Op van V-50 2.0D heb ik de standaard PremiumContact banden zitten 205/50/16. Na 28000 km zijn ze bijna aan vervanging toe (normale rijstijl) Ik vindt dat wat snel, trouwens bij nat weer vindt ik ze waardeloos.
Wat is jullie ervaring met Continental op de V50
Eric
levensduur ContinetalPremiumContact
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 02.12.2004 - 22:54
- Locatie: Västerbottens län
Volvo 245 GLT 1988 (in Sweden)
Volvo S60 R T-5 2002 (in sweden)
Volvo V70 2.5 TDI Europe line, 1998
Volvo 855 2.5 10V, 1994
Volvo V70 Professional Pack 2009, Black Stone solid, Cranberry (rood) leer
Volvo 945 GLE 2.3i 1991
Volvo V50 2.0D 2005
Volvo 480 ES 1.7 1989
Volvo 480 TURBO 1990
Volvo S60 R T-5 2002 (in sweden)
Volvo V70 2.5 TDI Europe line, 1998
Volvo 855 2.5 10V, 1994
Volvo V70 Professional Pack 2009, Black Stone solid, Cranberry (rood) leer
Volvo 945 GLE 2.3i 1991
Volvo V50 2.0D 2005
Volvo 480 ES 1.7 1989
Volvo 480 TURBO 1990
- HANS144
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 06.11.2005 - 15:09
- Locatie: kop van noord holland
- Contacteer:
Als ze na 28000 km aan vervanging toe zijn,
dan denk ik echt niet dat je een "normale" rijstijl hebt :roll:
dan denk ik echt niet dat je een "normale" rijstijl hebt :roll:
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40988
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Alle vier?


Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 30.05.2005 - 12:15
- Locatie: Amsterdam
Bij normaal gebruik moet je zeker 40.000 tot 50.000 km op een set banden kunnen doen. Na 28.000 vervangen is wel heel vlot.
Verder zijn Continental banden voor zover ik weet over het algemeen zelfs wat aan de harde kant waardoor ze langer mee zouden moeten gaan.
Verder zijn Continental banden voor zover ik weet over het algemeen zelfs wat aan de harde kant waardoor ze langer mee zouden moeten gaan.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 09.11.2005 - 22:12
- Locatie: Rosmalen
Ik heb in de zomer maanden Continental Sport Contact (205/17/45) er op zitten. Om de 25.000km zijn de voorbanden glad. De achterbanden gaan 50.000km mee. Rijstijl is "sportief" met 2/3 snelweg kilometers.
Bij droog weer is er, in mijn optiek, geen betere keus. Natte omstandigheden zijn ze wat minder. de Sport Contact is een realtief zachte band. Premium Contact is een stuk harder.
Bij droog weer is er, in mijn optiek, geen betere keus. Natte omstandigheden zijn ze wat minder. de Sport Contact is een realtief zachte band. Premium Contact is een stuk harder.
V50 2.0D Summum, Black Stone, 17"Sculptor.
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4593
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
Bega nou niet de fout om kilometrages van verschillende auto's met verschillende bestuurders onder ongelijke rijomstandigheden te vergelijken, is echt zinloos. Voorbeeld:
Onder onze Audi TT zaten ook Conti Premium Contact 205/55R16W en die heb ik er na 30.000 km met nog ruim 50% rubber afgegooid, sleten in feite te langzaam ( een gummetje dat geen troep achterlaat gumt en slijt niet); maar aangezien de enige overeenkomst tussen een TT en een V50 is dat ze beiden 4 wielen hebben, heb je dus NIETS aan deze gegevens. Waar je wellicht wel wat aan hebt is dat deze Conti banden ronduit gevaarlijk zijn in de regen, dat merk je vooral bij zo'n TT omdat het een relatief lichte auto is voor die breedtemaat banden, maar dat kan dus weer beter zijn bij een zwaardere auto en/of smallere bandenmaat.
