Hallo,
Net even de deursloten gerepareerd. Toch wel handig als de wagen op slot kan. Helaas het achterbakslot nog niet gelukt.
Het zit namelijk zo, dat dat slot helemaal ontbreekt. Er zit alleen nog de chromen ring aan de buitenkant, en ik kan door mijn vinger erin te steken, de klep gewoon openen.
De vorige eigenaar had al een nieuw slot gekocht en die wilde ik er vandaag inzetten. Probleem is, dat om dat nieuwe slot natuurlijk ook zo'n chromen ring zit. Of beter gezegd, de buitenste 'huls' van het slot. Deze is dus van het oude slot ook nog aanwezig, en zit muurvast.
Mij leek de makkelijkste oplossing het nieuwe slot te demonteren (1 schroefje), en dan beiden -binnenste- delen in de oude huls te schuiven en vast te zetten.
Maar dat gaat niet. De huls van het oude slot heeft 2 puntjes, die naar binnen steken, en de huls van het nieuwe slot 1. Het binnenste gedeelte van het nieuwe slot is dus ook gemaakt voor 1 puntje en wil dr niet in.
Wat is nu de makkelijkste oplossing? Die huls van het oude slot zit goed vast en kan ook niet zo snel zien hoe ik dat los moet maken. Wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt he