Na dat onze vorige XC70 met bruut geweld nachts van onze oprit was gestolen en een paar weken later uitgebrand was terug gevonden wilde we eerst een zelfde model terug kopen maar na lang wikken en wegen toch maar voor het nieuwe model XC70 gegaan.
Na de diefstal kregen we een leen auto via onze plaatselijke Volvo dealer omdat we daar recht op hadden door de verzekering via Volvo Insurance.We kregen een nette V70 automaat tot onze beschikking voor een maximale periode van 30 dagen, want dan zou namelijk de dagwaarde van de gestolen XC70 worden uitgekeerd als deze niet gevonden zou zijn.
Binnen die 30 dagen hebben we meerdere malen deze dealer bezocht en eerst geprobeerd een vergelijkbaar model type te vinden was 4 jaar oud en had nog maar 50.000 km gelopen moest wel een automaat zijn .Maar dat bleek allemaal erg moelijk te worden na verschillende opties te hebben bekeken ging onze voorkeur toch steeds meer uit naar 1 van de nieuwe modellen of de V of de XC maar dat werd allemaal als heel moeilijk ervaren daar bij die dealer het was juli en die modellen zouden pas december of januari geleverd kunnen worden en dat werd dan toch wel een moeilijk kostenplaatje ivm met de aan ons bechikbaar gestelde leenauto daar moest dan op zn minst een gepaste vergoeding tegen over staan.
Maar goed om een zeer lang verhaal toch iets korter te maken , wij naar een andere dealer 40 km verder op.
Daar was ineens alles mogelijk en daar konden ze de zelfde auto al in september leveren gewoon 3 maanden eerder en mocht het toch november worden konden we er voor kiezen de auto pas in januari af te nemen dit ivm kenteken op 2008 en dan konden we de door hun verstrekte leen auto gewoon tot januari blijven gebruiken ( ook een V70 Automaat).
Wij daar een nieuw model XC70 3.2 benzine besteld met een aantal pakketten er op navigatie, bleutooth ,leer,xenon verlichting,klasse5 alarm met track and trace etc,etc. Prijs uit eindelijk ruim boven de € 70.000.
Wel nog korting gekregen omdat we niets hadden in te ruilen.
En uit eindelijk werd de auto zelfs al half september geleverd, lekker snel.
We waren erg benieuwd naar de nieuwe auto en naar de door de verkoper genoemde verrassing want hij hat letterlijk tegen ons gezegd “we doen altijd al iets speciaals als bij ons iemand zijn nieuwe auto komt halen maar dit keer gaan we echt over de top want jullie zijn 1 van de eerste die dit nieuwe model bij ons kopen en zeker de eerste die hem particulieer aanschaffen.
Dus als je zo iets zegt als verkoper dan schep je toch en bepaalde verwachting….
De aflevering van de auto zat er bijna op we zouden zo naar de auto toe lopen maar eerst kwam de verassing en jawel het was een verassing koop je een auto van zon bedrag en wat krijg je : een bosje bloemen en schrik niet een doos Zeeuwse bolussen !!!! Bij een nieuwe KIA of Fiat krijg je tenminste nog een nieuwe fiets voor het geld van deze auto koop je vier Kia’s, wat een teleurstelling dachten we maar goed we moesten nog naar de auto lopen dus het zou nog goed kunnen komen misschien zat het wel in de gemonteerde nieuwe dakkoffer maar niets hoor de verassing was dat er ook nog eens het verkeerde metaal beslag in was gemonteerd/besteld, waar we als antwoord op kregen tja daar heeft u voor getekend en we kunnen het er niet uit halen.