Kortom: vergelijk alleen op de zelfde auto, met één chaffeur en onder identieke omstandigheden
Onder onze Audi TT zaten ook Conti Premium Contact 205/55R16W en die heb ik er na 30.000 km met nog ruim 50% rubber afgegooid, sleten in feite te langzaam ( een gummetje dat geen troep achterlaat gumt en slijt niet); maar aangezien de enige overeenkomst tussen een TT en een V50 is dat ze beiden 4 wielen hebben, heb je dus NIETS aan deze gegevens. Waar je wellicht wel wat aan hebt is dat deze Conti banden ronduit gevaarlijk zijn in de regen, dat merk je vooral bij zo'n TT omdat het een relatief lichte auto is voor die breedtemaat banden, maar dat kan dus weer beter zijn bij een zwaardere auto en/of smallere bandenmaat.
Kortom: vergelijk alleen op de zelfde auto, met één chaffeur en onder identieke omstandigheden
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 02.12.2004 - 22:54
- Locatie: Västerbottens län
Het gaat enkel om de voorbanden, nu dus nog 3 mm. Mijn rijstijl is niet extreem, maar ik rijdt voornamelijk op de snelweg (in duitsland 160 gem.)
Waarschijnlijk heeft dit invloed op de slijtage.
Ik vindt vooral op nat wegdek de grip dramatisch, ondanks dstc veel wielspin en in de bochten snel uitbreken. Mijn gemiddelde gebruik na 28000 km is 6,3 ltr/100 km.
Eric
Waarschijnlijk heeft dit invloed op de slijtage.
Ik vindt vooral op nat wegdek de grip dramatisch, ondanks dstc veel wielspin en in de bochten snel uitbreken. Mijn gemiddelde gebruik na 28000 km is 6,3 ltr/100 km.
Eric
Volvo 245 GLT 1988 (in Sweden)
Volvo S60 R T-5 2002 (in sweden)
Volvo V70 2.5 TDI Europe line, 1998
Volvo 855 2.5 10V, 1994
Volvo V70 Professional Pack 2009, Black Stone solid, Cranberry (rood) leer
Volvo 945 GLE 2.3i 1991
Volvo V50 2.0D 2005
Volvo 480 ES 1.7 1989
Volvo 480 TURBO 1990
Volvo S60 R T-5 2002 (in sweden)
Volvo V70 2.5 TDI Europe line, 1998
Volvo 855 2.5 10V, 1994
Volvo V70 Professional Pack 2009, Black Stone solid, Cranberry (rood) leer
Volvo 945 GLE 2.3i 1991
Volvo V50 2.0D 2005
Volvo 480 ES 1.7 1989
Volvo 480 TURBO 1990
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 01.07.2005 - 23:50
- Locatie: Koewacht
De Continental PremiumContact is maar een gemiddelde band.Bornfree schreef:Op van V-50 2.0D heb ik de standaard PremiumContact banden zitten 205/50/16. Na 28000 km zijn ze bijna aan vervanging toe (normale rijstijl) Ik vindt dat wat snel, trouwens bij nat weer vindt ik ze waardeloos.
Wat is jullie ervaring met Continental op de V50
Eric
Ik zou voor en achter omwisselen, ze verder oprijden en dan naar Bridgestone Potenza RE720 of Michelin Pilot Exalto overstappen.
Zie voor uitgebreide testresulaten http://www.adac.de/Tests/Reifentests/So ... D=8772%230
Volvo C30 T5 Momentum, Silver Metallic, Dynamic Line met 17";Mestra velgen en sportpedalen, dat rijdt als een sportauto!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 30.05.2005 - 12:15
- Locatie: Amsterdam
Toch wel vreemd dat Continentals bij de winterbanden er over het algemeen heel goed uit komen (zie bijv. http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Wi ... D=8979%230) maar dat de zomerbanden op z'n best redelijk zijn. De SportContacts die ik op mijn V50 heb voldoen best aardig, Premium is minder en EcoContact is hopeloos slecht, op het gevaarlijke af.
