Als renault en ford rekening kunnen houden met de 'examenvragen' van euroncap, waarom kan volvo dit dan niet?!
Het zou de naam alleen maar ten goede komen. De veiligste auto bouwen + de hoogste scores bij de tests.
veiligheid promotie
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41615
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Vergelijk het met studeren.
Je kunt studeren om diepgaande kennis te vergaren.
Je kunt ook studeren om je examen te halen.
Volvo gaat diep, de anderen proberen het examen te halen.
Je kunt studeren om diepgaande kennis te vergaren.
Je kunt ook studeren om je examen te halen.
Volvo gaat diep, de anderen proberen het examen te halen.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
mooi gesproken
Volvo for life
- Live
- 4th Gear member
- Berichten: 603
- Lid geworden op: 22.07.2006 - 10:46
Ben schreef:Vergelijk het met studeren.
Je kunt studeren om diepgaande kennis te vergaren.
Je kunt ook studeren om je examen te halen.
Volvo gaat diep, de anderen proberen het examen te halen.
hoeveel moeite extra kost het voor volvo om dat laatste er bij te doen?
Volvo 940
Volvo 940
Volvo 940
Volvo V70 2.4T 200PK Ocean Race
Volvo V70 D5 185PK
Renault Twingo 1.2
Volvo XC60 D5 Polestar 225PK
Volvo C30 1.6 100PK
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20909
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Volvo gaat standaard verder dan alleen het examen te halen!
Dus zoveel moeite kost dat niet.
Maar als bijvoorbeeld een puntje dat voor de EuroNCAP meetelt er voor kan zorgen dat een andere veiligheidsvoorziening minder wordt. Dan zal Volvo het EuroNCAP laten voor wat het is en die andere (betere)veiligheidsvoorziening toepassen.
Dus zoveel moeite kost dat niet.
Maar als bijvoorbeeld een puntje dat voor de EuroNCAP meetelt er voor kan zorgen dat een andere veiligheidsvoorziening minder wordt. Dan zal Volvo het EuroNCAP laten voor wat het is en die andere (betere)veiligheidsvoorziening toepassen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Live
- 4th Gear member
- Berichten: 603
- Lid geworden op: 22.07.2006 - 10:46
dat betwijfel ik. Denk niet dat het goed te praten is dat Renault hoger scoort dan volvo in Euroncap, in hoeverre ik de onafhankelijkheid ook betwijfel. Tevens ben ik er zeker van, intuitie, dat volvo veiligste is (A)
Volvo 940
Volvo 940
Volvo 940
Volvo V70 2.4T 200PK Ocean Race
Volvo V70 D5 185PK
Renault Twingo 1.2
Volvo XC60 D5 Polestar 225PK
Volvo C30 1.6 100PK
- Big Blue
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 27.12.2007 - 21:17
- Locatie: West Vlaanderen
Als ervaringsdeskundige op het gebied van een snelweg-ongeval tussen mijn V70 en een Picasso.........gelukkig geen letsels bij de inzittende, doch de xsara was total loss (voorwiel vloog langs de andere zijde van de autostrade), terwijl ik na de formaliteiten mijn weg heb kunnen verderzetten, helaas geen foto's genomen, kan wel navraag doen in de garage hiervoor gezien zij dit nodig hebben voor de verzekering.Msuidgeest schreef:Heren (dames ook natuurlijk),
Alle niet -Zweedse automerken ontwikkelen auto's die de hoogst mogelijke score halen met botsproeven. Dat doen ze natuurlijk om als verkooparchument te dienen. Want laten we eerlijk zijn: een C4 zal nooit mijn auto worden maar haalt wel 5 sterren.
En weet u hoe dat komt? Volgens de directeur van Volvo Nederland is het ontwikkelen van een auto met 5 botssterren net zoiets als een examen maken waarvan je de vragen al weet!
