Oliedruk/voltmeter in 440 phase II
- rene en erica
- 4th Gear member
ik heb vandaag ook nog een olievolt meter in een 440 zien zitten.maar het was me te koud om me in een sensor te verdiepen.het was overigens een hele luxe met infocentrum en kachelbediening met knopjes en stoelverwarming enzo.het leek wel een 480 maar dan met 4 deuren.
groet'n uut grunn
-
- 2nd Gear member
Er zijn inderdaad 440's geleverd met infocentre en airco. Waarschijnlijk een 2 liter motor.
Zonet even een druklager gescoord op de sloop. Klaar om in te bouwen. (Shit, vakantie net voorbij...)
Binnenkort maar eens een zaterdagje aan besteden.
Groeten, Jan
Zonet even een druklager gescoord op de sloop. Klaar om in te bouwen. (Shit, vakantie net voorbij...)
Binnenkort maar eens een zaterdagje aan besteden.
Groeten, Jan
Volvo V50 1.8 Edition I - 2008
- rene en erica
- 4th Gear member
TIP:morgen is het zaterdag 

groet'n uut grunn
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Ik kom net van de sloop af en daar staat een 480 met (nu nog) een drukgever. Althans, verborgen bij het schutbord, achter in het blok op een onmogelijke plaats zie ik een ronde klomp olie met twee draden het blok in gaan. Wie heeft een plaatje van hoe die drukgever eruit kan? Als in: op welk punt zit een zeshoek oid waar ik met een steeksleutel grip kan krijgen? Ik kan het nu door de grote hoeveelheid aangekoekt vuil niet zien namelijk.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 2nd Gear member
Gewoon die moer onderin losdraaien. Gebruik een waterpomptang, dan heb je altijd de goede maat bij de hand.
Ik heb wel een foto maar weet niet hoe ik 'm in een bericht kan zetten.
Succes!
Jan
Ik heb wel een foto maar weet niet hoe ik 'm in een bericht kan zetten.
Succes!
Jan
- SchoutenCC
- 5th Gear member
"die moer onderin" -- dat is 't 'm juist, ik zie geen moer door het vuil en de onmogelijke locatie 
OT: om een foto toe te voegen, gebruik niet het boxje onderaan de pagina, maar klik op 'nieuw antwoord' en gebruik dan de knop 'attachment toevoegen' (oid)

OT: om een foto toe te voegen, gebruik niet het boxje onderaan de pagina, maar klik op 'nieuw antwoord' en gebruik dan de knop 'attachment toevoegen' (oid)
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 3rd Gear member
als je wil weten hoe het er uit ziet, op marktplaats staat er nog een voor op een 480 alleen de prijs valt wat tegen http://link.marktplaats.nl/134696983
cheerz Jan
cheerz Jan
- dash
- 3rd Gear member
Ik heb de metertjes uit een 480 eringezet (volt + oliedruk). op 1 draad na kun je ze allemaal verbinden met de bedrading van het klokje,
die ene draad moet nar de druksensor, die er extra is ingezet.
Het is een 440 phase II en de meters zitten op de positie van de radio. De radio is toen verplaatst naar het onderste vak van de middenconsole.
Voordeel van de radio onderin is dat je iets minder last hebt van zonreflectie. Vormtechnies gaan de metertjes een relatie aan met de draaiknoppen van je verwarming en zodoende lijkt het als of je klokkenset doorloopt tot in je middenconsole.
Zal vanavond als het meezit fototje plaatsen.
@ daar is die dan:

die ene draad moet nar de druksensor, die er extra is ingezet.
Het is een 440 phase II en de meters zitten op de positie van de radio. De radio is toen verplaatst naar het onderste vak van de middenconsole.
Voordeel van de radio onderin is dat je iets minder last hebt van zonreflectie. Vormtechnies gaan de metertjes een relatie aan met de draaiknoppen van je verwarming en zodoende lijkt het als of je klokkenset doorloopt tot in je middenconsole.
Zal vanavond als het meezit fototje plaatsen.
@ daar is die dan:

