot 6 graden. Dit gaat van zelf, los van de stand van de AC-schakelaar. Als je nu het tikken nog hoort, zou de thermostaat defect kunnen zijn. Maar dat geeft niet de vochtproblemen waar jij nu mee zit.
Maar ik zou de airco een tijdje niet gebruiken. Als je de auto dagelijks gebruikt, moet het met een week over zijn. Zo niet, dan heb je ergens lekkage.
De compressor zou uit moeten schakelen onder de 4 tot 6 graden. Dit gaat van zelf, los van de stand van de AC-schakelaar. Als je nu het tikken nog hoort, zou de thermostaat defect kunnen zijn. Maar dat geeft niet de vochtproblemen waar jij nu mee zit.
Maar ik zou de airco een tijdje niet gebruiken. Als je de auto dagelijks gebruikt, moet het met een week over zijn. Zo niet, dan heb je ergens lekkage.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
Ik heb de auto nog geen half jaar. Dus het zou zomaar kunnen.the fonz schreef:Is er onlangs niet een nieuwe voorruit ingeplaatst toevallig?
Er zit dus nog garantie op. Hoe zijn ze er bij jou vader achter gekomen dan?
Ik moet er natuurlijk wel zeker van zijn dat het DAT is om een nieuwe ruit/reparatie vergoed te krijgen.
Volvo XC70 2.5 turbo, Volvo 245 B21A, Renault 4 (gerestaureerd), Renault Clio,
-
- 2nd Gear member
Die AC schakelaar blijft (groen lampje)branden zolang die op raamventilatie staat of ik hem nu indruk of nietOceanracer schreef:Ha! Dit ziet er inderdaad anders uit. Maar ik zie een AC schakelaar. Met deze knop schakel je handmatig de compressor in en uit. Alle andere knoppen werken gewoon, ongeacht de stand van de AC-schakelaar.
- Oceanracer
- Geartronic member
Doet hij dat alleen als je de schakelaar recht omhoog zet (voorruitstand) of ook als je de schakelaar combineert op voeten en voorruit?
-
- 4th Gear member
Toen er een barst zat in de voorruit is carglas op de parkeerplaats van mijn vaders werk de dag erna de ruit komen vervangen. Toen ik enkele weken erna de matjes utiklopte (omdat ik een date had) zag ik dat het behoorlijk nat onder de bijrijdersmat was. Omdat de matjes van onder plastic zijn droogt zulks niet zo 123. Mijn vader gevraagd of er toevallig een blikje of dergelijks omgevallen was, hetgeen niet het geval was. Mijn vader is kort daarop naar de dealer geweest met de vraag alles te onderzoeken. Deze verteldde hem uren bezig geweest te zijn om iets van een lek te vinden. Behoorlijk tijdrovende klus zo bleek. Een monteur kwam op het idee om het dashboard te verwijderen en om water tegen de auto en de ruit te sproeien. Zo was het zichtbaar dat de ruit niet goed erin gezet was. Zelf mocht de dealer het niet doen en moest carglas de ruit vervangen. Zal wel met garantie te maken hebben gehad.Volvo fan schreef:Ik heb de auto nog geen half jaar. Dus het zou zomaar kunnen.the fonz schreef:Is er onlangs niet een nieuwe voorruit ingeplaatst toevallig?
Er zit dus nog garantie op. Hoe zijn ze er bij jou vader achter gekomen dan?
Ik moet er natuurlijk wel zeker van zijn dat het DAT is om een nieuwe ruit/reparatie vergoed te krijgen.
Maargoed, bovenstaand probleem is wellicht anders dan jouw problemathiek. Ik kan me voorstellen dat deze vorst het probleem doet verergeren. Mijn vader had er in principe geen last van. Het was midden in de zomer (al was het altijd aan t regenen). Met de kijk op het feit dat de volgend koper van zijn lease-auto liever geen roestbak zal kopen is het uiteraard snel gemaakt.
Maar staat er onder jouw mat dan water?? Ik zou in dat geval de mat eruit laten zodat het sneller droogt en spoedig een afspraak maken bij de dealer.... Zeker als je nog 6 maanden garantie hebt. (ik meen dat de rekening die de volvodealer had geteld voor die paar uren zoeken toch aan de behoorlijke kant was). Bij niet lease doet zulks wel pijn in je beurs, vind ik
Maurice
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Op de foto zie je trouwens een gewone airco. Dit is geen ECC.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Oceanracer
- Geartronic member
Dan zou ik het een weekje proberen met de keuzeschakelaar op combinatiestand voorruit/voeten, airco uit, ventilator op stand 2 en temperatuur regeling op lekker warm. Het zou per dag significant (ooit eens gehoord bij een wasmiddelreclame) moeten verbeteren. Zo niet, dan zou je kachelradiateur kunnen lekken (meestal hangt er dan ook een raar geurtje in de auto en moet je geregeld koelvloeistof bijvullen) of er komt ergens vocht van buiten naar binnen. Maar gezien de droge dagen lijkt mij dat laatste nu niet relevant, plus dat je zelf ook al constateerde geen natte matten o.i.d. te hebben.
