Ik heb me de laatste dagen een beetje verdiept in de kwaliteiten van Subaru en kwam het volgende filmpje op het spoor.
Volvo vierwiel rijders hebben natuurlijk de persoonlijke ervaring.... is dit sterk overdreven of een juiste reflectie van de feiten????
http://www.youtube.com/watch_fullscreen ... tle=Subaru AWD vs. Everyone Else
Subaru vs Volvo (en anderen)
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Ik denk dat het een juiste reflectie is van feiten..
op een aantal andere plekken op het forum gaan wat andere discussies, over het vierwielaandrijfsysteem van Volvo.
Als je kijkt naar Subaru is het heel simpel. Het merk bestaat nu ruim 70jaar, en het merk in een heel vroeg stadium begonnen met het ontwikkelen van een 4wielsysteem. Dat 4wielsysteem is natuurlijk door de jaren heen zo ontzettend herontwikkeld dat tegenwoordig alle Subaru's vierwiel aangedreven zijn.
Subaru heeft ontzettend goede offroadkwaliteiten, mede door de constructie van het systeem. Dat zorgt er voor dat ongeveer 60% van de kracht naar de voorwielen gaat, en ongeveer 40% naar de achterwielen. Daarbij maakt de combinatie van een Low en High-gearing tandwielstelsel met dit systeem een wereld van verschil tegenover bijvoorbeeld een Volvo AWD..
Dit filmpje laat zien wat voor een verschil het is als je geen goede vermogensverdeling hebt en geen lowgearing. De Subaru komt er met kop en schouders bovenuit!
Url-edit
op een aantal andere plekken op het forum gaan wat andere discussies, over het vierwielaandrijfsysteem van Volvo.
Als je kijkt naar Subaru is het heel simpel. Het merk bestaat nu ruim 70jaar, en het merk in een heel vroeg stadium begonnen met het ontwikkelen van een 4wielsysteem. Dat 4wielsysteem is natuurlijk door de jaren heen zo ontzettend herontwikkeld dat tegenwoordig alle Subaru's vierwiel aangedreven zijn.
Subaru heeft ontzettend goede offroadkwaliteiten, mede door de constructie van het systeem. Dat zorgt er voor dat ongeveer 60% van de kracht naar de voorwielen gaat, en ongeveer 40% naar de achterwielen. Daarbij maakt de combinatie van een Low en High-gearing tandwielstelsel met dit systeem een wereld van verschil tegenover bijvoorbeeld een Volvo AWD..
Dit filmpje laat zien wat voor een verschil het is als je geen goede vermogensverdeling hebt en geen lowgearing. De Subaru komt er met kop en schouders bovenuit!
Url-edit
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- fransb85
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 16.01.2007 - 19:54
- Locatie: Utrecht
met een xc70 kan je nog vastlopen in 2 cm sneeuw als je achteruit moet rijden tegen een glad hellinkje op (best akelig als je juist voor die wintersport een awd hebt gekocht). dit verhaal komt van een bekende van mij die dit dus overkwam afgelopen winter, kennelijk werkt de awd niet in reverse... als je een auto zoekt in de klasse van de xc70 kun je voor mindergeld in een veel snellere en beter uitgeruste (en kwalitatief betere) subaru legacy (al dan niet outback) stappen met 245 pk boxermotor. daarom zie je die in zwitserland ook zoveel, die mensen rijden namelijk in het algemeen heeeeeel lang in hun auto's (en terecht) en willen dus met hun aankoop in 1 keer goed zitten. de xc70 is leuk om te zien maar veel meer offroad dan de zanderige parking van de hockey moet je er niet van verwachten. persoonlijk vind ik dat meer dan genoeg, heb m'n eigen volvo genoeg om zeep geholpen met offroaden om er verder vanaf te zien