- gnd
- 3rd Gear member
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04.04.2005 - 10:36
- Locatie: Vijfherenlanden
Bij mijn V50 2.0.d beginnen de banden bij 33.000 KM ook al behoorlijk minder te worden.HANS144 schreef:Als ze na 28000 km aan vervanging toe zijn,
dan denk ik echt niet dat je een "normale" rijstijl hebt :roll:
En ik ben echt geen stoplichtsprinter.....
Mijn leken opmerkingen:
De banden voor de V50 2.0d zijn van die 17" 205 bandjes.
Die brede sloffen voor hogere snelheden zijn van een zachter rubber dan de gemiddelde 155 SR band. Dus slijten ze ook sneller.
Dan heb je ook nog het merk banden.
Ik heb een jaar of 15 geleden een Opel Kadett 1.8S :oops: gehad.
Na 30.000 KM waren de voorbanden op.
Wederom gooide de garage er Firestones onder.
Met 58.000 Km weer versleten.
Daarna gingen er Michelins onder.
Toen die auto er met 125.000 KM zat er nog voldoende profiel op de banden.
Alleen een ander merk banden verlengde bij mij de levensduur met een factor 2 !
Cheers GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
- Mistral
- 2nd Gear member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 10.12.2005 - 19:20
- Locatie: Midden Nederland
Anderhalve week geleden bij ca. 29.000km zijn bij mijn auto winterbanden (Pirelli) gemonteerd. De garage heeft toen bij mijn zomervoorbanden ook een restprofiel van ca. 3mm!! gemeten.
Mijn rijstijl is best sportief, maar niet overdreven.
Bij mijn vorige auto (Passat 1.9 TDI 100pk) zijn de voorbanden (Michelin) ruim 65.000km meegegaan.
Die 136pk die ik nu heb maakt natuurlijk wel uit omdat de auto wat meer uitnodigt tot snel rijden. Meer dan twee keer zo snel is echter wel een groot verschil, ondanks het andere merk banden en meer vermogen in de Volvo.
De winterbanden bevallen erg goed. Ik merk een aanzienlijk verschil in grip. Maar dat zal ook deels door het verschil in profiel veroorzaakt worden.
Mijn rijstijl is best sportief, maar niet overdreven.
Bij mijn vorige auto (Passat 1.9 TDI 100pk) zijn de voorbanden (Michelin) ruim 65.000km meegegaan.
Die 136pk die ik nu heb maakt natuurlijk wel uit omdat de auto wat meer uitnodigt tot snel rijden. Meer dan twee keer zo snel is echter wel een groot verschil, ondanks het andere merk banden en meer vermogen in de Volvo.
De winterbanden bevallen erg goed. Ik merk een aanzienlijk verschil in grip. Maar dat zal ook deels door het verschil in profiel veroorzaakt worden.
S60 2.0T Drivers Ed. Aut., Orestes 17"; RTI High Perf., Barents blue (2008)
V50 2.4i 170 Kinetic Geartronic Premium Sound, Silver (2005)
V50 2.0D Base, Mistral Green (2005)
V50 2.4i 170 Kinetic Geartronic Premium Sound, Silver (2005)
V50 2.0D Base, Mistral Green (2005)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 02.12.2004 - 22:54
- Locatie: Västerbottens län
Inmiddels zijn mijn banden dus vervangen door Michellin Pilot Primacy, 205/55/16 91W.
Wat een enorm verschil !!, zelfs bij vlot accelereren bijna geen wielspin meer, en dat was bij de Continental wel anders. Heb al een paar keer geklaagt over het DSTC systeem wat volgens mij veel te laat reageert maar de dealer vindt het normaal.
Ik rij regelmatig zakelijk door duitsland waarbij de snelheden al gauw richting de 200km/hr gaat, en ook dan voelt het veel beter dan de Conti's
Eric
Wat een enorm verschil !!, zelfs bij vlot accelereren bijna geen wielspin meer, en dat was bij de Continental wel anders. Heb al een paar keer geklaagt over het DSTC systeem wat volgens mij veel te laat reageert maar de dealer vindt het normaal.