-
- 2nd Gear member
Ziet er prachtig uit!
Op het linkse lege metertje kan je een eco-meter zetten. Zie zijn als origineel 440 accessoire geleverd in combinatie met een accumeter. Makkelijk in te bouwen en aan te sluiten.
Ik heb er wel een te koop. Mocht je interesse hebben, even contact via PM.
Groeten, Jan
Op het linkse lege metertje kan je een eco-meter zetten. Zie zijn als origineel 440 accessoire geleverd in combinatie met een accumeter. Makkelijk in te bouwen en aan te sluiten.
Ik heb er wel een te koop. Mocht je interesse hebben, even contact via PM.
Groeten, Jan
- rene en erica
- 4th Gear member
zo ???houd er wel rekening mee dat de ecoschaalverdeling te groot is.je moet hem een klein beetje aanpassen.ook moet je de wijzer verwisselen want die is ook iets langer.
overigens netjes gedaan.uit je verhaal begrijp ik dat je dus geen stekker achter je dashbord had.mijn 440 was van de vorige generatie (kachel met schuifen)misschien dat dat de reden was dat ik hem wel had ondanks dat het een eenvoudige gl was.
overigens netjes gedaan.uit je verhaal begrijp ik dat je dus geen stekker achter je dashbord had.mijn 440 was van de vorige generatie (kachel met schuifen)misschien dat dat de reden was dat ik hem wel had ondanks dat het een eenvoudige gl was.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groet'n uut grunn
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Mocht iemand nog willen weten hoe de zender er nu uitziet, hier twee (verschillende) foto's.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- SchoutenCC
- 5th Gear member
@Dash, hoe heb je de radio vastgezet daar? Het lijkt me alsof hij, indien je geen extra maatregelen neemt, vrij kan stuiteren. Klopt dat? Was de kabel uit je dashboard trouwens lang genoeg om naar onder te reiken of heb je hem moeten verlengen?
PS: heb je nu een frame rondom de meter gemaakt of lijkt dat maar zo?
- rene en erica
- 4th Gear member
eh welke is het nu?? de bovenste of de onderste foto.ze lijken me niet het zelfde.maakt het ook wat uit van welk type motor???of zijn ze voor elke motor gelijk?
groet'n uut grunn
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Ik heb geen flauw idee; wat ik -vermoed- is dat de eerste foto een onderdeel is van de tweede foto, en dat deze tweede een soort T-stuk bevat, mogelijk voor een extra meter of om een verschil in schroefdraad-breedte te overbruggen? Het cylindervormige deel lijkt namelijk wel overeen te komen.
Beide foto's zijn overigens niet van mij: de eerste komt van marktplaats (onbekende aanbieder), de tweede van janusz.
Beide foto's zijn overigens niet van mij: de eerste komt van marktplaats (onbekende aanbieder), de tweede van janusz.
- rene en erica
- 4th Gear member
maar ik weet nu in iedergeval hoe het er uit ziet,dat zoekt al een stuk eenvoudiger.ik heb 2 sloop kandidaten waar een oliemeter in zit dus ik hoop dit weekeinde de mijne aan de praat te hebben.
groet'n uut grunn
- SchoutenCC
- 5th Gear member
@rene, Als hij in die twee kandidaten van jou niet zo extreem verborgen zit hoor ik het graag 
Ook ben ik trouwens nog op zoek naar een oliepeil/temperatuur-gever incl. stekker (zou naast oliefilter moeten zitten met vierpolige stekker) [mits ook passend in B18U]. Hier staat alleen een oude 480, waar deze zender nog uit twee aparte meters bestaat (die er allebei niet meer in zitten :S).
PS: ik heb nog even in het instructieboekje van mijn (phase II) 440 gekeken en daar wordt nergens gerefereerd aan een accu/olie-meter, enkel turbodruk dus ik gok dat de meter niet meer leverbaar was; dit zou verklaren waarom de stekker uit de kabelboom geschrapt is. Mocht het iemand trouwens nog niet duidelijk zijn: de 440-versie had twee meters en een stekker met vier pins, de 480-versie had (ruimte voor) drie meters en zes pins.

