Lambda Sonde brand --> Katalysator omzettingsfactor te la
-
- Starter
Help! Ik heb in mei 2007 een V40 1.8 Bi-Fuel gekocht (bj. 2003). Helaas maar met 1 maand garantie.... Heb er tot op heden meer kosten dan plezier van! Enkele maanden geleden gasverdeelhuis vervangen, 2 weken geleden was er een cilinderkop kapot en nu brand zo'n oranje "motorlampje". Net bij een andere dealer de computer laten uitlezen en kreeg als melding, Katalysator omzettingsfactor te laag. Ze hebben de boel gereset en hopen dat ie uit blijft... Ik ben er alleen bang voor... Iemand een idee wat dit is en wat eraan te doen (en de kosten?)
EEN cilinderkop kapot? Je hebt er maar 1.Mbonke schreef:2 weken geleden was er een cilinderkop kapot en nu brand zo'n oranje "motorlampje".
Wat hebben ze er aan gedaan?
Je hebt 4 bougies ofwel 4 cilinders en 1 cilinderkop.Mbonke schreef:ze hebben hem gereviseerd. Ik heb er zelf niet veel verstand van en volgens mij zeiden ze toch echt cilinderkop. Ik heb er 4 en bij 1 was de doormeting te laag.
Revisie.... dat moet dan een flinke duit gekost hebben!
Gevalletje garantie dan?
-
- 2nd Gear member
Ik koop er bij dat soort zaken altijd EXTRA garantie bij !!!!Mbonke schreef:Help! Ik heb in mei 2007 een V40 1.8 Bi-Fuel gekocht (bj. 2003). Helaas maar met 1 maand garantie.... Heb er tot op heden meer kosten dan plezier van!

Dat voorkomt dit soort verrassingen.
Een maand garantie neem je bij een auto van 10 - 15 jaar oud.

Meten is weten, als je weet wat je meet !!
Je hebt garantie op de reparatie.Mbonke schreef:laten we zeggen, goede leer voor de volgende keer.
Maar waar ik al bang voor was, het lampje is vandaag weer gaan branden...
Nu maar hopen dat ze niet wat anders voor de rekening verzinnen.