Tuning door Fasttech

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
liana002
1st Gear member

Ik heb op verschillende autoforums en ook op op dit forum goede reacties gelezen over fasttech in Neede. Mede hierdoor heb ik mijn V50 1.6D laten tunen door de jongens van Fasttech. Ik ben vandaag nog even langsgeweest om hem opnieuw te laten tunen. De tuning was verdwenen na een software-update door mijn dealer. Wat een wereld van verschil nadat de auto weer terug dat extra vermogen heeft. Het is wel even rijden vanuit Belgie maar heel zeker de moeite waard.
Edgar
5th Gear member

Klinkt goed, specs?
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Smirky
2nd Gear member

29.12.2007
Heb onlangs mijn Volvo V50 1.6D door de mensen van Fasttech laten tunen. Is een eindje rijden vanuit België maar....

Voorheen was hij als eens onder handen genomen door DMT-tuning in Westmalle (België) maar het resultaat daar was ver van bevredigend; hij roette hard, trok niet lekker door,....

Toen Marco en Dennis de ECU uit de wagen haalde bleek die door de vorige tuners:
1* niet dichtgekit te zijn ( is voornamlijk zéér interessant bij nat weer )
2* het origeneel ECU programma niet terug te zijn geïsntalleerd; was dus nog getuned op een nogal "foute" manier, vandaar dat de auto zo roette....

Nu ja, Marco en Dennis hebben er even wat werk bij gehad om de "fouten" door de vorige tuner te herstellen en te upgraden.
Na de testrit liep de moter echt lekker, soepeler dan voorheen en voornamelijk, veel minder roet!
Het effect van de tuning was voor mezelf iets minder omdat ik dus kennelijk nog met een gechipte wagen rondreed ( die van DMT dus ).
Toch zeer tevreden over het behaalde resultaat!

Juiste specs ontbreken daar de wagen niet op een tesbank heeft gestaan.
De door hun geïstalleerde software zou moeten staan voor ongeveer 140 Pk en een trekvermogen 295 Nm.

Nu ja, iedereen staart zich blind op cijfertjes, hetgeen dat voelbaar is wat telt. En ja hoor, voelbaar is het zeker... :P
Volvo V50 MY06 1,6D Fasttech tuned
Momentum, Barentz Blue, 17inch Sculptor, Aluminium inleg, Spoiler, Parrot 3300 GPS, Trekhaak, Parkeersensoren, High performance audio, etc...
Big Blue
2nd Gear member

Smirky schreef:29.12.2007
Heb onlangs mijn Volvo V50 1.6D door de mensen van Fasttech laten tunen. Is een eindje rijden vanuit België maar....

Voorheen was hij als eens onder handen genomen door DMT-tuning in Westmalle (België) maar het resultaat daar was ver van bevredigend; hij roette hard, trok niet lekker door,....

Toen Marco en Dennis de ECU uit de wagen haalde bleek die door de vorige tuners:
1* niet dichtgekit te zijn ( is voornamlijk zéér interessant bij nat weer )
2* het origeneel ECU programma niet terug te zijn geïsntalleerd; was dus nog getuned op een nogal "foute" manier, vandaar dat de auto zo roette....

Nu ja, Marco en Dennis hebben er even wat werk bij gehad om de "fouten" door de vorige tuner te herstellen en te upgraden.
Na de testrit liep de moter echt lekker, soepeler dan voorheen en voornamelijk, veel minder roet!
Het effect van de tuning was voor mezelf iets minder omdat ik dus kennelijk nog met een gechipte wagen rondreed ( die van DMT dus ).
Toch zeer tevreden over het behaalde resultaat!

Juiste specs ontbreken daar de wagen niet op een tesbank heeft gestaan.
De door hun geïstalleerde software zou moeten staan voor ongeveer 140 Pk en een trekvermogen 295 Nm.

Nu ja, iedereen staart zich blind op cijfertjes, hetgeen dat voelbaar is wat telt. En ja hoor, voelbaar is het zeker... :P
In België zijn er nochtans ook enkele mensen die zeer professioneel bezig zijn met motortuning, in West Vlaanderen is dit Optimex, die mensen doen zelfs voor 75% op maat tuning van vrachtwagens waar de meeste zgn "tuning" bedrijven liever hun vingers niet aan verbranden.
Verder geven zij ook een 30 dagen testperiode op hun werk.
Ik heb dan ook reeds een afspraak gemaakt voor mijn in aantocht zijnde XC70 MY2008.
Hopende je hiermee te hebben geïnformeerd.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Big Blue schreef: In België zijn er nochtans ook enkele mensen die zeer professioneel bezig zijn met motortuning,
Hint: We hebben nog geen forumsponsor in Vlaanderen!
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
liana002
1st Gear member

Hopelijk in de toekomst geen software-updates voor het motormanagment meer van Volvo voor de 1.6D anders weer een daguitstapje naar Fasttech in Neede. Dat is trouwens het enige nadeel. Mijn V50 rijdt echt lekker en het verbruik is nagenoeg hetzelfde gebleven ondanks 30 PK extra.
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”