En nu komt de derde en grootse teleurstelling na ongeveer 3 maanden en 4000 kilometer…
Ik rijd met de auto op 29 dec een afrit af waarna een luid metaal achtig geratel klinkt klonk alsof ik op een kale velg reed of dat mn knalpijp er onder uit lag Volvo assistance gebeld ze zouden de wegenwacht sturen, ik had eigelijk een Volvo service wagen verwacht maar nee gewoon de normale wegenwacht. Onder de wagen gekeken tja daar zat iets los in het midden. Samen met de wegenwacht naar een Volvo dealer 2 km verderop gereden auto op de brug en ja hoor er was iets wel degelijk echt kapot en op dat moment niet te repareren.
Het was de ophanging van een tussenlager van de aandrijfas voor de achterwielen !!!
Dat was volgens de monteur een gevulkaniseerd stuk rubber waar die tussenlager in zit en deze was gewoon afgescheurd/gebroken.
Dit was dus gebeurd terwijl ik al snelheid aan het minderen was bij een afrit wan een snelweg, wat als dit midden op de snelweg was gebeurd bij een hoge snelheid ???
ANWB heeft toen een vrachtwagen geregeld om de auto naar onze eigen dealer te vervoeren en ik mocht meerijden om onderweg te worden afgezet bij een dependance voor een huur auto van de wegenwacht.
Auto is uiteindelijk een week bij de dealer geweest, dealer was op oudejaarsdag gesloten en ze hadden eerst nog het verkeerde onderdeel bestel voor een V70 ipv een XC70 .
Terwijl de auto bij de dealer stond werden we ook nog een paar keer gebeld door de alarmcentrale van het track and tracé systeem dat de accuspanning te laag was.Op dat moment ging er bij mij een lichtje branden, de week daarvoor was ik ineens een hoop opgeslagen gegevens uit de auto kwijt zoals opgeslagen locaties in de navigatie alle aangemelde telefoons in de carkit dus er duidelijk ook iets aan de hand met de stroomtoevoer.
Er moest dus ook nog een nieuwe accu in en we hadden een tijdje geleden ook al een brief van Volvo Nederland gekregen voor een terugroep actie ivm een sofware update die te maken had met de airbags die onder bepaalde omstandigheden spontaan geactiveerd zouden kunnen worden.
We moesten de leenauto al op woensdag bij een steunpunt van ANWB inleveren daarom kwam de directeur van onze eigen dealer onze XC70 terug brengen met weer een bos bloemen en duizend maal excuses ook over het feit van het door de verkoper beloofde over de top cadeau wat hij dus niet had waargemaakt (bloemen en Zeeuwse bolussen )
Hij bood ons wel nog aan om het verkeerd bestelde/geleverde metaal beslag in het interieur kosteloos te vervangen, nu kon het ineens wel dit terwijl de verkoper het tijdens de aflevering nog had afgedaan met : tja we kunnen het er niet uithalen…
We denken dus ook dat we dit niet gaan doen want het kan er alleen maar lelijker op worden maar ja wat moet daar tegen over staan?
Deze ellende was dus allemaal begonnen met een nachtelijke overval terwijl wij gewoon op bed lagen werden de ruiten ingegooid hond gewond aan zijn kop autosleutel gepakt auto weg om hem vervolgens twee weken later totaal uitgebrand terug te krijgen. Na dit voorval maanden slecht slapen het huis voor een kapitaal extra te hebben gebarricadeerd met rolluiken nieuwe sloten etc etc wilde we eigenlijk helemaal geen nieuwe auto kopen door toedoen van een ander…toch maar de knoop doorgehakt en dan krijg je deze shit allemaal er nog bij .
Geen beloofde verassing
Verkeerd interieur
Kapotte tussenlager
Kapotte accu
Terugroep Aktie voor fout in software
We hopen dat het hier bij blijft en wat de dealer betref, we hebben onlangs een tevredenheids onderzoek ontvangen van Volvo Nederland die zullen we dus maar eens heel uitvoerig gaan invullen.
We vinden het nog steeds een mooie auto en rijd als hij dat doet ontzettend fijn.
Moet ik nog blij zijn met onze nieuwe XC70 3.2
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra