koelvloeistoflek

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
m.bastin
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 01.01.2008 - 21:57

hoi ik ben neiuw hier en heb 1 v70 en 2 amazons allemaal met de nodige problemen ,maar de v70 spant op dit moment de kroon . het is een 2,5 d uit 2000. mijn vraag is wat de oorzaak kan zijn van een bad koelvloeistof in het bestuurders compartiment ik word hier even niet vrolijk van na alle recente reparaties dus als iemand me iets kan vertellen graag groeten maurice
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

De meest voor de hand liggende optie is een lekke kachelradiator. Wanneer er (bijvoorbeeld voor een lekke verdamper) werkzaamheden zijn uitgevoerd achter het dashboard kan er ook een aansluiting zijn gaan lekken.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
m.bastin
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 01.01.2008 - 21:57

er is de laatste tijd veel aan gesleuteld maar niet achter het dashboard. is een lekke kachelradiator een duur gijntje, (niet dat ik na de laatste 1000 euro nog ergens van opkijk maar toch)? maurice
Gebruikersavatar
oudegroen
3rd Gear member
Berichten: 486
Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
Locatie: Soest
Contacteer:

Eens met de diagnose van Erwin en dat kan aardig in de papieren gaan lopen. Niet zozeer vanwege de prijs van een nieuwe radiator maar wel vanwege het arbeidsloon want je komt er niet zomaar één, twee, drie bij.

Overigens: niet gaan rijden nu hé met te weinig koelvloeistof in je motor!
Joost

V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km



......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

De dealer vraagt belachelijk veel geld voor het vervangen van een kachelradiator. Zo'n radiator kost een paar tientjes bij de radiatorboer, en als je zelf een beetje handig bent kun je hem zelf vervangen. Op het 850 forum staan mooie plaatjes van zo'n operatie.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

drie uur werk ongeveer
m.bastin
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 01.01.2008 - 21:57

hij staat inmiddels bij de garage en het is inderdaad de radiator, nu maar afwachten wat de kosten zijn. de radiator ongeveer 250 ex en inderdaad een uur of drie werk, het stuur en de stuurkolom moet er uit. maar ja soms zit het mee en soms tegen in ieder geval bedankt vor de reacties

nu ik hier toch ben heeft er misschien nog een van jullie ook last van de melding motor manegment bij onderhoud dit komt en en gaat te pas en te onpas
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

250 euro ex alleen voor de kachelradiateur?
Ik zou nog is goed informeren,die prijs klopt niet!
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Is dat bij een dealer???
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

De stuurkolom en het stuur kun je gewoon laten zitten hoor,die hoeven er echt niet uit.
m.bastin
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 01.01.2008 - 21:57

ik zal het morgen nog eens vragen maar op de computer heef t hij me laten zien wat de werkvolgorde was. het is geen dealer maar hij doet alleen volvo. tot nu toe voel ik me bij hem niet genaaid ! maar ja ie weet voor alles een eerste keer
Gebruikersavatar
TTT242
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 06.01.2005 - 01:04
Locatie: Limburg

Is dat een V70 classic? Die 250 Excl valt nog mee als het een Volvo onderdeel is. in B. koste die een jaar of 3 geleden 370 Euro Incl.
Als het een V70 Classic is laat je dan niet in de zak zetten. Ik heb bij een radiatorenboer ééntje gehaald voor 70 Euro, meer kosten die dingen niet. Ik vroeg of het dezelfde kwaliteit en alles was. Liet die kerel me zien dat het exact dezelfde was, van dezelfde producent. Enkel het Volvo logo dat in de kunststofzijkant was geperst was er machinaal afgevijld in de fabriek.
Bij een classic moet je zeker niet het stuur en stuurkolom demonteren. Degene die dat zegt zit je blaasjes wijs te maken of kan er niets van. Let wel bij een V70 classic. Hoe het bij een V70N zit durf ik niet te zeggen, maar het stuur en stuurkolom demonteren voor een N zou mij ook verwonderen.
Hier met wat plaatjes;
http://www.volvo850forum.nl/index.php?t ... 2#msg89842
Ik vind het soms wat moelijk als mensen met een V70 Classic postings doen in de rubriek De 60 - 70 en 80 series » V70 t/m MY2007 terwijl ie eigenlijk in de rubriek De 850 - S70 - C70 - V70 Classic moet komen.
Niet persoonlijk op deze posting hoor, want ik weet nu niet of de jouwe een classic is of een N, maar ik vermoed een classic omdat dit een gekend probleem is na een jaartje of 7 en een paar honderd duizend km.
S6 ermee
Nog een vraagje. Is de waterpomp onlangs vervangen? Bij een distriewissel of zo?
Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

de radiateur kun je zonder de stuurkolom te verwijderen vervangen!
De prijs van het apparaat zit rond de 90 euro incl BTW.
m.bastin
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 01.01.2008 - 21:57

het is geen classic maar een eerste generatie v70 en men heeft inderdaad 3 maanden geleden de riem vervangen met water pomp en stuurbekrachtegingspomp (was kapot ) bij de 240000 beurt , denk je dat het hier mee verband zou kunnen houden ?
Gebruikersavatar
TTT242
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 06.01.2005 - 01:04
Locatie: Limburg

Tja, bij m'n classic was de waterpomp ook net vervangen. Ik vind het allemaal iets teveel toeval. Volgens mij is er bij een nieuwe waterpomp net ietsjes meer druk dan de oude en als je een kachelradiator hebt die iets slechter van kwaliteit is dan heb je kans dat ie lekt. Maar euh, hou ons op de hoogte hoe je de kachelradiator moet vervangen bij de V70N. Dan weet ik hoe het moet als ik ook een waterpompwissel moet doen en de kachel lekt erna. Wat ik wel niet vind in het V70N onderhoudsprogramma is wanneer de waterpomp moet vervangen worden. Bij de classic was dat pas bij de 2de distriwissel dacht ik, bij de N zie ik er niets bijstaan, of moet je de waterpomp standaard vervangen bij de distriwissel?
Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

De waterpomp bij een V70II hoeft niet (preventief) vervangen te worden. Echter, omdat het tientjes werk is qua materiaal wordt deze veelal vervangen bij de interval voor de distributieriem omdat alles dan toch al los ligt.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
TTT242
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 06.01.2005 - 01:04
Locatie: Limburg

Als dan de kachel begint te lekken is het al iets minder.
Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

een kachel lekkage na een waterpomp vervanging heb ik nog niet eerder meegemaakt,meestal gaat hij stuk na een slechte koppakking of verkeerde koelvloeistof,of twee soorten vloeistof door elkaar.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ramon&Ramon schreef:een kachel lekkage na een waterpomp vervanging heb ik nog niet eerder meegemaakt,meestal gaat hij stuk na een slechte koppakking of verkeerde koelvloeistof,of twee soorten vloeistof door elkaar.
Dit laatste kan bij bovengenoemde natuurlijk zijn gebeurd bij het navullen na de nieuwe waterpomp.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

een kachelradiateur wordt getest bij een druk van 6 bar,dus die kan wel wat hebben,meestal lost de verbinding van het kunstofhuis met het alluminium op.
dat komt door verkeerde vloeistof of een menging..
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”