Beuk maar eens achterin een C4 met je Volvo en je zult zien dat er niets overblijft van die citroen. Andersom kun je met een gerust hart je kinderen achterin je V70 laten zitten omdat die ook van achteren veilig is. Want een achter aanrijding staat NIET op het lijstje waar je sterren mee kunt halen. Dus doen de fabrikanten dat ook niet.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20909
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik weet wel zeker dat Volvo zijn eigen veiligheidscentrum en testen laat prevaleren boven EuroNCAP. Het kan hun echt geen snars schelen dat Renault daarin hoger scoort.Live schreef:dat betwijfel ik. Denk niet dat het goed te praten is dat Renault hoger scoort dan volvo in Euroncap, in hoeverre ik de onafhankelijkheid ook betwijfel. Tevens ben ik er zeker van, intuitie, dat volvo veiligste is (A)
Dit komt van de hoogste veiligheidsmensen van Volvo zelf in een documentaire die afgelopen jaar nog op Discovery te zien is geweest!
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Groot gelijk hebben ze daar in Zweden!
Maargoed, we kunnen tegenwoordig niet meer zeggen dat een auto "onveilig" is..
En ik denk dat de discussie over "Het veiligste merk" wel lang door kan gaan, en we er uiteindelijk nog geen definitief merk uit zullen krijgen! Toyota, Renault.. Volvo? Waarom horen we nooit iets van BMW, Mercedes of Audi?
Ik las afgelopen week nog in het Limburgs Dagblad dat Renault de hoogste score had in een test (veiligheid voor inzittenden) met 5 gelijkwaardige auto's (waaronder de V70)
Wie we moeten geloven.. ik weet het niet meer.. Maar 1 ding is zeker, Volvo for life.. and misschien ook een beetje after life
Maargoed, we kunnen tegenwoordig niet meer zeggen dat een auto "onveilig" is..
En ik denk dat de discussie over "Het veiligste merk" wel lang door kan gaan, en we er uiteindelijk nog geen definitief merk uit zullen krijgen! Toyota, Renault.. Volvo? Waarom horen we nooit iets van BMW, Mercedes of Audi?
Ik las afgelopen week nog in het Limburgs Dagblad dat Renault de hoogste score had in een test (veiligheid voor inzittenden) met 5 gelijkwaardige auto's (waaronder de V70)
Wie we moeten geloven.. ik weet het niet meer.. Maar 1 ding is zeker, Volvo for life.. and misschien ook een beetje after life
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- Live
- 4th Gear member
- Berichten: 603
- Lid geworden op: 22.07.2006 - 10:46
V480-S60 schreef:Ik weet wel zeker dat Volvo zijn eigen veiligheidscentrum en testen laat prevaleren boven EuroNCAP. Het kan hun echt geen snars schelen dat Renault daarin hoger scoort.Live schreef:dat betwijfel ik. Denk niet dat het goed te praten is dat Renault hoger scoort dan volvo in Euroncap, in hoeverre ik de onafhankelijkheid ook betwijfel. Tevens ben ik er zeker van, intuitie, dat volvo veiligste is (A)
Dit komt van de hoogste veiligheidsmensen van Volvo zelf in een documentaire die afgelopen jaar nog op Discovery te zien is geweest!
Ja dat zelfde zou ik ook doen, wow Renault scoort hoger maar wij horen het veiligst te zijn. Zo'n intervieuw met slechts 1 persoon die niet afhankelijk is zegt mij te weinig. Het feit is dat de consument naar de EuroNCAP kijkt en daar eventuele resultaten met elkaar vergelijkt. Als het 'de volvo mensen in zweden' geen snars kan schelen dat Renault higer scoort zijn ze denk ik fout bezig
Volvo 940
Volvo 940
Volvo 940
Volvo V70 2.4T 200PK Ocean Race
Volvo V70 D5 185PK
Renault Twingo 1.2
Volvo XC60 D5 Polestar 225PK
Volvo C30 1.6 100PK
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20909
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Geloof mij nu maar. Het doet Volvo echt niets dat Renault hoger scoort in de
EuroNCAP.
