Blij dat jullie dat van de S60 even recht zetten.
Maar verder blijf ik het 'suf' vinden, dat de 'kleinste Volvo' van dit moment dus eigenlijk een Ford Focus is, terwijl de 'sportiefste' Ford Focus het motorisch van Volvo moet hebben.....
Waar blijft dan nog de veelgeprezen eigen merkidentiteit?
Straks bouwen ze nog een 'zwevende middenconsole' in de nieuwe Fiesta :oops: .
Saab vs Volvo
- HANS144
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 06.11.2005 - 15:09
- Locatie: kop van noord holland
- Contacteer:
Wat ben ik blij dat ik nog een " ECHTE VOLVO " heb



- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20547
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Dat laatste zal Ford echt niet doen.Volvist schreef:Blij dat jullie dat van de S60 even recht zetten.
Maar verder blijf ik het 'suf' vinden, dat de 'kleinste Volvo' van dit moment dus eigenlijk een Ford Focus is, terwijl de 'sportiefste' Ford Focus het motorisch van Volvo moet hebben.....
Waar blijft dan nog de veelgeprezen eigen merkidentiteit?
Straks bouwen ze nog een 'zwevende middenconsole' in de nieuwe Fiesta :oops: .
Maar laten we toch ophouden te zeggen dat een S40/V50 een Ford Focus is of omgekeerd. (of zelfs een Mazda3)
Het zijn, behalve het vergelijkbare onderstel, toch totaal verschillende auto's. Waarbij het geroemde Focus onderstel onder de S40/V50 nog een graadje beter aanvoelt. En dat van de Mazda3 zo zompig is als maar kan.
Wees blij dat VOLVO nog zo mag verschillen van Ford.
Dat is helaas bij SAAB inderdaad anders. Daar zitten in een 9-3 interieur naar mijn smaak te veel Vectra elementen.
Door de globalisering en economische motieven, de dure ontwikkelkosten en het gezamenlijke inkopen, ontkom je er niet aan dat er merkconglomerraten ontstaan.
Als Ford VOLVO niet had gekocht had VOLVO misschien niet eens meer bestaan. (of stond aan de rand van de afgrond) Of ze waren door een koreaans bedrijf overgenomen.
Hadden wij hier dan nog zo over VOLVO gesproken.?
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Volvist
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 24.05.2005 - 13:58
- Locatie: Almere
Ach, was de 66 niet eigenlijk al een 'vermomd' DAF-je?
En werd de 300-serie niet als DAF 77 ontwikkeld?
En reed die auto niet met Renault-motoren rond?
Volvo kent (in de kleinere modellen) al een tamelijk rijke geschiedenis van intensief met andere merken samenwerken.
Tot nu toe heeft dit het merk niet veel kwaad gedaan.
(Al blijven echte diehards natuurlijk gáán voor de grote modellen: de 'echte' Zweedse Volvo's) (al zijn niet weinigen daarvan (o.a. de mijne) in België gebouwd
).

En werd de 300-serie niet als DAF 77 ontwikkeld?
En reed die auto niet met Renault-motoren rond?
Volvo kent (in de kleinere modellen) al een tamelijk rijke geschiedenis van intensief met andere merken samenwerken.
Tot nu toe heeft dit het merk niet veel kwaad gedaan.
(Al blijven echte diehards natuurlijk gáán voor de grote modellen: de 'echte' Zweedse Volvo's) (al zijn niet weinigen daarvan (o.a. de mijne) in België gebouwd

Als je dan tóch allemaal even hard rijd, kun je net zo goed in iets moois rondrijden.
- HMG
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 09.11.2005 - 18:48
- Locatie: Veynes
Het gaat natuurlijk al jaren, maar ja, toen werd er vast niet zoveel over gecommuniceerd. Als er meer Focusrijders bijkomen geeft dat natuurlijk wel aan dat ze net zo graag in een V50 willen rijden maar dat het (lease)budget dat niet aan kan. Er moet iets te wensen blijven toch!
- HANS144
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 06.11.2005 - 15:09
- Locatie: kop van noord holland
- Contacteer:
Hoe kan je zien of een auto in Belgie is gebouwd.Volvist schreef:
(Al blijven echte diehards natuurlijk gáán voor de grote modellen: de 'echte' Zweedse Volvo's) (al zijn niet weinigen daarvan (o.a. de mijne) in België gebouwd).
Kan die 144 van mij daar ook vandaan komen??
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
op je chassisnummerplaatjeHANS144 schreef:Hoe kan je zien of een auto in Belgie is gebouwd.Volvist schreef:
(Al blijven echte diehards natuurlijk gáán voor de grote modellen: de 'echte' Zweedse Volvo's) (al zijn niet weinigen daarvan (o.a. de mijne) in België gebouwd).
Kan die 144 van mij daar ook vandaan komen??
staat op made in sweden of made in belgium
of made in kuala lumpur of zo
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- Jaap
- 4th Gear member
- Berichten: 702
- Lid geworden op: 25.10.2004 - 08:59
- Locatie: Friesland
Neuh,...so simpel is 't ook weer niet, 't gaat om een letter in het chassisnr.
Als ik tijd heb zal ik even kijken hoe en wat ook alweer binnenkort.
Als ik tijd heb zal ik even kijken hoe en wat ook alweer binnenkort.
245GLE automaat '91
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86
Jenever can tell ©
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86
Jenever can tell ©

- Jaap
- 4th Gear member
- Berichten: 702
- Lid geworden op: 25.10.2004 - 08:59
- Locatie: Friesland
http://www.volvorider.web-log.nl/
Hier kun je het ook even uitzoeken trouwens (is wel ok toch Paul?)
144 is misschien weer wat anders, dit is allemaal 200
Hier kun je het ook even uitzoeken trouwens (is wel ok toch Paul?)
144 is misschien weer wat anders, dit is allemaal 200
245GLE automaat '91
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86
Jenever can tell ©
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86
Jenever can tell ©

- HANS144
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 06.11.2005 - 15:09
- Locatie: kop van noord holland
- Contacteer:
Ik kan het daar niet vinden, maar kan natuurlijk aan mij liggen :roll:Jaap schreef:http://www.volvorider.web-log.nl/
Hier kun je het ook even uitzoeken trouwens (is wel ok toch Paul?)
144 is misschien weer wat anders, dit is allemaal 200