Ik heb gisteren mijn brandstofpomp vervangen voor een nieuw exemplaar. Ging allemaal redelijk goed (alleen het terug inbouwen is wat gepruts), maar nu zit ik met een probleem. Nu startte mijn auto voorheen al niet ervanuit gaande dat het de brandstofpomp is, door zowel de monteur van de garage, de anwb en mezelf (:P)
Voor de pomp vervangen zou worden bij de garage is de tank leeg gehaald. Met deze lege tank, en de waarschijnlijk kapotte brandstofpomp is een paar keer geprobeerd de auto te starten (op de benzine in de slangen). De benzine is er dus volledig uit.
Nu zit de nieuwe pomp erin en is er 6 liter euro in gedaan. Ik snap dat hij niet in één keer zal starten, maar na honderden pogingen start hij nu nog steeds niet.
Wat zou het kunnen zijn?
/edit: beide relais onder het dashboard klikken na deze te hebben gecontroleerd op advies van de gene waar ik de brandstofpomp heb gekocht. De ene bij het aandraaien van het contact en de ander bij het uitdraaien. Zijn deze dingetjes makkelijk te verkrijgen en waar?
Niet starten na vervangen brandstofpomp
- Sjaak Trekhaak
- 2nd Gear member
- Contacteer:
- Sjaak Trekhaak
- 2nd Gear member
- Contacteer:
probleem opgelost!
- Sjaak Trekhaak
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Waarschijnlijk was de accu dusdanig leeg dat hij het niet trok om de motor te starten. Binnenverlichting e.d. deden het nog net. Was het nou net dat de accu-oplader het niet deed omdat de 7,5A zekeringen die erin zitten kapot waren gegaan. Even achter een andere auto gehangen, stukje gereden, in z’n 2 en hij startte direct. Hij loopt weer als een zonnetje