Zo te lezen ben jij nog nooit bij het veiligheidscentrum geweest. Ondergetekende dus wel.
En de geïntervieuwde persoon in die documentaire was toevallig nu net Volvo's hoogste veiligheids autoriteit. Deze dame weet dus waarover ze spreekt.
Maar goed, er zijn nu eenmaal mensen die denken dat EuroNCAP zaligmakend is en die sprookjes geloven.
EuroNCAP.
Zo te lezen ben jij nog nooit bij het veiligheidscentrum geweest. Ondergetekende dus wel.
En de geïntervieuwde persoon in die documentaire was toevallig nu net Volvo's hoogste veiligheids autoriteit. Deze dame weet dus waarover ze spreekt.
Maar goed, er zijn nu eenmaal mensen die denken dat EuroNCAP zaligmakend is en die sprookjes geloven.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20909
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
En Auk, je hoort niets van Mercedes, BMW en Audi omdat ze net zoals Volvo maling hebben aan de EuroNCAP.
Helaas zijn er nog altijd mensen die daar in geloven. Ik snap dus eigenlijk de hele discussie niet.
Audi, BMW, Mercedes en Volvo zijn gewoonweg een stukje verder dan het examen halen.
Doe maar eens een test met deze 4 merken op iets waar niet met de EuroNCAP wordt getest. Dan zal je zien dat ze gewoon beter zijn.
Helaas zijn er nog altijd mensen die daar in geloven. Ik snap dus eigenlijk de hele discussie niet.
Audi, BMW, Mercedes en Volvo zijn gewoonweg een stukje verder dan het examen halen.
Doe maar eens een test met deze 4 merken op iets waar niet met de EuroNCAP wordt getest. Dan zal je zien dat ze gewoon beter zijn.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Als je "geluk" hebt zit je je met Renault in een EuroNcap crash, de kans is alleen zomaar 98% dat de crash waarin jij nu net zit zich niet volgens de "EuroNcap regels" gaat... daar zit je met je Fransoos...brrrrrrr
Volvo for life
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
V480-S60, jammer dat ze dat dan niet zo goed duidelijk maken.. want ik hoor al diverse mensen roepen: "Ja, jij met je veilige Volvo's! Renault en Toyota scoren veel hoger... ."
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20909
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Tja. Ik heb geen invloed daar bij Volvo waar ze de hele marketing bedenken.
Maar het Safetyitem raakt idd wel wat ondergesneeuwd.
Blijf ze dan voorlopig maar uitleggen dat EuroNCAP een graadmeter is en dat Volvo verder gaat. (bijvoorbeeld met de anti-Whiplash stoelen. De aanrijdingsveiligheid van achteren etc.)
Maar het Safetyitem raakt idd wel wat ondergesneeuwd.
Blijf ze dan voorlopig maar uitleggen dat EuroNCAP een graadmeter is en dat Volvo verder gaat. (bijvoorbeeld met de anti-Whiplash stoelen. De aanrijdingsveiligheid van achteren etc.)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- OracleDBA
- 4th Gear member
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 07.11.2007 - 09:04
- Locatie: Zuid-Holland
Het past wel helemaal binnen het "hokjesdenken" van de grote massa. Dit gaat niet alleen op voor de EuroNCAP maar voor iedere willekeurige klassificatie of certificering. Zolang je niet volledig op de hoogte bent van de gehanteerde criteria blijft het een verhaal zonder inhoud.
De beste indicatie blijft altijd nog de praktijk.
De beste indicatie blijft altijd nog de praktijk.
Richard
Volvo V70 T5 - 2000, standkachel, iMIV, achterspoiler, Pegasus 17 inch
Volvo V70 T5 - 2000, standkachel, iMIV, achterspoiler, Pegasus 17 inch