Hallo,
Voordat ik op wintersport ging had ik wat problemen met de gasklepsensor, deze schoongemaakt en voor de zekerheid een ander exemplaar meegenomen.
De hele reis geen problemen mee gehad (harstikke mooi) maar 20 km voor de eindbestemming heb ik opeens geen dimlicht+grootlicht, ruitenwissers, aanjager en elc.ramen meer.
Ik heb daar nog wat zitten kloten maar kon het niet vinden de auto naar de garage gebracht, die konden er ook niks aan vinden. en uiteindelijk met een vervangende auto van de ANWB naar huis. Ik zit nu nog te wachten totdat de volvo ook weer thuis is.
Maar weet iemand missshien waar dit aan ligt? Soms werkt alles wel maar soms ook niet (meestal niet).
Ik heb het idee dat het onder het rijden niet uit of aan gaat, dus als ik hem start doet alles het soms wel zet ik hem uit en start hem weer doet alles het weer niet. Een relais misschien?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
groet,
Lennart
elec. probleem
-
- 2nd Gear member
Heb even het boekje van mijn 460 erbij genomen.
Het lijkt er echt op dat het een relais of andere storing in het electrisch systeem is. Want de verlichting ruitenwissers aanjager en elec. ramen hebben allemaal een eigen zekering.
Maar controleer eens of niet deze allemaal tergelijkertijd zijn gesprongen.
Zekering 3 electrische zijruiten achter
Zekering 4 electrische zijruiten voor
Zekering 6 ruitenwissers
Zekering 14 Dimlicht rechts
Zekering 15 Dimlicht Links
Zekering 30 Grootlicht links
Zekering 31 Grootlicht rechts
De aanjager kan ik niet vinden in de lijst
Succes
Het lijkt er echt op dat het een relais of andere storing in het electrisch systeem is. Want de verlichting ruitenwissers aanjager en elec. ramen hebben allemaal een eigen zekering.
Maar controleer eens of niet deze allemaal tergelijkertijd zijn gesprongen.
Zekering 3 electrische zijruiten achter
Zekering 4 electrische zijruiten voor
Zekering 6 ruitenwissers
Zekering 14 Dimlicht rechts
Zekering 15 Dimlicht Links
Zekering 30 Grootlicht links
Zekering 31 Grootlicht rechts
De aanjager kan ik niet vinden in de lijst
Succes
witte 460 1.9TD weer in nieuwstaat gelukkig!!!!
-
- 1st Gear member
De zekeringen zijn allemaal heel, ik hoopte dat er een relais was wat deze groep aanstuurd.
We kregen een opel meriva van de anwb een 1.7dti ofzo iets reed prima (beter als 440 eigenlijk
)
groet,
Lennart
We kregen een opel meriva van de anwb een 1.7dti ofzo iets reed prima (beter als 440 eigenlijk

groet,
Lennart
-
- 5th Gear member
Controleer bij de zekeringenkast de aardverbinding naar het frame eens, ook even contactslot controleren.
Wim
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 1st Gear member
Als het goed is heb ik de auto morgen weer terug. Ga ik hier gelijk naar kijken.
Heeft iemand anders nog wat een goede tip?
groet,
Lennart
Heeft iemand anders nog wat een goede tip?
groet,
Lennart
-
- 1st Gear member
Ik had geen frontje van de radio mee omdat ik geen hoedenplank met boxen had vanwege de bagage (van 4 personen).
Dus weet ik niet of de radio het ook wel of niet deed.
Weet jij zo waar dit relais zit in de auto.
groet,
Lennart
Dus weet ik niet of de radio het ook wel of niet deed.
Weet jij zo waar dit relais zit in de auto.
groet,
Lennart
-
- 3rd Gear member
zit in de relais kast rechts achter als je voor de auto staat met een geopende motorkap. Ik weet niet juist welke relais het juist is maar ik zal morgen ofzo eens kijken en dan laat ik het wel weten. Je kan het ook wel eens zelf testen, als alle zaken werken kan je een relais er uit halen en dan kan je zien wat die dingen doen.
Bij de acc relais horen de radio, blazer, elektrische ruiten, spiegels, achterruit verwarming, sigaretten aansteker, drl dit is een kort lijstje van wat er allemaal opzit kan zijn dat ik er nog wel één vergeten ben ofdat er nog een verkeerd instaat maar dat kan ik zo niet zeggen.
cheerz Jan
Bij de acc relais horen de radio, blazer, elektrische ruiten, spiegels, achterruit verwarming, sigaretten aansteker, drl dit is een kort lijstje van wat er allemaal opzit kan zijn dat ik er nog wel één vergeten ben ofdat er nog een verkeerd instaat maar dat kan ik zo niet zeggen.
cheerz Jan