-
- 6th Gear member
Klopt, bij het ontwassemen zal de AC altijd aanspringen, ook al staat hij uit, dit omdat de AC (normaliter) vocht onttrekt aan de lucht, wat weer een handige plus is wanneer de vooruit beslagen is (wat vaak het moment is waarop deze stand geselecteerd wordt, vandaar....
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 1st Gear member
Ik heb een s70. Ook last gehad van water aan de bestuurderszijde.
Kijk eens achter de bedekking van de A stijl. Als het rubber niet goed zit, willen ze daar kennelijk wel eens lekken. Achter het kunstof zitten sponsjes tegen het trillen, die waren bij mij zeiknat.
Kijk eens achter de bedekking van de A stijl. Als het rubber niet goed zit, willen ze daar kennelijk wel eens lekken. Achter het kunstof zitten sponsjes tegen het trillen, die waren bij mij zeiknat.
- Oceanracer
- Geartronic member
Volvo fan,
En? We zijn nu ruim een week verder. Ben erg nieuwsgierig!
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Het is weer wat droger hé
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Oceanracer
- Geartronic member
Heb jij vandaag de hele dag binnen gezeten, soms?hans anesthesie schreef:Het is weer wat droger hé

- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Nee, lekker wezen winkelen in Eindhoven, met de hond gewandelt..kortom..buiten.
Hier heeft zowaar de zon geschenen. Ik begrijp dat het in Groningenland wat natter is. Of ben je naar de meeting geweest?
Hier heeft zowaar de zon geschenen. Ik begrijp dat het in Groningenland wat natter is. Of ben je naar de meeting geweest?
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik heb vandaag bijna de hele dag in de auto gezeten. (Zie hiervoor "mijn moment van de dag") En ja, ook nog op de meeting geweest? Daar geen zwarte V70 classic gezien. 
Oeps, wel erg off-topic zo. Ik zal me verder beheersen.

Oeps, wel erg off-topic zo. Ik zal me verder beheersen.
-
- 2nd Gear member
Ik heb ff een drukke periode gehad. Onlangs wel redelijke condens gehad maar deze heeft de aanjager zelf verholpen. ipv de zeem.Oceanracer schreef:Volvo fan,
Vandaag weer ff onder de matten gekeken. Aan bestuurders zijde is het toch wel vochtig. Ga nog even de tips van jullie na lopen een dezer dagen. Ik heb nog garantie tot 1e week van feb.
Ik ga eerst naar mijn eigen garage om hem helemaal te checken voor de garantie afloopt. Daarna naar de garage waar ik hem gekocht heb.
Is dat een naai streek?
Ik heb nog wel een gave telefoonhouder voor de N95 gekocht!
5 min montage werk! Het merk is Brodit en werkt met een proclip die speciaal voor de v70 gemaakt is. Dus geen gaten in het dashbord! Misschien heeft iemand er nog wat aan !
Gr. Ted
- Oceanracer
- Geartronic member
Tuurlijk, gewoon doen! Kost je (aan je eigen garage) een paar tientjes, maar kan je een hoop geld besparen als ie iets onder de leden heeft.Volvo fan schreef:Ik ga eerst naar mijn eigen garage om hem helemaal te checken voor de garantie afloopt. Daarna naar de garage waar ik hem gekocht heb.
Dat de mat vochtig is, duidt toch op een afvoer- of lekkageprobleem. Probeer dit opgelost te krijgen en je niet met een kluitje in het riet te laten sturen.
-
- 2nd Gear member
Ben vandaag naar mijn garage gegaan voor een snelle (bodem)inspectie van mijn XC voor dat de garantie afloopt bij de garage waar ik hem gekocht heb.
Het viel mij niet tegen! Een vieze interieur filter; misschien hierdoor het "vocht" probleem?(is ook al aangegeven in deze topic)
Belangrijker> lekke aandrijfas kering. Kostbaar verhaal...?
Een lekkende (Olie) slang waar de garagist niet precies wist waar die die van is.
Als het een automaat was geweest dan wist 'ie het wel...!?
Het is een slang die uit de bovenkant van de radiateur/airco lijkt te komen en aan de voorkant van het blok gemonteerd zit? iemand een idee?
Heb nog gevraagt of er niveau-regeling op zit. Hij dacht van niet omdat er dan nog een slangetje langs de schokdemper zou moeten lopen. Maar ook hier op het forum is daar ook nog steeds onduidelijkheid over.
Gr. Ted
Het viel mij niet tegen! Een vieze interieur filter; misschien hierdoor het "vocht" probleem?(is ook al aangegeven in deze topic)
Belangrijker> lekke aandrijfas kering. Kostbaar verhaal...?
Een lekkende (Olie) slang waar de garagist niet precies wist waar die die van is.
Als het een automaat was geweest dan wist 'ie het wel...!?
Het is een slang die uit de bovenkant van de radiateur/airco lijkt te komen en aan de voorkant van het blok gemonteerd zit? iemand een idee?
Heb nog gevraagt of er niveau-regeling op zit. Hij dacht van niet omdat er dan nog een slangetje langs de schokdemper zou moeten lopen. Maar ook hier op het forum is daar ook nog steeds onduidelijkheid over.
Gr. Ted