Ik rij regelmatig zakelijk door duitsland waarbij de snelheden al gauw richting de 200km/hr gaat, en ook dan voelt het veel beter dan de Conti's
Eric
Volvo 245 GLT 1988 (in Sweden)
Volvo S60 R T-5 2002 (in sweden)
Volvo V70 2.5 TDI Europe line, 1998
Volvo 855 2.5 10V, 1994
Volvo V70 Professional Pack 2009, Black Stone solid, Cranberry (rood) leer
Volvo 945 GLE 2.3i 1991
Volvo V50 2.0D 2005
Volvo 480 ES 1.7 1989
Volvo 480 TURBO 1990
Volvo S60 R T-5 2002 (in sweden)
Volvo V70 2.5 TDI Europe line, 1998
Volvo 855 2.5 10V, 1994
Volvo V70 Professional Pack 2009, Black Stone solid, Cranberry (rood) leer
Volvo 945 GLE 2.3i 1991
Volvo V50 2.0D 2005
Volvo 480 ES 1.7 1989
Volvo 480 TURBO 1990
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 01.02.2006 - 13:59
- Locatie: Genk
Inderdaad dezelfde ervaring;
Conti's Prem Contact
27 K km en vooraan zitten ze op enkele mm, achteraan nog prima.
Niet mee te rijden op licht nat wegdek, slippen nog door in derde.
Effe sportief wegsprinten is er gewoon niet bij, bij minste gas slippen ze door, Michelins maar es proberen, die had ik vroeger op een Rover liggen en die wagen plakte op de weg ermee.
Conti's Prem Contact
27 K km en vooraan zitten ze op enkele mm, achteraan nog prima.
Niet mee te rijden op licht nat wegdek, slippen nog door in derde.
Effe sportief wegsprinten is er gewoon niet bij, bij minste gas slippen ze door, Michelins maar es proberen, die had ik vroeger op een Rover liggen en die wagen plakte op de weg ermee.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 12.02.2006 - 20:43
Iemand merkte het al op: vergelijking tussen verschillende auto's heeft geen zin. maar ik heb onder mijn Ford Focus ook Michelin pilot premacy liggen. Al jaren en bevallen onder alle omstandigheden goed, ook bij hoge snelheden (ruim 180 km/u). Binnenkort bestel ik een V50 en wil dus die banden eronder....
V50 T5 momentum Brilliant Blue
- Peter
- 7th Gear member
- Berichten: 7677
- Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
- Peter
- 7th Gear member
- Berichten: 7677
- Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
Ze worden ook wel eens (in)continental genoemd.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
-
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 10:48
Ik ben ook niet geheel tevreden over de ContiSport zomerbanden.
Gingen bij mij ook 27000km mee zonder dat ik echt gek doe. Conti winterbanden zijn wel goed. Ik heb nu een nieuwe besteld en overweeg er Michelin eronder te laten leggen.
Gingen bij mij ook 27000km mee zonder dat ik echt gek doe. Conti winterbanden zijn wel goed. Ik heb nu een nieuwe besteld en overweeg er Michelin eronder te laten leggen.
V50 2.4i Momentum/Titanium Grey/Winter Line/Estate Line/17"; Sculptor &
V50 2.4 Edition 2 tuned by Rica/Brilliant blue/Season line/Sculptor
V50 2.4 Edition 2 tuned by Rica/Brilliant blue/Season line/Sculptor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 15:08
- Locatie: Apeldoorn
Nou heel toevallig net 2 nieuwe banden onder laten leggen, die dingen waren bij 32000 km helemaal op, en nog schreef afgelopen ook!! meteen maar uit laten lijnen.
Nu michelin pilots eronder, lekkere band is dat.
Nu michelin pilots eronder, lekkere band is dat.
"Spee rijdt altijd mee"