12V in kofferbak

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Cereal
2nd Gear member
Contacteer:

Ik wil een 12V draadje regelen voor mijn HD Mediaspeler, deze heeft 12V (3A Max) gelijkstroom nodig.

Deze mag uit zodra de auto van contact gaat, kan ik 12V van m'n RTI/iMiv halen (Volvotech? :))of is er ergens daarachter nog een 12V te krijgen zonder dat ik het electrische systeem op hol laat slaan?

Ik ga er van uit de RTI een 'schoon' 12V signaal krijgt/geeft, dus zonder al te veel storing/spanningspieken/dalen.

Ik kan natuurlijk altijd een draadje van de 12V aansluiting tussen de voorstoelen naar achteren trekken, maar als er al 12V ligt in de achterbak bespaar ik me liever die moeite.

Ik weet dat deze vraag al vaker voorbij is gekomen, maar heb nog nergens hét antwoord gezien voor deze vraag.
S60 D5 Geartronic - 2004 - Black Saphire - Mobility - 17"; Almathea - Schuifdak - PDC - iMIV - Fasttech 200PK/420Nm
M'n eerste Volvo
4th Gear member

Uhm.... als ik me niet vergis ligt je accu achter ?
Ron

S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P

Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
Cereal
2nd Gear member
Contacteer:

Hmm, vergeten te vermelden, het moet een geschakelde draad zijn (alleen aan bij II). Anders trekt ie de accu leeg.
S60 D5 Geartronic - 2004 - Black Saphire - Mobility - 17"; Almathea - Schuifdak - PDC - iMIV - Fasttech 200PK/420Nm
Obelix71
2nd Gear member

Ik weet niet of dit mogelijk is bij jouw Volvo maar weet dit omdat een kennis dit zo gedaan heeft bij een Landrover.

Een schakeldraad werd vanaf het contactslot doorgetrokken naar achteren.

Een printplaatje met relais fungeerde als soort afsluiter en dat was gekocht bij de lokale electronica boer.

als je het contact dan afzet valt het relais af en gaat er geen directe stroom meer naar je 12V aansluiting.

Groetjes Richard
witte 460 1.9TD weer in nieuwstaat gelukkig!!!!
gjburg
2nd Gear member
Contacteer:

volgens mij is het een optie die je kan nemen dus zullen er al ergens draden liggen.

Ook gister iets gelezen in het V70 forum dat er al draden lopen voor de versterker van de subwoofer. Neem aan dat ook die gewoon geschakeld is.
V60 2.0 D4 Summum GearTronic / Savile Grey / 2013
V70 2.0D Limited Edition / Caspian Blue / 2009
S60 2.4 Edition Automaat / Titanium Grey / 2002

PM voor Volvo uitlezen in Baarn tot MY2015
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Ha Cereal,

Om te bepalen wat voor CEM je hebt (en dus waar je geschakelde 12V vandaan kunt halen) graag even;
- type Volvo
- Modeljaar auto

Gr
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
marsm104
5th Gear member
Contacteer:

Ik had in m'n 460 ook een 12V aansluiting achter, gewoon geschakeld via de verlichting. Die brandt toch altijd.
Groeten, Rick Marsman
Afbeelding
Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994
Afbeelding
Cereal
2nd Gear member
Contacteer:

VolvoTech schreef:Ha Cereal,

Om te bepalen wat voor CEM je hebt (en dus waar je geschakelde 12V vandaan kunt halen) graag even;
- type Volvo
- Modeljaar auto

Gr
Bob
Volvo S60 MY 2004

Is de 12V stroomvoorziening stabiel/veilig genoeg om computerhardware op aan te sluiten? RTI werkt perfect, en de iMIV ook, dus ik ga er van uit dat ik geen extra filter oid. nodig heb.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Hallo Cereal,

De 12V stroomvoorziening is prima, stabiel en redelijk diploos, behalve bij het starten natuurlijk.
Maar ook hierbij zal er een buffer moeten zijn, wat de kleine dipjes en piekjes opvangt en de boel dus stabiliseert.
Vergeet niet dat de iMIV en de RTI unit beide op de continue spanning zitten en zichzelf een en uitschakelen dmv melbus signalering.

Over je 12V geschakelde aansluiting;
- Mocht je RSE hebben, dan gebruik je de paarse (dunste van de 2) die uit het zekeringblok komt wat los links achterin-onderin ligt.

- heb je geen RSE, kun je van je van de bruine stekker op je zekering-unit in de kofferbak, een van de gele draden gebruiken. Let op, eerst meten, afhankelijk van wel of geen trekhaak, wel of geen basbox etc. zitten er soms meerdere gele draden in.

Even langskomen (afspraak via een PM) kan natuurlijk altijd.
Vanavond eventueel bij de eindejaarsmeeting...

Groet
Bob
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Cereal
2nd Gear member
Contacteer:

Bij mij zit er geen bruine stekker op de zekeringunit, alleen maar relais en zekeringen..

Heb dus een iMiv, wél een trekhaak, parkeersensoren en Klasse III alarm.

Is er een andere manier om 12V te krijgen? of heb ik verkeerd gekeken.

(linksachter is waar de RTI-unit zit toch?)

Afbeelding
Cereal
2nd Gear member
Contacteer:

Ik heb vandaag een plug voor de 12v aansluiting tussen de voorstoelen gekocht. Past perfect, probleem is dat de aansluiting (of stekker/kabel) niet genoeg stroom kan leveren om de hd te laten opspinnen. De grafische interface werkt wel, maar hij kan de schijf niet vinden (hoor hem 'proberen' maar hij gaat niet draaien).

Op de 220v voeding staat dat hij 12V= en 3A levert (33W). Lijkt me sterk dat dit niet via de aanstekerplug te verkrijgen is. Ik heb overigens beide pluggen geprobeerd. Er zit een 230V 3A zekering in de stekker..

Het kan zijn dat de interne weerstand van het (el cheapo) 12v-stekkertje te groot is, en dus te weinig Volts levert. Dus hopelijk kan iemand me een antwoord geven op mijn eerdere post, zodat ik 'm direct aan de 12V kan hangen.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Cereal schreef:Hmm, vergeten te vermelden, het moet een geschakelde draad zijn (alleen aan bij II). Anders trekt ie de accu leeg.
Hoi Cereal,

Vanuit de REM doe je als volgt;
- Rem bovenin losmaken (even schroevendraaier er tussen) en naar voren halen.
- Zekering blokje 2, zekeringetje 10 (10A max) geeft geschakelde spanning als ik het goed gezien heb.

Meten is wel weten natuurlijk.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
www.volvotech.eu

Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”