Ook ben ik trouwens nog op zoek naar een oliepeil/temperatuur-gever incl. stekker (zou naast oliefilter moeten zitten met vierpolige stekker) [mits ook passend in B18U]. Hier staat alleen een oude 480, waar deze zender nog uit twee aparte meters bestaat (die er allebei niet meer in zitten :S).
PS: ik heb nog even in het instructieboekje van mijn (phase II) 440 gekeken en daar wordt nergens gerefereerd aan een accu/olie-meter, enkel turbodruk dus ik gok dat de meter niet meer leverbaar was; dit zou verklaren waarom de stekker uit de kabelboom geschrapt is. Mocht het iemand trouwens nog niet duidelijk zijn: de 440-versie had twee meters en een stekker met vier pins, de 480-versie had (ruimte voor) drie meters en zes pins.
- rene en erica
- 4th Gear member
zark3,als ze er beide nog in zitten gaan ze natuurlijk beide mee.
voor de 440/460 had je volgens mij 3 versies:een voltmeter had je zowiezo
en dan had je ernaast of een oliedrukmeter,of een ecometer,of een turbodrukmeter.dit was alleen voor de eerdere modellen,dus met kachelschuifen en niet draaiknoppen.voor de phase 2 had je enkel nog een turbometer in het opbergvakje voor je pook als je een turbo hebt natuurlijk.ik heb uit een accu/eco unit de eco meter gehaalt en die op de plek van de turbometer gezet in dus een 3 klokjesunit uit een 480.dit omdat ik 2 metertjes en een leeg vakje ernaast geen kijk vond(en ik een lampjes/klokjes/knopjes tik heb,hoe meer hoe beter).
voor de 440/460 had je volgens mij 3 versies:een voltmeter had je zowiezo
en dan had je ernaast of een oliedrukmeter,of een ecometer,of een turbodrukmeter.dit was alleen voor de eerdere modellen,dus met kachelschuifen en niet draaiknoppen.voor de phase 2 had je enkel nog een turbometer in het opbergvakje voor je pook als je een turbo hebt natuurlijk.ik heb uit een accu/eco unit de eco meter gehaalt en die op de plek van de turbometer gezet in dus een 3 klokjesunit uit een 480.dit omdat ik 2 metertjes en een leeg vakje ernaast geen kijk vond(en ik een lampjes/klokjes/knopjes tik heb,hoe meer hoe beter).
groet'n uut grunn
-
- 2nd Gear member
De oliedruk-accumeter is een accessoire van de eerste phase 440's
De onderste foto is van mij en is een oliedrukgever voor een 1721 motor. (Zit rechts de dynamo en links van de oliefilter.
De bovenste foto is volgens mij van een 480, motortype onbekend.
De onderste foto is van mij en is een oliedrukgever voor een 1721 motor. (Zit rechts de dynamo en links van de oliefilter.
De bovenste foto is volgens mij van een 480, motortype onbekend.
- dash
- 3rd Gear member
Zijkant had ik dempingsplaat (zwarte zelfklevende) geplakt en daarme opgedikt. Zodoende zat hij meer dan klemvast tussen de zijkanten.Zark3 schreef:@Dash, hoe heb je de radio vastgezet daar? Het lijkt me alsof hij, indien je geen extra maatregelen neemt, vrij kan stuiteren. Klopt dat? Was de kabel uit je dashboard trouwens lang genoeg om naar onder te reiken of heb je hem moeten verlengen?
De draden moest ik verlegen, behalve de antenne, die komt van onder.
Frame i inderdaad om de meters gemaakt en is een afdekplaat van een andere volvo (gehaald bij dealer amsterdam weet niet wel tye volvo)
Was in ieder geval vollegid vlak. Vervolgens is de binnenkant eruitgefreesd met de maat van de originele meters als uitganspunt. De originele meterbak wat afgevlkat aan de voorkant en achter het neiwue front bevestigd.
Eerste keer bijna een aanrijding, lette te veel op die meters.
Er zat inderdaad geen bedrading, ding heeft officieel niet de optie voor de extra meters.
Ecco meter. Lijkt me ook wel wat, heb je dan nog iets nodig uit het motorruim, of is alleen de aansluiting op het inlaatspruitstuk (lucht) nodig?