rechterraam

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Klaasjan
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 26.12.2007 - 08:46

Volvo liefhebbers,

Sinds kort heb ik een 145 met een vervelend probleem, mijn rechterraam wil namelijk niet helemaal dicht.
Van het weekend geprobeerd dit te herstellen alleen krijg ik de deurbekleding niet los, de raamzwengel krijg ik er namelijk niet af.
Voor zover ik kon zien was het trouwens roest, het zal dus wel een nieuw binnenwerk worden. Iemand nog een liggen??

Klaasjan
Gebruikersavatar
Jordos
3rd Gear member
Berichten: 414
Lid geworden op: 16.12.2007 - 19:56

Zit de raamzwengel niet gewoon met een schroef vast? En voor dat binnenwerk zou ik even op marktplaats.nl duiken.
Gebruikersavatar
Funk
2nd Gear member
Berichten: 124
Lid geworden op: 27.06.2006 - 00:57

Aan de achterkant van de raamzwengel zit nog een borgclip, zit soms achter de bekleding. Als die eraf is moet 'ie er zo af kunnen, al willen ze nogal eens (muur) vast zitten...
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Demontage van de bekleding:
Raamslinger: achter de slinger zit een clip die aan 1 kant open is. Door hem naar een kant te duwen kun je door aan de slinger te trekken hem verwijderen. Er bestaat een speciale tang, maar die heb ik nooit gebruikt.
Dan het piefje van het deurslot bovenop losdraaien. Dan de 2 schroefjes bovenaan in het paneel uitdraaien. Dan de elleboogsteun verwijderen: de 2 noppen eruithalen met een kleine schroevendraaier; erachter zitten 2 kruiskopschroeven, die eruit draaien. Dan de ring bovenaan de elleboogsteun terugdraaien (tegen de klok in) en de hele steun ongeveer 1/2 slag naar beneden draaien. Dan komt het bovendeel los uit het gat. Nog even de vierkante chroom ring verwijderen van de deurontgrendeling (zit gewoon geklemd). Als laatste: voorzichtig op het gevoel met een schroevendraaier tussen de bekleding en het deurframe voelen waar de plastic pluggen zitten die het paneel vasthouden in het frame. Eén voor één loswippen! Onderaan beginnen. Als je alles toch los hebt: maak meteen de boel onderin de deur goed schoon en behandel het met antiroest!

Ik hoop dat ik het enigszins begrijpelijk heb opgeschreven! Succes!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Klaasjan
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 26.12.2007 - 08:46

Liefhebbers,

Allen bedankt voor het meedenken, het probleem zat hem in de borgring. De hendel is er nu af n de rest lukt nu ook wel.

Klaasjan
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”