premium of high performance audio system

Plaats reactie
slammy
1st Gear member

Mijn nieuwe S80 besteld doch nog aan het twijfelen over welk audio systeem. In de summum uitvoering zit standaard de High Performance.
Dynaudio luidsprekers met subwoofer bekoren mij echter ook wel.

Dealer heeft geen wagen met Premium sound audio staan.

Wie heeft ervaring met Dynaudio en is meerprijs gerechtvaardigd ?
Autogek
5th Gear member
Contacteer:

In mijn vorige XC90 had ik een premium sound ( dynaudio)
In een woord perfect! Super geluid als in een concertzaal.
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
drowel
5th Gear member

Ik heb in mijn C70 ook het premium systeem zitten (dynaudio).
En moet zeggen dat dit echt subliem klinkt, zowel hoge als lage tonen klinken bij elk volume geweldig. Ik heb ook de subwoofers, en die geven het systeem nog net wat meer power.
Als ik de auto weer zou moeten bestellen zou ik het zeker als optie nemen, het is in één woord gewoon fantastisch!
Ben benieuwd wat het besluit uiteindelijk word!
slammy
1st Gear member

Dank voor de tip.
@drowel: ik heb mijn bestelling nog kunnen aanpassen mét Dynaudio.
S60 2.4 D 136 PK > S80 2.5 D 163 PK
Autogek
5th Gear member
Contacteer:

Heel veel luisterplezier.

Edwin
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
Summum
6th Gear member

Daar zul je geen spijt van krijgen. Ik heb ook premium audio (nog geen Dynaudio) in de V50 en dat klinkt geweldig. Kost een berg, maar je krijgt wel een supergeluid.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
mindbrother
2nd Gear member

Hier een ander 'geluid' (is al meer over te vinden op dit forum):
In mijn nieuwe S80 heb ik de High Performance audio. Heb deze uitgebreid getest, net als de Premium Dynaudio in een supervet-aangeklede S80 Executive uitvoering (heb 2 uitgebreide proefritten gehad, circa 9 verschillende muziekcd's getest - ben nu eenmaal een audio-freak). Helaas is het grote prijsverschil nauwelijks echt terug te horen in de Premium Dynaudio uitvoering, het klinkt wel wat beter maar het verschil is niet zo supergroot. En los daarvan: de High Performance HU803 surround audio in mijn vroegere V70 (modeljaar 2002) klinkt aanmerkelijker warmer en voller in zijn geluidsbeeld. Sinds de HU850 (die overigens wel een fijnere, schonere klank heeft in de hogere frequenties) heeft Volvo om nog onduidelijke redenen het geluidsbeeld in haar audioinstallaties verziekt: bepaalde frequenties in het 'laag' worden weggedrukt en de dynamiek is teruggebracht. Wellicht om te voorkomen dat interieurdelen lostrillen of bezuinigingen?!
Verder vind ik de S80 een topwagen, wees gerust.

O ja, is er een subwoofer te krijgen voor de nieuwe S80? Ik dacht alleen voor de nieuwe V70.
eXite
4th Gear member

Tja, bestel maar eens de bang en olufsen set in de audi A8/S8. Kost 10.000 euro, maar je hoort het er niet vanaf, mijn high performance klinkt nog beter.

Vroegah was alles betah ;)
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
drowel
5th Gear member

@Mindbrother: Ik ben het niet helemaal met je eens. Heb er ook een tijdje over na moeten denken, omdat het toch een hele smak geld is. Maar ook ik heb beide systeem naast elkaar getest (heb namelijk beide systemen, de één in mijn v50 de ander in mijn c70) en ik vind juist dat het verschil toch erg groot is. Had mezelf ook voorgenomen het alleen te bestellen als ik ook echt een verschil zou zien, en dat iser in mijn ogen zeker. Maar ook over geluid kan smaak verschillen.
mindbrother
2nd Gear member

@ Drowel: Ik heb het niet over de V50 en C70, ik heb het over de S80. Wellicht verschillen de geluidsinstallaties tussen de diverse Volvo modellen, geen idee.

@ eXite: Bang & Olufsen is meer naam en design, dan technisch een topmerk in de audiowereld.

@ Drowel en eXite: heeft niet met 'vroegáh' te maken, en zeker niets met smaakverschillen. Ik kan je verschillende cd's laten horen waarvan bepaalde geluiden en frequenties:
- op een high end Sony ES versterker met Chario speakers en op een NAD versterker met JBL studio-monitoren prima en helder te horen zijn;
- die op mijn oude HU803 in mijn 2002 V70 ook prima te horen ziin;
- maar op de High Performance én op de Dynaudio Premium installaties van de nieuwe S80 nagenoeg weggedrukt zijn en bepaalde drumklanken verdrinken in de blubberende wel-hoorbare bas-klanken.

Ik wil in mijn S80 het geluid horen dat op de cd staat, waarbij de normale hoorbare frequentiegebieden niet gefilterd of onderdrukt worden. Dat heeft niets met smaak te maken.

Zou er best geld voor over hebben om het klankbeeld van mijn oude HU803 terug te krijgen in mijn nieuwe S80.

Enne... is er een subwoofer te krijgen op de S80, weet iemand dat?
Plaats reactie

Terug naar “S80”