fredhead schreef:Mijn D5-je blijft lekker zonder roetfilter rijden.
wat is jouw motivatie daarbij?
Heb ook al verschillende "slechte" verhalen gehoord over die retrofit roetfilters, mochten deze verstopt raken en rijd je er lange tijd mee door zou dit schade aan de motor kunnen veroorzaken (vraag mij ook niet wat precies allemaal)
Verder bevalt rijden zonder roetfilter mij verder prima, geen last van roetwolken achter mijn auto.
ZOu die van mij wel flink walmen, dan had ik waarschijnlijk wel gekeken voor zo'n filter.
Beetje Off-topic, maar ik wil wel even een positef verhaaltje toevoegen over die RPF's:
Mijn retrofit RPF gaat al 50.000 km mee, en ik merk nog steeds niet dat ie eronder zit.
Geen extra verbruik (ik spaar m'n bonnetjes....) en wél minder roet.
Trekkracht lijkt ook niet minder, maar ik gebruik zelden alle paarden die voorhanden zijn :?
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
Met de verordening in Duitsland tot kentekening van motorvoertuigen met geringe milieubelasting werd de kentekening van voertuigen naar milieubelasting vastgelegd. Gelijktijdig kunnen steden milieuzones invoeren, welke met verkeersbeperkingen zijn verbonden.
Zoals nu bekend gaan de navolgende Duitse steden begin 2008 milieuzones inrichten.
Alle personenauto’s, bestelauto’s, vrachtauto’s en autobussen welke de milieuzone willen inrijden. Ook indien men buitenlander is of in de betreffende milieuzone woont.
Wij leveren u de voor een aantal Duitse steden benodigde milieusticker.
Stuur een kopie van uw kentekenbewijs aan ons op (DEKRA, Postbus 499, 5400 AL UDEN) en wij zenden u na ontvangst van uw betaling de van toepassing zijnde sticker binnen drie werkdagen per post toe.
Wij berekenen u € 12,50 incl. btw. U kunt dit bedrag overmaken op rekeningnummer 33.59.09.817 van Rabobank Uden t.n.v. DEKRA onder vermelding van uw kenteken.
De milieusticker welke voor uw voertuig van toepassing is, wordt toegekend op basis van de voor uw voertuig vastgestelde uitlaatgas-emissierichtlijn.
Mocht uw voertuig niet voor een milieusticker in aanmerking komen, dan berekenen wij u geen kosten en wordt uw betaling geretourneerd.